|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utDersom vi skal på besøk eller lignende så sørger jeg for at ungene er rene, pene og kanskje har på seg litt finere tøy enn vanlig. Skal vi ut og reise så passer jeg på at det de har på seg er komfortabelt, det er det aller viktigste. Jeg bryr meg katten om de andre passasjerene på flyet synes ungene mine har på seg fine klær.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pene klær når man skal utHer pyntes det om vi skal noe spesielt. Det blir sjelden stripynt, men jeg syns de skal ha litt finere klær enn til hverdags ved slike anledninger. Har derimot også erfart at mange ikke bryr seg om å pynte ungene nevneverdig når man skal "på noe", og syns det er litt trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Pene klær når man skal utDet er nok ikke en utpreget god egenskap jeg har, men jeg får virkelig vondt i øynene når jeg ser barn med knallgul bukse og rød genser i skikkelig kræsjende mønstre. Da tenker jeg ofte at her er har vi foreldre uten smak. Jeg ser jo nå i tråder som dette at det ikke trenger å være tilfelle, at barnet kanskje har fått lov å velge ut antrekket sitt selv den dagen eller noe. Men huff, jeg får rett og slett bare litt vondt i hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Pene klær når man skal utDa mine var små, gjorde jeg også det. Tok på dem noe pent om vi skulle noe. Etterhvert som de begynte å bestemme selv hva de skulle ha på seg, forlangte jeg likevel at de skulle kle seg "normalt" om de skulle være med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utHos oss så har vel mor og far vært gjennom nesten alle nevnte perioder og endt opp som femtitallsinspirerte skatere med elementer både fra punk og goth. Vår største skrekk er vel at Lille B skal bli altfor streit og forlange slips og Burberry.
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Pene klær når man skal ut
:nynner: "...når ateisten sønn, til og med ber aftenbønn."
![]() |
#10 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
#11 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Kan nesten si det samme her...
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg kler han alltid pent dersom vi skal noe spesielt, synes det er fint.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utVi pynter.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg har også pleid å ta på litt finere klær hvis vi skal på teater. Syns også det er hyggelig å ha på f.eks. duffelcoat og skinnsko hvis vi skal til byen på lørdag, istedetfor parkdress og cherrox. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Viser tenner
|
Her i huset har vi betegnelsen "bysko" dvs. støvletter til jenetene og penere skinnsko til storebror. Goretex og liknende er barnehage/skole/ut-å-leke-sko. Det samme gjelder forøvrig annet yttertøy; kåper til jentene og penere parkas til storebror. Når vi er i teater, på konserter, på kino, kafe'/resturant el. kler vi på noe pent (det er lang vei fra barnehagejoggis til ballkjole spør du meg).
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pene klær når man skal utHar vært endel på teater opp igjennom årene med ungene og der har ungene vært kledd alt ifra dress, flotte kjoler til vanligt tøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ræv med ører
Ja, det er vel et viktig poeng også. Kanskje foreldrene føler at de har pyntet barna sine, selv om det på andre ikke virker slik.
![]() |
#19 |
Peppy!
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg pynter ikke guttungen dersom vi skal på kafé eller bytur. Bursdager, julaften og 17. mai er derimot pynteanledninger her i huset. Ved flyreiser synes jeg joggedresser er mest passende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
Enig. Selvfølgelig prøver jeg å ha rent tøy når vi skal på butikken eller på kafe. Men det hender jo vi drar rett fra barnehagen og da er de møkkete, og det bryr jeg meg ikke om.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|