Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 02:26   #1
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Hvilken bok ble du ikke ferdig med - og hvorfor?

Jeg ergrer meg fortsatt over at jeg ikke klarte å lese ut Focaults pendel. (Eco) Og mannen min mobber meg fortsatt for det.

Årsak til nederlaget; Jeg vet ikke - men da jeg hadde sovnet fra den tilstrekkelig antall ganger, ga jeg opp.

Gammel 26-09-06, 02:43   #2
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Å, det er dessverre så altfor mange. Den siste boken jeg begynte på uten å fullføre er Vindens Skygge av Carlos Ruiz Zafón. Snublet over The Devil Wears Prada, og den er så morsom at jeg må lese den ferdig før jeg leser noe annet. Men det er aldri for sent, og Vindens Skygge er i hvert fall blant de bøkene jeg planlegger å fullføre en gang.

Gammel 26-09-06, 07:12   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sult og Vindens skygge.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 08:08   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke så ofte, jeg kommer rent umiddelbart på Mists of Avalon, Anders Hegers Mykle-biografi og Melvyn Braggs The Adventure of English. Den første fordi jeg syntes den var fæl, og de to andre pga. fiksjonshunger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 08:17   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringenes Herre og diverse Harry Potter-bøker.

Ringenes Herre gjør seg fabelaktig som film, men er dørgende kjedelig å lese rett og slett. Samme med Harry Potter. Jeg er ikke i fantasy-målgruppen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:33   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ringenes Herre gjør seg fabelaktig som film, men er dørgende kjedelig å lese rett og slett. Samme med Harry Potter.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

en av de som jeg har forsøkt flest ganger og ennå ikke har gitt opp håpet om å få lest, er Anna Karenina

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 14:49   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ringenes Herre og diverse Harry Potter-bøker.

Ringenes Herre gjør seg fabelaktig som film, men er dørgende kjedelig å lese rett og slett. Samme med Harry Potter. Jeg er ikke i fantasy-målgruppen.

Jeg sovnet til Ringenes Herre da vi så den, så jeg har ikke tenkt å prøve meg på boka.

Da jeg skulle ta arbeidspsykoligi leste jeg i senga, for å få fred fra småbarn. Det var god sovemedisin.

Gammel 26-09-06, 08:19   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er ikke så ofte, jeg kommer rent umiddelbart på Mists of Avalon

:grøss: Den har jeg prøvd meg på også. Det værste er at jeg sleit meg gjennom 2/3 av boka før jeg la inn årene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:09   #9
Albertine
Passiv

Standard

Den har jeg lest på tysk!

Jeg klarte aldri å lese ferdig Jonathan Strange og Herr Norell...

Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:51   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg klarte aldri å lese ferdig Jonathan Strange og Herr Norell...

Jeg holder på med den nå og jeg sliter litt. Nå har jeg lest 750 sider og er fortsatt ikke grepet av historien. Jeg synes egentlig det er fantastisk å ha så mange gode idéer og så skrive så fordømrade kjedelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:05   #11
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det Marion Zimmer Bradleys serie (4 bøker, heter bare Avalon på norsk)? Orginaltittelen inni er i alle fall The mists of Avalon...

Halvbroren. Jeg begynte så bra, og regnet med at den ville gå seg til etterhvert, og så mener jeg det var Nenne som i en tråd nevnte at den slett ikke ble bedre. Da gav jeg opp. Og var fornøyd med det. Men en gang kommer jeg vel til å prøve igjen. Håper jeg.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:40   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vindens skygge.

Jeg kom meg heller aldri gjennom James Joyce's "Ulysses". Prøvde flere ganger.
"Presten" av Hanne Ørstavik greide jeg ikke engang å høre ferdig på lydbok …

Ellers kommer jeg ikke på noen spesielle.

Gammel 26-09-06, 08:31   #13
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Les Misérables". Jeg var syk da jeg forsøkte, og jeg begynte flere ganger, men den ble for tung rett og slett...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:46   #14
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Å, det er dessverre så altfor mange. Den siste boken jeg begynte på uten å fullføre er Vindens Skygge av Carlos Ruiz Zafón. (...) Men det er aldri for sent, og Vindens Skygge er i hvert fall blant de bøkene jeg planlegger å fullføre en gang.

Samme her.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:08   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Snublet over The Devil Wears Prada, og den er så morsom at jeg må lese den ferdig før jeg leser noe annet

Da MÅ du se filmen, Majsa! Så den for et par måneder og jeg er så begeistret! Meryl Streep i rollen som djevelen, og hun er og blir en stor favoritt helt siden Kramer mot Kramer. Filmmusikken er også fantastisk. Kjøpte albumet på Amazon.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 19:45   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Halvbroren av Lars Saabye Christensen. Jeg som elsker Beatles blei veldig overraska over at jeg ikke klarte å komme gjennom den. Faktisk klarte jeg aldri å komme skikkelig i gang...

Gammel 26-09-06, 08:27   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble aldri ferdig med "Forføreren" av Jan Kjærstad. Den traff meg ikke, og jeg syns den var tung og kjedelig. Jeg pleier ellers alltid å lese ut bøker jeg har begynt på, selv om noen tar lenger tid enn andre.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:03   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg ble aldri ferdig med "Forføreren" av Jan Kjærstad. Den traff meg ikke, og jeg syns den var tung og kjedelig. Jeg pleier ellers alltid å lese ut bøker jeg har begynt på, selv om noen tar lenger tid enn andre.

Den ble jeg heller aldri ferdig med. Har også Da Vinci-koden liggende urørt

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:13   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av mange: Jostein Gaarders Sofies verden.

Gammel 26-09-06, 09:30   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange, men en av de som jeg har forsøkt flest ganger og ennå ikke har gitt opp håpet om å få lest, er Anna Karenina.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.