Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snu døgnet tilbake

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 17:08   #21
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snu døgnet tilbake

Jeg skulle være så flink og stå opp 9.30 i dag. Fikk sjokk da klokken ringte, og slo den av.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:10   #22
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me "snur" ungane tilbake, og då må me berre henga med sjølv og. I går var det barnevakten som la dei, og vips var dei i seng 20.30 og sov søtt. Dermed var dei tilsvarande tidleg oppe i dag. I kveld er det legging kl 20, og eg satser på at dei ikkje er alt for sure og trøtte i morgen.
Her ser både store og små fram til kvardag igjen, etter meir eller mindre 2 veker fri.

Gammel 02-01-11, 17:14   #23
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Me "snur" ungane tilbake, og då må me berre henga med sjølv og. I går var det barnevakten som la dei, og vips var dei i seng 20.30 og sov søtt. Dermed var dei tilsvarande tidleg oppe i dag. I kveld er det legging kl 20, og eg satser på at dei ikkje er alt for sure og trøtte i morgen.
Her ser både store og små fram til kvardag igjen, etter meir eller mindre 2 veker fri.

Jepp skal starte tidlig i kveld vi også. Tror det blir godt med hverdag for alle her også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:29   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åtteåringen har ikke lagt seg så fryktelig sent, bortsett fra julaften og nyttårsaften, men hans naturlige feriemodus er å sove til 10-11. Sånn har han alltid vært, fra han var veldig liten. Så vi må begynne å snu noen dager før skolen begynner igjen. Har stort sett vekket ham rundt 9.30-10 i jula.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:33   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge ungene er heldigvis SVÆRT enkle når det gjelder søvn, så vi har aldri måttet tenke så mye på det, og nå er det enda enklere. I ferier er gjerne begge oppe til langt på natt, er vi feks. i Italia er det vanlig at barna gjerne er med ut på kveldene, barnefamilier går rundt i gatene så sent som midnatt og senere. Ingen problem.
Nå på nyttårsaften var begge ungene oppe til ca. 01 på natta, la seg fint og sov til ca. 9.30 dagen etter, og ingen endringer i søvnmønsteret etterpå. Selv snur jeg vel ikke døgnet så voldsomt at jeg merker noe, jeg er alltid trøtt uansett.

Men jeg husker godt da jeg var tenåring og bodde hjemme. I feriene snudde jeg alltid døgnet totalt, og var helt vrak da jeg skulle begynne på skolen eller jobb igjen. Urk, og jeg lærte aldri.

Sist redigert av Dixie Diner : 02-01-11 kl 17:45.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:33   #26
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi har alltid planer om å snu døgnet gradvis tilbake, men ender alltid med å få en brå start på hverdagen igjen. Så er vi alle stuptrøtte første dag på jobb&skole - og dagen etter er vi igjenge igjen. Sånn blir det i år også.

Jepp, her også. Ingen store planer i morgen etter jobb med andre ord.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:36   #27
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg snur ikke døgnet, liker ikke å sove bort dagene når jeg har ferie. Er dessuten utsovet og full av energi kl. 6.00, kan nesten ikke vente med å begynne dagen. I dag var jeg ferdig med å rydde bort hele jularøkla før kl. 9.00. da hadde jeg vaska golvet også.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:39   #28
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Å jada her snur vi døgnet, sent i seng, sent oppe. Poden sover stort sett til 9.30- 10.
Blir hardt på tirsdag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:41   #29
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi har alltid planer om å snu døgnet gradvis tilbake, men ender alltid med å få en brå start på hverdagen igjen. Så er vi alle stuptrøtte første dag på jobb&skole - og dagen etter er vi igjenge igjen. Sånn blir det i år også.

Sånn er det alltid her også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:09   #30
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Tja,man kan vel si man har snudd døgnet når barn på 10 og 11 sover til 12. Igår måtte jeg vekke hun eldste kl.12.30,så idag er det vanlig leggetid,så vi rekker å komme litt i gjenge igjen til skolen starter på tirsdag. De har ikke vært så voldsomt sent oppe heller,stort sett en time eller to lenger enn normalt,men det er nok til å snu døgnet,ja.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:20   #31
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Jeg synes det er så deilig å snu døgnet i juleferien. Godt å våkne med lyset i ti halv elleve tiden. I morgen tidlig blir det hardt, men det er verd det. Her har ingen vært oppe før klokka 10 hele fereien.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:24   #32
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi snur ikke døgnet, men vi har nok sovet en time lengre enn vanlig og gjerne vært i seng en time senere enn normalt. Slikm er det ofte i helgene også, så morgendagen blir nok ikke verre enn mandager generelt.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.