Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 21:07   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Jeg skulle vasket klær i dag og jeg skulle jobbet i dag med ting jeg har tatt med hjem. Burde støvsuget også. Ikke så rotete siden vi hadde fest her på fredag og ryddet opp igjen på lørdagen. Jeg har ikke gjort noe av det jeg skulle i dag, for jeg har sittet med bilder hele dagen og laget diverse julegaver samt laget ribbemiddag. Mannen monterer opp fibernettet, så akkurat det er rotet utover og ungene har lekt mye av dagen inne som heller ikke er ryddet opp, men det ser jeg ikke, så det får vente. Jeg burde gjort klar klær til i morgen, men kjenner jeg meg selv rett så sover jeg på sofaen og det må gjøres i morgen tidlig, for det orker jeg ikke når jeg tasser i seng.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:08   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det handler kun om prioriteringer.

Ikke når man er alene med to barn. Det den voksne ikke gjør blir da ikke gjort.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:09   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min mann har det travelt i kveld. Han skal reise i morgen og stryker, vasker, skifter sengtøy for meg og rydder. Jeg skal være hjemme med baby og tre skolebarn som har planleggingsdag og har all verdens tid. Dog er det ryddig her og alle maskiner jobber for meg. Og jeg, jeg surfer, ser nyheter og sitter med beina i sofaen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:10   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Planlegging,planlegging og atter planlegging !

Kvelden her i dag:
Kl 18, ferdig med middag
18.05 Mannen rydder bort middag, jeg bader minstemann
19.30 De tre yngste i seng hvor de blir lest for av storebror
20.00 Eldstemann i seng
20.30 Jeg bretter tre maskiner vask, men dropper å bære de i skapet i dag.
Pakker barnehagebagen samtidig ettersom det dukker opp plagg som skal dit.
Skolesekkene ble pakket da de ble tømt på fredag, kun putte oppi en skiftebukse til eldstemann nå.
Matpakker smører mannen min før han legger seg.
Klær til i morgen avtalte vi med ungene når de la seg, så det er klart.
Tre treningsbager i morgen, men disse er klare til enhver tid, alt blir lagt rett tilbake i sekkene når det er tørt/rent.
Nå er kl 21 og det meste er klart for en ny uke. Mannen min jobber litt, men senere skal vi se på ukas middager så jeg får litt oversikt.

Gammel 14-11-10, 21:10   #25
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Søndagskoz: glass rødvin mens man sitter i sofaen med tente lys og bretter klær. Eventuelt forran PCen med en julefreeze mens jeg retter labjournaler eller lager foredrag. Supereffektivt!

Gammel 14-11-10, 21:10   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke når man er alene med to barn. Det den voksne ikke gjør blir da ikke gjort.

Men må det gjøres akkurat i kveld? Jeg skjønner jo at det er mye mere for en som er alene og det er jo kjempeflott at de har prioritert tur og familietid. En trenger også litt alenetid etter full dag med ungene, og da kan mye plikter vente. Og jeg tenker som så at nå er det jo tydelivis pappauke, og da kan en jo prioritere å få unna en del da og ikke når en har ungene. Jeg ville i alle fall tenkt litt sånn tror jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:11   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julefreeze? Hva er det?

Gammel 14-11-10, 21:11   #28
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier ikke å ha mye å gjøre søndag kveld. Vi har middag i 16-17 tida og sørger for at alle oppgaver med unntak av oppvasken og kanskje en vaskemaskin er unnagjort før kvelden. På ettermiddagen slapper vi av, ser på noe hyggelig på tv sammen med barna, lager vafler av og til, spiller spill eller annet. Så er det kveldsstell og legging av minsten, og de to store driver med sitt (leser bøker, surfer, spiller nintendo...).

Det kommer vel litt anpå hvor mye man får gjort ellers, vi har vaskehjelp slik at vi trenger ikke tenke særlig mye på rengjøring. Vi prøver å få vasket klær jevnlig så det ikke blir så mye i helga, handler mat for uka gjør vi før helga.

Jeg tror kvelden din ble lagt i det du valgte å komme inn igjen kl. halv 8, da mye av arbeidet du har listet opp er ting som ikke kunne vært gjort før i uka. Du måtte ha prioritert å gå inn tidligere dersom du skulle ha fått slappet av på kvelden. Men jeg regner med at du har kost deg ute med barna, det er vel energigivende det også, og er vel like bra å slappe av i sofaen.

