Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny bil til mannen

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 15:56   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny bil til mannen

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Av stasjonsvognene har jeg inntrykk av at Volvo V70 og Mondeo vel er de som nå har de bredeste baksetene og sett noen med tre i baksetet, men ikke sett med to store bakovervendte stoler, hvilket blir utfordringen her kanskje - hvis ikke 08-modellen skal over i annet sete når den aller minste skal over i stort bakovervendt sete.

Vi byttet Mondeoen vår inn i S-Max'en denne uka. Hadde to store bakovervendte seter + beltestol, og det ble rett og slett et hakk for trangt. Elsket bilen ellers, god plass og digert bagasjerom, men det hjalp ikke så mye når Størsta ikke greide å få festet setebeltet ordentlig siden hun sleit med å komme til beltespenna pga. Minsta sitt sete som stod i midten. Det hadde ikke hjulpet å stokke om på setene heller, så i valget mellom å kjøpe nye seter eller å kjøpe ny bil så valgte vi det desidert dyreste alternativet.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:58   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Av stasjonsvognene har jeg inntrykk av at Volvo V70 og Mondeo vel er de som nå har de bredeste baksetene og sett noen med tre i baksetet, men ikke sett med to store bakovervendte stoler, hvilket blir utfordringen her kanskje - hvis ikke 08-modellen skal over i annet sete når den aller minste skal over i stort bakovervendt sete.

Honda Accord Tourer(og sedan) og den Opel Vectra stasjonsvogn(værtfall den som kom ut i 2008) er bredere i basetet en Mondeoen .

I accorden får man 2 bakovervente og et forovervent ,og 3 brede forovervente.
Og 3 svære mannerumper i baksetet
OG man har faktisk god plass fremme med 2 bakovervente i baksetet

Gammel 27-02-11, 00:19   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ut i fra plassen som trengs i baksetet, og det faktum at det er en trebarnsfamilie, blir vel gjerne en flerbruksbil som har plass til de tre setene det aktuelle.

Nå blir det kanskje en svært begrenset periode at det er nødvendig å ha plass til to store bakovervendte stoler? Vet ikke hvor lenge dere tenkte at 08-modellen skulle sitte bakovervendt - det vil jo normalt være en stund til. Samtidig sitter jo den i magen en stund i et mindre sete.

To store bakovervendte stoler kan bli trangt i mange av de mindre flersbruksbilene også. Så her blir det kanskje da videre et spørsmål om hva dere anser som mest aktuelt: en stasjonsvogn (noen kan klare det, men det blir trangt...), en liten flerbruksbil eller en stor flerbruksbil.

Store flerbruksbiler koster mer igjen.... så da blir det også et spm om budsjett.

Med tanke på at jeg selv har tre barn der den ene fortsatt sitter i bakovervendt stol og behovene ellers, hadde nok det som hadde stått øverst på ønskelista nå hvis man skulle kjøpt nytt være nye VW Sharan. Vi for for så vidt plass i Touran, men her tror jeg det hadde blitt trangt og upraktisk, og veldig stolavhengig, om vi skulle fått plass til to bakovervendte på en praktisk måte i det vanlige baksetet.

Gammel 27-02-11, 00:25   #4
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt touran før, den gikk jeg lei. Kjøpte meg en Mazda, denne er jo og bortimot umulig og få plass til alle barne i, om vi ikke plasserer eldste på helt bakerste rad.

Mannen har en Ford Mondeo stasjonsvogn nå, den har uten problemer plass til de stolene vi trenger. Men den ble ikke EU godkjent, og det vil koste oss mer enn vi ser det verd og reparere den.

Gammel 27-02-11, 11:12   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi som har villa og vov-vov har selvsagt bestilt denne for å fullføre de tre v-ene, og tror den er meget bra:

Blir spennede å se etter 12 år med diverse Toyotaer, som jeg fortsatt kan anbefale som en bil man kan stole på uansett.
Med tre barneseter ville jeg nok ikke hatt Rav, men Avensis om det var snakk om Toyota.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 12:11   #6
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Blir spennede å se etter 12 år med diverse Toyotaer, som jeg fortsatt kan anbefale som en bil man kan stole på uansett.
Med tre barneseter ville jeg nok ikke hatt Rav, men Avensis om det var snakk om Toyota.

Vet ikke hvordan aller nyeste Avensis er her, men forrige generasjon kunne man kanskje få set klemt inn, men måtte vel lete godt etter beltespenner og om det i det heletatt er mulig med to store bakovervendte blir jeg videre noe usikker på.

Gammel 27-02-11, 19:52   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Auris høres bra ut! Jeg har en Yaris, og har uten problem plass til to seter, men det hadde nok ikke gått med tre. Men jeg får altså en bakovervendt bak meg. (TWE)
Jeg hadde prøvd med tre seter i en Auris, er utrolig fornøyd med yarisen min.

Ellers kan jeg informere om at det er fint plass til tre bakovervendte i RAV4 2004 modell i alle fall. :btdt:

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:59   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt eldre Rav, 2002 modell, to forovervendte beltestoler og ikke sjans til en bakovervendt eller forovervendt til.

Gammel 27-02-11, 20:03   #9
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Litt eldre Rav, 2002 modell, to forovervendte beltestoler og ikke sjans til en bakovervendt eller forovervendt til.

Tar forovervendte mer plass?

Jeg plasserte to TWE og en Duologic i mine foreldres Rav4 2004 modell.

Tre stk!
Gammel 27-02-11, 20:21   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Tar forovervendte mer plass?

Jeg plasserte to TWE og en Duologic i mine foreldres Rav4 2004 modell.

Er egentlig ikke sikker på det, men med forovervndte er det et mas uten like om man ikke kommer til der beltespennen skal i, (der man klikker i beltet??) uten og samtidig måtte vippe bilstolen opp osv. Blir helt svett av den jobben, men dette er ikke noe problem med kun to stoler da. Vi har to Britax forovervendte beltestoler, mulig det finnes smalere modeller.

Gammel 27-02-11, 20:34   #11
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Ja det er sant. Bakovervendte har jo egne seler! Vi opplevde det selv i kveld med vår Touran, måtte ha med kusinen til ungene og hun hadde en Cybex beltestol. Det ble trangt mellom våre isofixstoler, duologic og Britax kidfix. Det gikk, men var ikke så lett å feste selen hennes.

Tre stk!
Gammel 27-02-11, 22:24   #12
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Hvis det er noen Toyota som tar 3 basrnestoler må det være den ukjente diamanten Avensis Verso - som aldri ble tatt inn av Toyota Norge.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25828294

Kanskje en Mitsu Grandis også kan duge.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26587396

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 15:37   #13
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Hva med Subaru Legacy ? Den har fenomenal veiligging p.g.a. lav tyngdepunkt, og er god og bred innvendig.

Gammel 02-03-11, 16:01   #14
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Hvis det er noen Toyota som tar 3 basrnestoler må det være den ukjente diamanten Avensis Verso - som aldri ble tatt inn av Toyota Norge.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25828294

Kanskje en Mitsu Grandis også kan duge.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26587396

Man får vel flere år nyere Ford Galaxy med omså 140hk diesel til under 300 000. Da må jeg siat Avensis-en virker noe overpriset. Eks: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26311690

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.