Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du medlem av Mensa?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du medlem av Mensa?
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) 7 3,23%
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) 63 29,03%
Nei, jeg har tatt testen, men strøk 12 5,53%
Nei, så smart er jeg neppe 63 29,03%
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens 72 33,18%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 11:49   #341
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Det var da et barnslig svar synes jeg. Er du virkelig forelder ?

Jeg er ikke "selverklært smart" slik du hevder.

Men kan du bruke hodet, eller har du bare kreket deg over 131-kravet til Mensa?

Hypotetisk spørsmål: Om en tilfeldig forumbruker sier at hun vet at du har minst 131 i IQ (for å være grei så kan jeg forklare hva minst betyr, altså at du har 131 eller mer) og hun sier at det bare er en promilles sjanse for at du har skåret høyere enn henne på IQ-tester. Hva er denne tilfeldige forumbrukerens IQ-skår?

(Ok så er det barnslig og arrogant, men det er bare svar på tiltale, jeg blir bare så innehelsikes irritert over folk som er imponert over seg selv for å klare å ha blitt med i Mensa, den sløveste av alle IQ-foreninger. Det er som å skryte av å ha vunnet bedriftsfotballserien liksom)

Gammel 23-09-10, 14:02   #342
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Det var da et barnslig svar synes jeg. Er du virkelig forelder ?

Er det en motsetning mellom å være barnslig og være forelder også nå?

Sitat:

Jeg er ikke "selverklært smart" slik du hevder.

Nei, da så.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 14:02   #343
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Esme når hun er barnslig og arrogant.

Gammel 23-09-10, 14:02   #344
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ikke dermed sagt at jeg betviler at hun har barn, så klart.

Gammel 23-09-10, 23:22   #345
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke dermed sagt at jeg betviler at hun har barn, så klart.

Hey, har dere ikke fått med dere at barnsligheten forsvinner når man føder sitt første barn? *poff*

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 00:13   #346
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg blir varm om hjerterøttene når Esme utfolder seg. Aaahhh.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 05:52   #347
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men kan du bruke hodet, eller har du bare kreket deg over 131-kravet til Mensa?

Hypotetisk spørsmål: Om en tilfeldig forumbruker sier at hun vet at du har minst 131 i IQ (for å være grei så kan jeg forklare hva minst betyr, altså at du har 131 eller mer) og hun sier at det bare er en promilles sjanse for at du har skåret høyere enn henne på IQ-tester. Hva er denne tilfeldige forumbrukerens IQ-skår?

(Ok så er det barnslig og arrogant, men det er bare svar på tiltale, jeg blir bare så innehelsikes irritert over folk som er imponert over seg selv for å klare å ha blitt med i Mensa, den sløveste av alle IQ-foreninger. Det er som å skryte av å ha vunnet bedriftsfotballserien liksom)

Jeg er hverken imponert over meg selv eller andre som har klart kravet til Mensa. Det er ikke en sportskonkurranse men en måling av en egenskap.

Sist redigert av Bingo : 28-09-10 kl 05:57.
Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
iq, klassiker, mensa

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.