Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fyrverkeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-10, 13:49   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fyrverkeri ...

Heller humørløs, enn mye annet når det kommer til fyrverkeri.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:50   #22
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Dere er en gjeng humørløse kjerringer.

Det er helt greit det.

Gammel 30-12-10, 14:03   #23
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

jeg hater fyrverkeri. Virkelig hater synes det er såå skummelt at drita fulle folk skall skyte rakett. Mange greier nesten ikke å gå bort til rakettene plaserer de feil skyter inn i mennskemengden osv osv. Som regel unge folk og det er så ufatelig skummelt!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:04   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Dere er en gjeng humørløse kjerringer.

Det får så være. Heller humørløs enn blind og fingerløs. :har noen av dem i slekta:

Gammel 30-12-10, 14:16   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Vi sender ikke opp fyrverkeri, rett og slett pga. at vi vet hvor mange dyr det er som reagerer. I tillegg syns vi det er meningsløst å bruke hundrevis av kroner på noe sånt. Da kan man jo like gjerne tenne fyr på pengesedler...

Sånn tenker vi også. I tillegg til skadeomfang som ofte oppstår med fulle folk og raketter mot boliger.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:22   #26
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

En godfullkompis for mange år siden tok det klassiske "hvorfor virker ikke denna'?" -grepet rett ved siden av meg. Den gikk selvfølgelig av mens han ristet og tittet, og jeg skvatt så høyt at jeg fikk antenna på bilen ved siden av opp i nesa da jeg landet. Manøvrene for å unngå å få lillehjernen penetrert fikk resten av forsamlinga ned i krampelatter, mens han beholdt fingrene, såvidt, og satt resten av kvelden med hånda i en vask med kaldtvann og mye ufortjent sympati fra festens kvinnlige deltakere.

Synes likevel egentlig fyrverkeri er kjempegøy , til tross for både dette og mer ordentlige krigsminner men selv om jeg gjerne ser norske huskatter desimert, så er det likevel så ille for andre dyr og en så meningsløs bruk av uhyggelig mye spenn at vi likevel innskrenker oss til stjerneskudd og ting vi kan blande selv i kjelleren.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:24   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan synes at fyrverkeri er flott når det gjøres ordentlig. Men jeg er for økonomisk til å betale for noe selv. Derfor er jeg veldig glad for at vi har fantastisk utsikt til fyrverkeri i kommunal regi som skytes opp fra Ekeberg. Det er virkelig storslagent.

Dog er jeg ikke helt sikker på om jeg synes det er den aller mest forsvarlige bruken av skattepengene mine.

Gammel 30-12-10, 14:26   #28
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes fyrverkeri er fantastisk flott, i hvertfall når det kommer til det som det er lagt litt penger i, og som virkelig vises på himmelen. Men, jeg er livredd kombinasjonen alkohol, vettløshet og fyrverkeri, så jeg havner på at jeg er for totalforbud for private, og så kan vi heller være med på å betale for organisert oppskyting.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:35   #29
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg synes også at fyrverkeri er flott å se på, men jeg trenger ikke skyte opp selv....
Ja til offentlig oppskytning under kontrollerte forhold. Og så klarer jeg meg med sånne "frusere" , eller det heter vel egentlig stjerneskudd.

Gammel 30-12-10, 14:43   #30
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Fyrverkeri er gøy! Men jeg har ikke alltid syntes det, all den tid jeg feiret nyttår i byen sammen med mer eller mindre fulle venner. Nå feirer vi nyttår hos svigers, hvor sjampisen ikke åpnes før etter at fyrverkeriet har blitt sendt til himmels. Svigerfamilien har skikkelig stødig underlag for batteriene, og alle sikkerhetsanbefalinger følges. Det føles trygt når det håndteres av voksne, edru og ansvarlige mennesker. Katter og hunder installeres i bur i kjeller med radioen på, det går helt fint.
Forøvrig synes jeg argumentet man alltid får høre om at fyrverkeri er det samme som å sette fyr på penger og sende til himmels blir for dumt. Vi bruker enorme summer hele året på sløseri og luksus, og det irriterer meg at fyrverkeri skal være så mye mer umoralsk å bruke penger på enn dyre ferieturer, alkohol, sigaretter, sjokolade, bæreposer i plast, det ekstra paret med sko man strengt tatt ikke trengte, to eller flere biler osv...

