|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel lapskausoppskrift?det tenkte jeg også, men antar hun mente kålrot og sånn? Jeg er heller ikke så glad i kålrot i, men familien synes det hører til...
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel lapskausoppskrift?
Ååå, nå fikk jeg lyst på småmat... De er gode de spannene der, kjøper det av og til når vi besøker mommo. Forøvrig lager vi bare jukselapskaus her hjemme; lapskausblanding + kjøttdeig/karbonadedeig. Greit nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel lapskausoppskrift?Jeg lager bare lapskaus av rester jeg. Når vi har hatt skikkelig stekmiddag med potet, grønnsaker, saus osv bruker jeg restene til lapskaus. Blander alt sammen, tilsetter evt litt mer av det jeg syns mangler, har i noen pølsebiter - og voila! - lapskaus.
![]() |
#25 |
Epikur
|
Ikke potet.
Jeg vil varmt anbefale å bruke økologisk gulrot og kålrot. Man merker STOR forskjell på bitterheten mellom sprøytet "vanlig" gulrot/kålrot og økologisk.
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Enkel lapskausoppskrift?Hva er forresten potet? Siden det ikke er grønnsak? |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
Grønnsak er det, men det er en knoll. Ikke en rotgrønnsak. Andre knollgrønnsaker er jordskokk, sikori og sånn.
![]() |
#28 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Enkel lapskausoppskrift?Jeg koker saltkjøtt i noen timer, skummer av kraften og har så oppi grønnsaker kuttet i terninger den siste timen av koketiden.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|