Gammel 14-11-10, 21:12   #29
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Julefreeze er alkoholfritt juleøl fra Mack, så det er nok ikke så gøy som det høres ut. Men det er godt, og jeg koser meg med det når jeg må være klar i toppen for Viktige JobbtingTM.

Gammel 14-11-10, 21:13   #30
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååå. Hm. Mack, altså.

Gammel 14-11-10, 21:15   #31
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner hvordan du har det. Akkurat nå ligger jeg på sofaen og hviler meg i form til å ta en rydderunde i gangen og finne fram klær til i morgen tidlig.

Helgene hjemme med barna er veldig fine, jeg får gjerne gjort en del i løpet av en dag, men ender gjerne med å ha masse gjenstående på kvelden. Det skjer mye, slik at jeg ikke får tatt klesvasken eller ryddet ferdig det jeg holdt på med. Et barn må ha hjelp med noe, en spør om noe annet, og vips har jeg faktisk glemt hva jeg holdt på med.

Jeg har lavt ambisjonsnivå, og synes ikke det gjør så mye at jeg ikke nødvendigvis rekker å brette tøy før mandag morgen. Prioriterer vekk husarbeid på den måten, og må som betaling leve med rotete hus. Det funker for meg.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:17   #32
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Alle de fire maskinene er jo vasket i dag da.

Og vi er ikke alltid ute til halv åtte, men det var bare FOR fint til å bryte opp, OG ungene spiste kveldsmat ute.

Jeg skjønner bare ikke inntrykket jeg får av rene hus med tente stearinlys kl 20.

Det er jo ikke sikkerrt husene er så rene selv om de tenner stearinlys og sitter med beina på bordet... På seg selv kjienner man andre.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:19   #33
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men må det gjøres akkurat i kveld? Jeg skjønner jo at det er mye mere for en som er alene og det er jo kjempeflott at de har prioritert tur og familietid. En trenger også litt alenetid etter full dag med ungene, og da kan mye plikter vente. Og jeg tenker som så at nå er det jo tydelivis pappauke, og da kan en jo prioritere å få unna en del da og ikke når en har ungene. Jeg ville i alle fall tenkt litt sånn tror jeg.

Enig med deg i det! Er vel derfor jeg har nedprioritert stryking en god stund. Når man er alene må man være effektiv har jeg lært og planlegge. Endel ting blir rett og slett ikke gjort.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:20   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres jo ikke ut som du ønsker å sløve i sofaen med et glass vin på søndag. De som gjør det prioriterer det. Og selvsagt, er man ute hele dage og kommer inn halv åtte på kvelden, blir det ikke mye tid til sløvings.
På søndager pleier jeg stort sett å ha alle må-ting klart til Poden skal i seng, så når han har lagt seg kan jeg bare nyte siste rest av helg.
Det vil si at alt som kan vente til mandag, venter til mandag. (jeg legger klar klær, barnehagestash og slikt mens Poden spiser kveldsmat).

Gammel 14-11-10, 21:21   #35
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen husarbeid i helgene, rydder etterhvert, gjør unna voksenting når han er i seng, som å betale regninger osv.

Vi gjør "våre" ting når han er våken, men han aktiviserer også seg selv, så vi koser oss sammen og noe hver for oss.

Vi har hatt en topp kveld, nå er det lesetid og natta

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:31   #36
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja... Kose meg med hvem? Mannen er i Barca, og jeg har egentlig ingen andre planer enn å sløve litt foran TV før jeg legger meg.

Av aktiviteter har søndagen har inneholdt morfarsbesøk og tur til et lokalt utfartssted (elvebredde) med lekeapparater o.l., samt kino for storesøster, dusjing for lillebror og Twister for alle 3 (det er visst fryktelig artig å se mamma leke knutemor med sine gamle og stive ledd og lemmer...).

Mens barna var våkne har jeg tatt ut av oppvaskmaskinen, satt på en ny, vasket og hengt opp 3 runder med tøy, sjekket inn på tirsdagens flytur til London, ryddet litt hist og her...

