|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Det skal jeg ikke mene noe om, men med en søster som er lærer og en som er sykepleier har jeg nok diskutert lønninger og arbeidsforhold ganske ofte, og har stor forståelse for både arbeidsmengde og frustrasjon over manglende verdsetting i form av lønn.
![]() |
#202 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg snakker generelt ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Men sånn helt seriøst, jeg snakker aldri med andre folk om jobbsituasjonen deres eller lønnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Shake it out!
|
Men har vi synset om hvordan lærere skal gjøre jobben sin i denne tråden da? :forvirret: Jeg har i alle fall bare synset om individuell avlønning og hvor vidt det er mulig å gjøre en sånn vurdering for lærere, som gjøres for andre yrker.
![]() |
#205 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Største føkkings synseforumet
![]() |
#206 |
Panzerekstremfeminist
|
Poenget er jo at det er en folkeforlystelse å synse og mene om ting selv om man ikke alltid har verken nødvendig peiling eller svært varierende grader av fakta å legge til grunn for synsingen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Shake it out!
|
Aldri?! Jeg var sammen med en lærer i er halvt års tid og vi snakket masse om både jobbene våre og lønnen vår. Og jeg snakker mye jobb med venner også. Der er jo kjempeinteressant!
![]() |
#208 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg mener ingenting om din jobb og hvorvidt du er god i den eller ikke.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 24-05-21 kl 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Nei faktisk ikke. Jeg tror det har blitt en vane, jeg ble så lei av at alle skulle synes synd på meg som er lærer, eller det hadde de aldri orket, og sånt. Jeg spør aldri om hva folk jobber med, jeg prater om andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Introvert textrovert
|
Tja, hvordan man skal kunne avlese menneskelige parametere for læring og disiplin i en klasse har jo noe med hvordan man utøver yrket? Og så ballet tanken min derfra på seg til å komme med en generell "frustrasjon" jeg og svært mange av mine kolleger har kjent på, gjennom årene. Det gjelder kanskje mest fra politikere som kommer med nye læreplaner og nye rammeplaner uten å utdannelse eller bakgrunn fra oppvekstsektoren.
![]() |
#211 |
Shake it out!
|
![]() |
#212 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg mener noe om frisøren min, damene sm driver den lokale bokhandelen (superflinke), hundefrisøren, vaskedama på jobb (et mirakel av et menneske) lærerne til avkommet, kordirigenten min, spillelæreren til avkommet, han IDIOTEN som ikke gadd å blinke i rundkjøringen i ettermiddag
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Usedvanlig begavet
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg synes vi jevnt og trutt diskuterer både yrkesutøvelsen til og rettigheter/krav for ulike yrkesgrupper. Både i det private og i det offentlige, og både som yrkesutøver selv OG tjenestemottaker. Og det tenker jeg er helt greit, så lenge det er i kontekst. Jeg representerer for eksempel en yrkesgruppe som for noen representerer trygghet og kunnskap, men for andre er jeg pirkete, lite fleksibel og en som "blander seg". Alt avhengig av hvem, hva og hvor.
![]() |
#214 |
Shake it out!
|
![]() |
#215 |
Usedvanlig begavet
Akkurat nivået Høie opererer på, har vel et ganske solid embetsverk å lene seg på. Han står vel ikke akkurat med begge beina oppe i sårstell og fødsler, liksom.
![]() |
#216 |
Shake it out!
|
Men det er jo det som er en interessant diskusjon!! Og for alle yrker egentlig, hvor man ikke produserer noe som er målbart i kvalitet eller mengde. Der er ikke så himla mye lettere å vurdere en byplanlegger heller. Og jeg sluttet pga politikere og de veldig lite faste rammene de la, fullstendig uten peiling.
![]() |
#218 |
Shake it out!
|
Jeg har vært byplanlegger. Jeg vet alt om synsing om jobben. Og kritikk og utskjelling. Avdelingen min planla en meget utskjelt rundkjøring her i byen (som forøvrig funker som bare det nå. Som jeg har forklart at den ville til alle med en mening om den siden den ble bygget)
![]() |
#219 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Sånn for å spore tilbake på spørsmålet i HI: Ja, jeg tror det blir streik. Og om jeg blir tatt ut (er ikke tatt ut i første omgang) skal jeg være med og streike for lønna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg meldte meg ut av UDF for en stund siden, måten de har frontet kampen FOR stengte skoler gjennom pandemien gjør det helt uaktuelt å være medlem der. Er med i SL nå, de er veldig anonyme, så vet ikke om de er bedre, men det er jo heller ikke noe alternativ å ikke være organisert.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|