Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 10:01   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Som sagt, det er helt greit på et diskusjonsforum å gi uttrykk for hva man liker/ikke liker, men det må da også gå an å mene at det finnes både greie og ugreie måter å gjøre dette på. Poenget er ikke om "furuhelvete" og "englespystilen" er det verste man kan lire av seg, men er det virkelig nødvendig? Jeg har ikke sansen for 50-60-tallsretro og det ville virkelig ikke passet inn i vårt hus, men det kan jeg uttrykke helt uten nedsettende, maleriske beskrivelser.

Det er jo fint og flott at vi kan uttrykke oss så nøytralt, saklig, pent og hensynsfullt. Men gudskjelov at det slenger noen saftige, maleriske beskrivelser innimellom også, slik at vi ikke kjeder oss ihjel.

Gammel 08-01-14, 10:02   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det skulle tatt seg ut om internettet ble et mer saklig og hensynsfullt sted.

Gammel 08-01-14, 10:13   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det skulle tatt seg ut om internettet ble et mer saklig og hensynsfullt sted.

Ja, for det største problemet med internett er jo alle de maleriske beskrivelsene folk har av tidligere interiørtrender. Tenk alle de ømme interiørtærne som blir tråkket på!

Ikke mobb interiørstilen min!

Klart folk kunne blitt mer hensynsfulle generelt, på mange områder, og særlig når de kommenterer folks konkrete hjem/klær/barn etc. Men jeg klarer fortsatt ikke helt å ta på alvor de som synes man må være så forsiktig med å si hva man mener om tidligere moter, at man bør unngå å bruke slike karateristikker som er brukt i denne diskusjonen. Litt fargerikt språk bør man da tåle. Voksne folk.

Sist redigert av My : 08-01-14 kl 10:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:42   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er shabby chic ut? Og jeg som ikke hadde kommet i gang enda.
Hva er det egentlig som er inn på interiørfronten nå om dagen, da?

Så lenge det er grått tror jeg alt er greit.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg drev fargehandleren til vanvidd for å blande sammen den perfekte beigefargen - til forveksling lik de som senere ble introdusert som kaffe latte og lys antikk. Og har beholdt dem i flere boliger, og maler ikke over de nå heller. Jeg kaster nesten aldri ting eller møbler, og syns mye er fint på sin måte.

Jeg fant en hvitfarge i 2000 som jeg likte og den liker jeg ennå så vi har nok den i mange år ennå. Her byttes ting bare ut når vi må. Når jeg først har kjøpt noe så liker jeg det lenge.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:02   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 07:28   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Folk har nå ulik smak, i det meste faktisk. Noe er viktig for noen, og uvesentlig for andre. Jeg har aldri likt shabby-stilen, så fordelen for meg nå er at det kanskje kommer noe annet kult jeg kan kjøpe/ha/innrede med. Forøvrig har vi det vi trenger, men vi har også hytte så mulighetene er til stede. For meg er det viktig å ha det lyst og åpent, og om et skap er slitt-hvitt eller knall gult er bare en detalj i den store helheten.

Gammel 09-01-14, 09:02   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du begynt å røyte 007?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 09:35   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Har du begynt å røyte 007?

Nei, måtte nok kjøpe på ebay.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 09:57   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å dåne er såååå 2013.

Jeg synes forøvrig mange av finn-trådene er på grensen til hva som er greit. Finn-annonser er ikke bare reklame, det er hjemmene til folk og til noen som folk kjenner. Det er på en måte greit, men jeg synes man skal passe seg for hva man sier der også på et åpent forum som dette.

Gammel 09-01-14, 10:05   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare såvidt sveipet innom Finn-tråden, og jeg synes ikke de er det spor morsomme. Jeg tror faktisk jeg rapporterte den første også, for å få en vurdering på om admin synes det var innenfor. :surkjiping:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 10:10   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har bare såvidt sveipet innom Finn-tråden, og jeg synes ikke de er det spor morsomme.

Enig.

Og ikke opplever jeg at livet mitt blir spesielt kjedelig av tenke litt over hvordan jeg omtaler andres smak på nett heller.

Gammel 09-01-14, 10:16   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har bare såvidt sveipet innom Finn-tråden, og jeg synes ikke de er det spor morsomme. Jeg tror faktisk jeg rapporterte den første også, for å få en vurdering på om admin synes det var innenfor. :surkjiping:

Enig. Jeg syns mye i Finn-trådene tenderer mot ren latterliggjøring. Og det er greit nok at annonsene på Finn ses på som reklame, men det er jo hjemmene til folk og tingene folk som blir ledd av likevel. Jeg syns det har vært mye ugreit i de trådene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 11:01   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man mister fort "hodet" på internett. Jeg ser på facebook også, bilder tatt av andre, opplagt i smug, til latter og gjerne med en snerten tekst. Særlig overvektige blir harselert med i stor grad. Det kan synes som om folk glemmer at det er ekte mennesker på bildene, og de deles millioner av ganger, så det går liksom aldri over for de det gjelder.

Og når det kommer til finn.no, med hjem og rare annonser, særlig innen boligsalg, skal man huske at endel av de verste bildene ofte er tvangssalg. Det er altså flere lag av mennesklig tragedie bak rot, taggede vegger og ødelagte sofaer med skitne klær i. (Ikke at alle tvangssalg er slik, men de fleste som er med på å selge et objekt vil at det skal fremstå best mulig for å få inn mest mulig penger)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 11:05   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Man mister fort "hodet" på internett. Jeg ser på facebook også, bilder tatt av andre, opplagt i smug, til latter og gjerne med en snerten tekst. Særlig overvektige blir harselert med i stor grad. Det kan synes som om folk glemmer at det er ekte mennesker på bildene, og de deles millioner av ganger, så det går liksom aldri over for de det gjelder.

Det hender man får seg en vekker:
http://www.dagbladet.no/2013/05/23/n...ddit/27325331/

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 11:09   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Det hender man får seg en vekker:
http://www.dagbladet.no/2013/05/23/n...ddit/27325331/

Bra at personen hadde anstendighet nok til å komme med en unnskyldning. Det er ikke greit å drive på slik, og jeg mener man i større grad burde vært beskyttet mot slik snikfotografering. Ikke at jeg vet hvordan det skulle kunne løses, men en viss frykt for å bli tatt for det burde man i alle fall hatt grunn til å ha. Nå er det i alt for stor grad fritt frem, så lenge personen er på offentlig sted.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 14:24   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg vil bare opplyse om at forum og Det Virkelige Liv begge består av ekte mennesker.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 14:30   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg vil bare opplyse om at forum og Det Virkelige Liv begge består av ekte mennesker.

HÆ!?! Tuller du eller?!?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 14:32   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

HÆ!?! Tuller du eller?!?

Nei. Det er helt sant.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:02   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Shocking news, lukter vi Pulitzer?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:37   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra meg. Jeg er en fe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.