|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
Se resultatene: Converse til bunaden? | |||
Ja, hvorfor ikke? |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 16,15% |
Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. |
142 | 73,96% |
Whatever |
15 | 7,81% |
Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. |
4 | 2,08% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Ballerinasko gir jo f.eks. heller ikke støtte eller dempning, men få vil vel kalle dem ubehagelige?
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Det må da være helt i orden å velge favorittskotøy basert på at man synes de er kule? Skulle gjerne gjort det oftere selv, om jeg ikke var så gammelmodig opptatt av skokomfort.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Gulv er jo også harde og flate, uten at folk flest syns det er ukomfortabelt å gå barbeint på dem. Er det virkelig så vanskelig å godta at komfort ikke er en vedtatt verdi, men en smakssak? Komfort er ikke det samme som "helsebringende, passer til søke anledninger".
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
Nei, men nå snakker folk om comfort i denne tråden da, og mener at siden de ikke liker å gå i converse så må de være ubehagelige å gå i for alle mennesker i hele verden, alltid overalt.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Problemet er vel kanskje mest hos de som alltid går med sånne flate sko. Jeg har hatt Converse selv og mener jo ikke at de er djevelens verk og at en aldri skal bruke sko som ikke er 100% fotvennlige. I denne tråden mener jeg å huske at de ble omtalt som bedre for føttene enn pensko eller bunadsko når en skulle gå langt, men kommer jo helt an på penskoene/bunadskoene - de kan være både bedre og verre. Men jeg ville ikke latt barn ha Converse som "hovedsko" halve året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg mener at det skal veldig mye til at converse er verre enn de aller fleste pensko eller bunadsko altså. Men i følge disse fotlegene så må jo omtrent alles føtter ha blitt ødelagt før, jeg vil påstå at vi ikke har hatt bedre fottøy enn de siste årene.
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
Ikke i følge fotleger nei. Ortopeder som spesialiserer seg på barneføtter sier at friske barnføtter tåler alt, null problem med crocs eller converse så lenge ungen ikke har vondt.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Ah, de var ikke fotleger engang? Nei, da er det jo enda mindre grunn til å ta artikkelen til inntekt for noe særlig.
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Greia er vel at gode joggesko ikke nødvendigvis er det man velger hvis man ikke har på Converse. Jeg går med Converse eller sko med heler på jobb, ikke joggesko. Jeg kunne gjerne hatt ballerinasko også hvis jeg fant et par som passet de rare bena mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Spør ungene så sier de at converse er sooooo last year. Nike Free skal det være i år.
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
De er nok en god del mer fotvennlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Borte
|
Den typen sko er jo ganske tidløse, men jeg syns de småjentene jeg kjenner bruker mye av de samme skoene som jeg gjør. Bortsett fra pumps og ballerinas i skinn og sånne pyntesko. Det er Toms og andre tøysko, joggesko og sneakers av ymse slag, converse (siden jeg bare tulla (
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Converse går i bølger (som regel femårs-sykluser), som alt annet. Converse er sko som har eksistert siden femtitallet og har aldri kun vært ungdomsmote. I Oslo har jeg alltid sett både voksne og barn i converse. Og om ungdommen skulle velge sko eldre ikke går i tror jeg neppe det hadde vært Nike Free.
![]() |
#17 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg svarte tidligere i tråden nei til Converse og bunad, men det er vel nesten det eneste antrekket jeg ikke synes Converse passer til.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Dessuten er det vel ikke alle som jobber med føtter som er enige i "støtt og demp og stabiliser føttene med innviklede og spesialdesignede sko slik at føttene klarer å utføre den helt unaturlige oppgaven å gå og løpe"-skolen heller.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Nei, det er noe i det. Jeg måtte fnise litt når jeg leste artikkelen og det ble påpekt at man trengte så mye demping og støtte for å ikke ødelegge føttene fullstendig. Akkurat som føttene våre ble laget for fulldempede støttesko, liksom.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei det er mange som mener at støtt og demp og sånt ikke bare er bra, men da målt opp mot alternativet "barbeint" hvor man får brukt foten på en annen måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|