|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrverkeri ...Heller humørløs, enn mye annet når det kommer til fyrverkeri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrverkeri ...jeg hater fyrverkeri. Virkelig hater synes det er såå skummelt at drita fulle folk skall skyte rakett. Mange greier nesten ikke å gå bort til rakettene plaserer de feil skyter inn i mennskemengden osv osv. Som regel unge folk og det er så ufatelig skummelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Fyrverkeri ...
Sånn tenker vi også. I tillegg til skadeomfang som ofte oppstår med fulle folk og raketter mot boliger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Fyrverkeri ...En godfullkompis for mange år siden tok det klassiske "hvorfor virker ikke denna'?" -grepet rett ved siden av meg. Den gikk selvfølgelig av mens han ristet og tittet, og jeg skvatt så høyt at jeg fikk antenna på bilen ved siden av opp i nesa da jeg landet. Manøvrene for å unngå å få lillehjernen penetrert fikk resten av forsamlinga ned i krampelatter, mens han beholdt fingrene, såvidt, og satt resten av kvelden med hånda i en vask med kaldtvann og mye ufortjent sympati fra festens kvinnlige deltakere.
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fyrverkeri ...Jeg kan synes at fyrverkeri er flott når det gjøres ordentlig. Men jeg er for økonomisk til å betale for noe selv. Derfor er jeg veldig glad for at vi har fantastisk utsikt til fyrverkeri i kommunal regi som skytes opp fra Ekeberg. Det er virkelig storslagent.
![]() |
![]() |
#28 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fyrverkeri ...Jeg synes fyrverkeri er fantastisk flott, i hvertfall når det kommer til det som det er lagt litt penger i, og som virkelig vises på himmelen. Men, jeg er livredd kombinasjonen alkohol, vettløshet og fyrverkeri, så jeg havner på at jeg er for totalforbud for private, og så kan vi heller være med på å betale for organisert oppskyting.
![]() |
#29 |
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrverkeri ...Jeg synes også at fyrverkeri er flott å se på, men jeg trenger ikke skyte opp selv....
![]() |
#30 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Fyrverkeri ...Fyrverkeri er gøy! Men jeg har ikke alltid syntes det, all den tid jeg feiret nyttår i byen sammen med mer eller mindre fulle venner. Nå feirer vi nyttår hos svigers, hvor sjampisen ikke åpnes før etter at fyrverkeriet har blitt sendt til himmels. Svigerfamilien har skikkelig stødig underlag for batteriene, og alle sikkerhetsanbefalinger følges. Det føles trygt når det håndteres av voksne, edru og ansvarlige mennesker. Katter og hunder installeres i bur i kjeller med radioen på, det går helt fint.
![]() |
![]() |
#32 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Joda, men det er vel snakk om kortvarige og langvarige gleder? Selv jeg klarer ikke å spise like for like mye i sjokolade på en dag som en pakke med raketter koster. Jeg har også større forståelse for at noen bruker 5.000 på en helgetur ettellerannet sted enn på fyrverkeri. Gir egentlig blaffen i hele fyrverkeriet, og har alltid gjort det. Før jeg fikk barn var jeg som regel på fest på nyttårsaften og raketter var absolutt ikke det vesentlige. (iallfall ikke for meg) Nå feirer vi som regel nyttår med unger som er overtrøtte de to siste timene før midnatt og alle er rimelig klar for senga når rakettene begynner å smelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Fyrverkeri ...Et skikkelig sceneshow med pyroeffekter, det er harrykult. Men det føles mye tryggere og er noe helt annet. Jeg er sikker på at det er mange forsvarlige oppsendere land og strand rundt, men jeg har sett nok til å vite at det nok er omtrent like mange uforsvarlige. Jeg synes ikke nødvendigvis kronene i været er det verste, men kostnadene rundt moroa er verre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bedreviter
|
For min del må folk gjerne brenne pengene sine på nyttårsaften, men ikke hvis de bruker dem til å brenne ned andre folks hus og verneverdig bebyggelse eller svir av naboen håret med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Fyrverkeri ...Enig. Få det bort. Det er så leit både for dyra og for mennesker som skader seg, og for det offentlige som får masse utgifter pga mennesker som ikke vet hvordan de skal håndtere det.
![]() |
#37 |
Tittel og tittel....
|
Jeg er enig. Jeg skal kjøpe stjerneskudd, men noe mere blir det nok ikke.
![]() |
#38 |
maler
|
![]() Sv: Fyrverkeri ...Jeg er også for totalforbud. Jeg har vokst opp et sted hvor de skyter raketter sidelengs inn i folkemengden. Poden fikk nesten en rakett i øyet da han var i vognalder. Det var siste gang vi var der nyttårsaften.
![]() |
#39 |
|
Jah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006