|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#361 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Det tror jeg er bra. Jeg tror mange av dem skriker fordi de er alt for varme.
![]() |
![]() |
#362 |
kamerat
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er traumatisert langrennshater fra 70-tallet. Skrek helt sikkert høyest av alle i løypa.
![]() |
#363 |
Bør lage seg en tittel selv
|
De skriker her også, så da må det være noe annet i tillegg.
![]() |
![]() |
#365 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg har vær på skitur med en 4-5 åring på ski som ropte så hele fjellet hørte ham, "Det er ikke gøy å dette" (falle) og søstra som er 2,5 år yngre og SLETT ikke fornøyd med å sitte i pulk. Begge var de nok enige om at de helst skulle byttet plass....
![]() |
#366 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg var en gang moren som sto i skisporet og ropte til femåringen sin «…men JEG vil gå på ski, og noen ganger må DU gjøre det JEG vil!» Etter det gikk vi ikke på ski mer før han var 10.
![]() |
![]() |
#367 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg hadde heldigvis selvinnsikt nok til å forstå at å dra alene på ski med mine to var dødfødt. Men jeg husker Storebror som gråt så tårene spratt, og ropte "Men jeg får ALDRI være inne i huset mitt!! Det er TUR TUR TUR HELE DAGEN LANG!!"
![]() |
![]() |
#368 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMin 26.5-åring som har, med ulyst, blitt dratt med på fottur og skitur hele livet fortalte for to helger siden at hun var glad vi aldri gav opp. Nå ser hun hvor nyttig det er å ha disse erfaringene og koser seg på turer med venner og faktisk også oss. Jeg har mange ganger vurdert å gi ut Det sure turbarnets bllledbok. Med ekte bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg ble dratt ut i langrennsløypene fra jeg var prikkliten, og jeg elsker langrenn.
![]() |
#370 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er glad for at jeg kan gå på ski hvis jeg må. Jeg kan også kjøre slalåm. Jeg gjør det helst ikke, men jeg kan hvis jeg må. Ungene mine har blitt dratt alt for lite med ut på ski, så de mestrer det ikke så godt, og det er synd, når man vokser opp et sted er mange har denne ferdigheten inne som ungdom.
![]() |
#371 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg ble tatt med ut på ski fra jeg var bitteliten, og jeg elsker det den dag i dag. Men jeg har ikke gode minner fra skiturene som barn, så jeg tror ikke de var utslagsgivende sådan.
![]() |
![]() |
#372 |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg har unger som ikke kan stå på slalåm og det synes jeg er synd. Jeg har en mann som heller ikke kan, og mamma fastslo i går at det kan ikke jeg heller, trodde nå hun . Vel. Jeg kan ikke. Men jeg kunne da en gang i tiden. For 30 år siden. Jeg var ikke god, men jeg kunne dra i trekket og ha det kjekt. Det kan ikke mine unger.
![]() |
#373 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker ski, og har lært ungene mine både langrenn og slalom, selv om vi ikke har stått kjempemasse. Jeg var veldig mye på slalom når jeg var liten.
![]() |
#374 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMine barn har aldri vært i nærheten av en slalåm-bakke. Jeg har vært i en én gang som barn og det var grusomt.
![]() |
![]() |
#375 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker ikke slalåm veldig godt. Eldstemann har stått, men er som mora. Poden har helt på egenhånd funnet ut at snowboard er gøy og har fått gå på skiskole og jeg har lagt til rette for at han skal kunne renne. Ingen av dem er veldig glad i langrenn, men kan om de må. Vi drar yngste bonusdatter med på langrenn. Det går utmerket når det er jeg og ikke faren som pusher.
![]() |
#376 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMin mann argumenterte en gang at det var god barneoppdragelse - i Norge - å gjøre ungene i stand til å beherske ski godt nok til at de med letthet kan være med på skiturer og hytteturer uten å føle seg underlegne og annerledes. Det er et poeng det, altså.
![]() |
![]() |
#377 |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet er det jeg også tenker, at det rett og slett er noe som på en måte er en del av det norske livet. Men har altså ikke lært dem slalåm, og det plager meg. For det er også en del av livet og ungdomslivet de rett og slett ikke er med på. Skoleturer er derved min eldste en av svært få på langrenn. Men han har ikke lyst å lære noe annet (vi burde sikkert begynt når han var en liten knall på to år som skreik, men han likte ikke nedoverbakker da HELLER, og når ikke jeg og mannen står på slalåm så....)
![]() |
#378 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er lagleder og jeg er sykt sliten av pappaer som skal mene mye, legge ned veto, ikke gjøre noe av jobben, men ikke lar andre få frihet til å utføre jobben på sin måte, og for å TOPPE det hele, ikke klare å legge bort pappa øyene i forhold til valg som skal taes. Og totalt mangler evne til å se ting fra hele spillergruppens behov.
![]() |
#379 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#380 |
flisespikker
|
Jeg er enig i det poenget, og det er den eneste grunnen til at jeg prøvde noen ganger å få med Datteren på ski. Et sted går dog grensen for hva man skal tyne folk til (meg, jeg er folk).
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|