Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 08:24   #301
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Mor Teresa har jeg aldri likt. På meg virket hun sykelig opptatt av andre mennesker lidelse, og som de fleste andre i dinosaur-religion hennes så hadde hun et elendig kvinnesyn.

Jeg kan styre meg for Ghandi også. Generelt sett så styrer jeg meg for hvemsomhelst som helst ville sove sammen med 14 år gamle småjenter.

Og Bono er en fjomp.

:står frem:

AMEN, sister, Hallelujah- en sjelevenn!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:36   #302
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Pondus liker Liverpool. Jokke er et nek.

Sånn generelt, eller fordi han liker Leeds? Jeg heier på Djerv 1919.

Gammel 22-05-11, 09:39   #303
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Jokke, Pondus, Nemi, musikken til Bono (det meste), men hater fotball. :bidrar:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:40   #304
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin oppsummering! Hear, hear!

Gammel 22-05-11, 10:08   #305
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker varmt vær og god mat.
Og blomster.

Gammel 22-05-11, 11:13   #306
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sånn generelt, eller fordi han liker Leeds? Jeg heier på Djerv 1919.

Begge deler. Og Djerv 1919 er ikke det verste man kan heie på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:54   #307
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spurte mammaen min som er en slik som legger av penger hver mnd for at hvert barnebarn skal få ca 10 000 til komfen. Hun innrømte at det nok hadde stukket litt i hjertet om det bare ble gitt bort sånn uten videre.

Gammel 26-05-11, 10:59   #308
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men sånn seriøst... hvis hun som ga bort pengene i utgangspunktet ikke hadde tenkt på konfirmasjon, så kan det vel tenkes at ikke det er noen som har lagt tilside penger heller. Og dette er noe hun vet?

Det er vel sider av dette vi ikke vet noe som helst om, er det ikke? Eller informerer avisene oss om alt?

Gammel 26-05-11, 11:02   #309
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste vi vet er at hun donerte bort penger til Leger uten Grenser, hun er hæppi, og at livet går videre. Til tross for alt.

Gammel 26-05-11, 11:11   #310
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Det eneste vi vet er at hun donerte bort penger til Leger uten Grenser, hun er hæppi, og at livet går videre. Til tross for alt.

Nemlig! Og Leger uten Grenser fikk en generøs gave. Tror nok de var hæppi også!

Gammel 26-05-11, 11:26   #311
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spurte mammaen min som er en slik som legger av penger hver mnd for at hvert barnebarn skal få ca 10 000 til komfen. Hun innrømte at det nok hadde stukket litt i hjertet om det bare ble gitt bort sånn uten videre.

Hadde hun likt det bedre om de brukte opp pengene i russetiden? Eller sløste dem bort på annet vis? For hvis ikke, så ville jeg ikke gitt bort 10 000 kroner til et barn, uten å gi tydelige retningslinjer for hvordan pengene skulle forvaltes.

(Bare tanken på å spare i årevis for å gi bort 10 000 kroner til et barn, uten at det stilles krav til hvordan pengene skal forvaltes, er helt hinsides i mitt hode, men det er nå meg da. Andre gjør selvsagt egne vurderinger, men da synes jeg jo det er merkelig å komme i ettertid og være skuffet over hvordan pengene ble brukt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:42   #312
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si meg veldig enig med Teofelia. Spare i årevis for å gi en femtenåring 10 000 kroner. Gi femtenåringer masse penger for at de skal begynne å tenke på fremtiden sin. Hvorfor det? I likhet med smilefjes synes jeg at en femtenåring er alt for ung til å få ansvar for å ta fornuftige valg over så mange penger og jeg kommer til å ta 007 løsningen dersom mine barn får mange penger til konfirmasjonen. Konto som jeg har kontroll over og store beløp ut skal avtales med meg.

Vi hadde heller ikke mange penger i min ungdom og jeg hadde også en liten og beskjeden konfirmasjonsfest (og fikk den enorme summen 900 kroner som jeg var veldig lykkelig over). Men jeg ser likevel ikke for meg at jeg skal gi konfirmanter i familien mange penger for å avhjelpe deres families økonomiske situasjon. Trenger noen i familien økonomisk hjelp av meg så håper jeg at de spør meg og ikke forventer at jeg gir pengene til deres barn.

Jenten som ga bort pengene gjorde i mine øyne et strålende valg og jeg hadde vært glad og rørt om det var min femtenåring som valgte noe sånt.

Og jeg håper virkelig at ingen i min familie sitter og sparer penger til mine barn for så å gi det til dem midt i ungdommens festefase. Om de skal få penger så skal det være etter at russetiden er over. Tilskudd til studielån, egenkapital til leilighet eller førerkort er velkomment, selvsagt. Men hvorfor i all verden skal de få dem da?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:15   #313
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Som svar så har min mor låst dem til de er myndige. Og sier også muntlig at meningen skal brukes til videre studier etter vgs.

Gammel 26-05-11, 13:20   #314
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Som svar så har min mor låst dem til de er myndige. Og sier også muntlig at meningen skal brukes til videre studier etter vgs.

Det virker veldig fornuftig.

Og da er det jo også lite sannsynlig at hun vil oppleve at pengene blir gitt bort til Leger uten grenser eller et annet formål som hun ikke i utgangspunktet så for seg at hun sparte til.

Gammel 26-05-11, 13:26   #315
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg har store problemer med de som gir bort penger med forbehold, kjenner jeg. Eller. Å øremerke pengene er nødvendigvis ikke så ille i og for seg, selv om man også der vil finne store variasjoner i hva en person anser som viktig og viktigest (det er nesten dømt til å bli bråk av det uansett), men å gi bort penger, uten å si at det er et forbehold når man gir det, for så å bli snurt/lei seg/irritert fordi personen velger å gi det bort til f.eks. Leger uten Grenser, hører ikke hjemme noen steder. Hele poenget med å gi faller bort hvis det skal være sånn. (Da kan man liksågodt kjøpe det man synes personen trenger, da!)

Gammel 26-05-11, 13:38   #316
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos penger til konfirmasjon forbeholdt høyere utdanning. Hva om man vil bli gullsmed eller elektriker? Skal i såfall pengene tilbakebetales?

Gammel 26-05-11, 13:39   #317
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Apropos penger til konfirmasjon forbeholdt høyere utdanning. Hva om man vil bli gullsmed eller elektriker? Skal i såfall pengene tilbakebetales?

Ke? Det er vel ikke gratis å bli elektriker heller?

Gammel 26-05-11, 13:43   #318
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men det er ikke høyere utdannelse.

Gammel 26-05-11, 13:44   #319
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Trulte viser til at pengene var ment til utdanning etter vgs. Elektrikerutdanning og svært mange andre yrker avsluttes med vgs-utdanning.

Det er ikke meningen å henge ut Trultes slektning spesielt, jeg tipper at slike ønsker gjelder for mange gavegivere. Jeg synes diskusjonen er interessant. Jeg er usikker om jeg liker trenden med at kun høyskoleutdanning eller universitetsutdanning er bra nok, slik jeg ofte får inntrykk av både på FP og ellers.

Gammel 26-05-11, 13:45   #320
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ah, slik og forstå.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.