|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva stemmer du? | |||
Høyre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
72 | 23,30% |
Arbeiderpartiet |
101 | 32,69% |
SV |
38 | 12,30% |
Senterpartiet |
7 | 2,27% |
Venstre |
43 | 13,92% |
Kristelig Folkeparti |
9 | 2,91% |
Fremskrittspartiet |
5 | 1,62% |
Rødt |
7 | 2,27% |
Miljøpartiet de grønne |
16 | 5,18% |
Andre |
0 | 0% |
Brokkolipartiet |
11 | 3,56% |
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FPs partibarometerHalvering på 7 år er temmelig brennkvikt...
![]() |
#243 |
![]() Sv: FPs partibarometer
Men likevel er det lite konkrete strategi fra MDG på dette området.
![]() |
#244 |
maler
|
Men jeg synes egentlig at det er konsekvensen av å være overoptimistisk mhp nedbygging av oljeindustrien. At man bør jobbe målbevisst med å få på plass nye inntektskilder er det imidlertid vanskelig å være uenig i.
![]() |
#245 |
ctrl+z
|
Jeg tror det er vanskelig å finne noen som er uenig i dette, altså.
![]() |
#246 |
|
![]() Sv: FPs partibarometerJeg stemmer Arbeiderpartiet denne gangen også. For meg handler det om helhetlig politkk og fellesskapsløsninger. Allikevel så håper jeg at SV ikke går dukken altså. Håper de får til en fin innspurt i valgkampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skattelette er et vidt begrep. Jeg er helt med på at man ikke skal straffe folk som prøver å skape noe og skaffe arbeidsplasser. Jeg tenkte mer på skattelette til meg og deg og sånn:
Jeg skjønner selvsagt dette, og sa ikke at jeg kommer til å stemme Mdg. Jeg skjønte bare all kritikken mot de som tenker å stemme på dem, det trenger ikke være helt hull i hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Sviiisj!!
|
Dette er et godt argument bare i den grad man er enige i fremgangsmåten som MDG legger opp til for å nå målet.
![]() |
#249 |
Jeg tror media egentlig gjør mer ut av skattereduksjonsspørsmålet enn Høyre selv - FrP spiller mer på reduksjonene i sin markedsføring (ja, markedsføring - som i reklame). For de fleste tror jeg ikke skattespørsmålet er noen stor sak, annet enn på de skattene og avgiftene som føles litt urettferdige og meningsløse.
![]() |
#250 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: FPs partibarometerJeg har lest gjennom en del partiprogram, og forstår godt at FrP kan appellere til en del. De tar tak i mye som engasjerer mange, og hvis de da lukker øynene litt for det 'rare' de foreslår, så synes jeg ikke det er det spor merkelig at de har ganske mange tilhengere. Sett i forhold til de nyhetsbildene vi til daglig møter, som opprører mange, så er jo FrP svaret på mye av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: FPs partibarometerSom markedsfører er jeg generelt imponert over FrP under Siv Jensen. De holder argumentasjonen emosjonell og personlig om velgerne, de har sine USP som de holder fast på med samme formulering til det sitter spikret.
![]() |
#252 |
Formueskatten blir for de som eier bedriften, ut i fra hva bedriften har av verdi/egendeler. Kostnaden for bedriften vil gjerne bli at ledelse må ta ut mer lønn for å betale formueskatten og man kan her i en del tilfeller få helt urimelige summer sett i forhold til hva som er av reell verdi i selskapet og hva som er mulig for ledelse å ta ut av lønn.
![]() |
#253 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FPs partibarometerJeg tror ikke det er kommunisert bra nok at formueskatt rammer veldig "vanlige" folk. Man ser liksom for seg Rimi-Hagen. Ikke Rørlegger Hansen med tre ansatte og to lærlinger, som dessverre gikk på en smell med Johnsen sykemeldt noen måneder, slik at de ikke har tjent penger, men bedriften fortsatt er verdt en god del = utløser formueskatt for Hansen. Eller Hilde Sørensen som har arvet en del aksjer i familiefirmaet fra tante Olga. Disse har hun ikke lov til å selge ut av familien (klausuler) og ingen i familien vil kjøpe dem, for dessverre har familiefirmaet drevet med tap de siste årene. Så hun sitter både delansvarlig for tap og må betale formueskatt.
![]() |
#254 |
![]() Sv: FPs partibarometerAp legger fokus på at det er "de rike" som må betale dette. Partiene som er i mot formueskatten har vært helt klare på at dette rammer mange småbedrifter, og på en måte som kan være urettferdige.
![]() |
#255 |
Forelska
|
![]() Sv: FPs partibarometerFyrst vil eg ta fatt i starten og slutten på dette - du gjekk ganske friskt ut med påstand om at mange ekspertar meiner at økonomien vil verta rasert av MDG sin politikk. Eit par rundar etterpå ser eg dette er vorte redusert til at DN har hatt nokre sakar på dette - på nett finn eg berre ei slik sak hjå dei, kan godt vera meir er skreve i papirutgåva, men så langt tykjer eg ikkje det er så overveldande mykje du har greidd by på av grunnlag for det du skriv.
Resten av innlegget ditt vert stort sett berre variantar av "Nei dette vert for vanskeleg og tek for lang tid" og "MDG sin måte å gjera dette vil ikkje gå" - eg trur kanskje ikkje me skal strekka denne debatten stort lengre, berre konkludera med at me har ulik ståstad med omsyn på MDG og nok ikkje kjem til å verta samde. I kva grad me har påverka nokon andre eine eller andre vegen gjennom dette får vera uvisst.
![]() |
![]() |
#256 |
Forelska
|
Dette er ukjent for meg. I arbeidsprogrammet er Statoil nemnd to stader og der står:
![]() |
![]() |
#257 |
![]() Sv: FPs partibarometerJeg synes denne oppsummerer ganske bra en del av tingene MDG står for, men som de i liten grad vel sier så veldig mye om hvordan i praksis skal la seg løse: http://www.nettavisen.no/politikk/article3668276.ece
![]() |
#258 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FPs partibarometerEllers er det nesten så man kan håpe at det blir de rødgrønne som vinner, sånn at det er de som får smellen for den økonomiske politikken sin. Små og mellomstore bedrifter sliter big time, oljeservicenæringen begynner å slite, boligmarkedet har stoppet fullstendig opp flere steder og usolgte boliger hoper seg opp. Det smeller snart, jeg bare sier det.
![]() |
#259 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Når du sier det "smeller snart" - i hvilke grad tror du? I en oljeland som Norge kan man jo bare fortsette å holde økonomien "kunstig" gående med å pøse inn mer penger (slike vi gjør nå til en viss grad, bare i større omfang)?
![]() |
#260 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Jeg må også si jeg har blitt lettere sjokkert når jeg har satt meg godt inn hva MDG faktisk står for. Det blir veldig "helt på jordet" og litt drøyt å forholde seg til.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|