|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
AMEN, sister, Hallelujah- en sjelevenn!
![]() |
#303 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg liker Jokke, Pondus, Nemi, musikken til Bono (det meste), men hater fotball. :bidrar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg spurte mammaen min som er en slik som legger av penger hver mnd for at hvert barnebarn skal få ca 10 000 til komfen. Hun innrømte at det nok hadde stukket litt i hjertet om det bare ble gitt bort sånn uten videre.
![]() |
#308 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkMen sånn seriøst... hvis hun som ga bort pengene i utgangspunktet ikke hadde tenkt på konfirmasjon, så kan det vel tenkes at ikke det er noen som har lagt tilside penger heller. Og dette er noe hun vet?
![]() |
#309 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkDet eneste vi vet er at hun donerte bort penger til Leger uten Grenser, hun er hæppi, og at livet går videre. Til tross for alt.
![]() |
#310 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nemlig!
![]() |
#311 |
Bedreviter
|
Hadde hun likt det bedre om de brukte opp pengene i russetiden? Eller sløste dem bort på annet vis? For hvis ikke, så ville jeg ikke gitt bort 10 000 kroner til et barn, uten å gi tydelige retningslinjer for hvordan pengene skulle forvaltes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg må si meg veldig enig med Teofelia. Spare i årevis for å gi en femtenåring 10 000 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkSom svar så har min mor låst dem til de er myndige. Og sier også muntlig at meningen skal brukes til videre studier etter vgs.
![]() |
#314 |
Bedreviter
|
Det virker veldig fornuftig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg har store problemer med de som gir bort penger med forbehold, kjenner jeg. Eller. Å øremerke pengene er nødvendigvis ikke så ille i og for seg, selv om man også der vil finne store variasjoner i hva en person anser som viktig og viktigest (det er nesten dømt til å bli bråk av det uansett), men å gi bort penger, uten å si at det er et forbehold når man gir det, for så å bli snurt/lei seg/irritert fordi personen velger å gi det bort til f.eks. Leger uten Grenser, hører ikke hjemme noen steder. Hele poenget med å gi faller bort hvis det skal være sånn. (Da kan man liksågodt kjøpe det man synes personen trenger, da!)
![]() |
#316 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkApropos penger til konfirmasjon forbeholdt høyere utdanning. Hva om man vil bli gullsmed eller elektriker? Skal i såfall pengene tilbakebetales?
![]() |
#317 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Ekvilist
|
Trulte viser til at pengene var ment til utdanning etter vgs. Elektrikerutdanning og svært mange andre yrker avsluttes med vgs-utdanning.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|