Gammel 30-12-10, 14:44   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en grunn til at man må ta sertifikat for å kunne kalle seg pyrotekniker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:54   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forøvrig synes jeg argumentet man alltid får høre om at fyrverkeri er det samme som å sette fyr på penger og sende til himmels blir for dumt. Vi bruker enorme summer hele året på sløseri og luksus, og det irriterer meg at fyrverkeri skal være så mye mer umoralsk å bruke penger på enn dyre ferieturer, alkohol, sigaretter, sjokolade, bæreposer i plast, det ekstra paret med sko man strengt tatt ikke trengte, to eller flere biler osv...

Joda, men det er vel snakk om kortvarige og langvarige gleder? Selv jeg klarer ikke å spise like for like mye i sjokolade på en dag som en pakke med raketter koster. Jeg har også større forståelse for at noen bruker 5.000 på en helgetur ettellerannet sted enn på fyrverkeri. Gir egentlig blaffen i hele fyrverkeriet, og har alltid gjort det. Før jeg fikk barn var jeg som regel på fest på nyttårsaften og raketter var absolutt ikke det vesentlige. (iallfall ikke for meg) Nå feirer vi som regel nyttår med unger som er overtrøtte de to siste timene før midnatt og alle er rimelig klar for senga når rakettene begynner å smelle.
Jepp. Er nok en humørløs gammel kjerring, jeg også. :knirk:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:56   #33
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et skikkelig sceneshow med pyroeffekter, det er harrykult. Men det føles mye tryggere og er noe helt annet. Jeg er sikker på at det er mange forsvarlige oppsendere land og strand rundt, men jeg har sett nok til å vite at det nok er omtrent like mange uforsvarlige. Jeg synes ikke nødvendigvis kronene i været er det verste, men kostnadene rundt moroa er verre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:58   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kombinasjonen alkohol, inkompetanse og sprengstoff er det glade vannvidd og har ønsket meg totalforbud siden midten av 80-tallet en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:00   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

For min del må folk gjerne brenne pengene sine på nyttårsaften, men ikke hvis de bruker dem til å brenne ned andre folks hus og verneverdig bebyggelse eller svir av naboen håret med dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:00   #36
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Enig. Få det bort. Det er så leit både for dyra og for mennesker som skader seg, og for det offentlige som får masse utgifter pga mennesker som ikke vet hvordan de skal håndtere det.

Gammel 30-12-10, 15:00   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er veldig for offentlig oppskyting og betaler gjerne for dette. Så kan man totalforby all privat bruk.
.

Jeg er enig. Jeg skal kjøpe stjerneskudd, men noe mere blir det nok ikke.

Gammel 30-12-10, 15:49   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også for totalforbud. Jeg har vokst opp et sted hvor de skyter raketter sidelengs inn i folkemengden. Poden fikk nesten en rakett i øyet da han var i vognalder. Det var siste gang vi var der nyttårsaften.

Men fyrverkeri er flott, og jeg synes godt man kan ha noen større fyrverkerier i offentlig eller privat regi med pyroteknikere.

Gammel 30-12-10, 15:51   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er også for totalforbud. Jeg har vokst opp et sted hvor de skyter raketter sidelengs inn i folkemengden. Poden fikk nesten en rakett i øyet da han var i vognalder. Det var siste gang vi var der nyttårsaften.

Men fyrverkeri er flott, og jeg synes godt man kan ha noen større fyrverkerier i offentlig eller privat regi med pyroteknikere.

Jah.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:54   #40
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker fyrverkeri.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.