Det viktigste for meg er at hele familien (som er i landet) får seg en runde med frisk luft hver søndag, alltid. Jeg blir sprø og sur hvis vi ikke får hatt en eller annen aktivitet utendørs.

:er ikke på FB og vet ikke hva som er "vanlig":

Gammel 14-11-10, 21:32   #37
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi koser oss hele søndag kveld. Alltid.

Jeg tror det går på prioriteringer og hvor praktisk man er. Jeg er praktisk, strukturert og en planlegger av rang. Jeg kan fint bruke hele uka på å sørge for at jeg ikke har noe hengende over meg i helga, helga er hellig, den er til kos. Jeg rydder og styrer hele uka for å få helga fri, det er en veldig ok belønning. Da står vi fritt til å gjøre akkurat det vi vil uten å måtte sette til side ting som burde være gjort, eller i verste fall måtte bli hjemme og gjøre dem.

Her er litt hvordan ting fungerer her i forhold til din liste.

-Jeg hadde ikke blitt ute så lenge som til halv åtte. Da hadde ting gått litt galt her. Her er halv åtte deadline på legging når det er barnehage dagen derpå.
-Dusjen blir tatt i god tid før legging her. Rundt halv syv.
-Rydde etter endt dagstur gjør jeg mens ungen sitter i badebaljen.
-Oppvaskmaskinen som blir satt på søndag etter middag rydder jeg ut av mens jeg steker rundstykker morgenen derpå. Oi, det hørtes virkelig kvalmt ut, det er ikke så ille, jeg steker halvstekte rundstykker hver morgen, har alltid gjort det. Det går av seg selv, smaker så mye bedre enn brød.
-Regninger tar jeg i uka.
-Jeg lar aldri maskinvaskene hope seg opp. Jeg bretter etter hver endte. Tar rett ut av tørketrommel og bretter eller rett av tørkestativ og bretter.
-Jeg vasker stort sett ikke klær i helga, får det unna på torsdager så det er kun i verste fall noen ytterdresser som må i maskinen i helga. Ingen krise om dette ligger til mandag heller.
-Jeg er alltid tidlig ute med ting. Skulle ungene hatt med seg bag bort mandag morgen så hadde jeg pakket denne på fredag.
-Sengene skiftes på hver torsdag.

Men jeg tror man må være strukturert og planlegge godt for å få til å ha det sånn, og alle er jo ikke sånn.
Datteren min vil veldig gjerne ha det sånn, men hun får det ikke til. Hun er stikk motsatt av meg. Det hoper seg opp for henne, hun vet ikke hvem ende hun skal begynne i. Jeg sier når hun ber om hjelp, gjør sånn og sånn også tar du det der og det der og fikser sånn og sånn mens du gjør det og det så har du fikset en hel haug på kort tid.
Hun hører hva jeg sier, ser hva jeg gjør og er så lykkelig men samtidig ulykkelig fordi hun som hun sier ikke har den egenskapen.
Datteren min planlegger hvor hun skal begynne å rydde og hva hun skal ta før hun begynner.
Jeg begynner, og planlegger mens jeg holder på.
Jeg vet ikke jeg. Men jeg tror som sagt det går på typen. Noen er sånn og noen er sånn. Vi er forskjellige. Jeg er den som sitter i sofaen hele søndagskveld og koser meg, huset er ryddig og jeg er klar for ei ny uke i morgen.

Gammel 14-11-10, 21:32   #38
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, det er vel en del på den lista jeg også burde gjort, som jeg ikke gjør. Så blir det en en del kaos dagen etter og.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:33   #39
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Det er jo ikke sikkerrt husene er så rene selv om de tenner stearinlys og sitter med beina på bordet... På seg selv kjienner man andre.

Veldig mye rot det går an å overse, altså.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:34   #40
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har vært hjemme i nesten hele dag, men unntak av noen timer i badeland. Jeg har ikke brettet sammen klærene og ikke skiftet på sengene. Oppvaskemaskinen står på nå og blir ikke tatt ut av før i morgen mens jeg lager middag. KJeg har riktignok hengt opp to maskiner med klær i dag og laget får-i-kål til middag. Huset er hverken rent eller ryddig. Ja, jeg er sjuske, men bryr jeg meg?

Men takk for sparket! Nå er alle de rene klærene kommet i skapene sine.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.