Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-19, 22:24   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har ca 200 kvadrat. Vi har 130 på hovedplan og en kjeller under deler av huset. Vi har nettopp pusset opp kjelleren slik at det ble litt mindre bod og storebror fikk rom i kjelleren og vi fikk en kjellerstue som var hyggeligere enn den forrige, bad nede og litt forskjellig. Kjelleren er blitt en drøm og det er fantastisk å ha tenåringen der nede. Her oppe har vi andre soverom og storebrors gamle rom er blitt til kontor.

Vi er superfornøyde med planløsning og størrelse på huset, og har ingen planer om å flytte herfra i overskuelig fremtid.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 08:49   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flyttet i sommer, og selv om jeg savner å bo veldig sentralt så synes jeg det er til stor hjelp å ha fått 2 bad og 2 stuer. Eldste har masse besøk, og det er deilig at de ikke lenger "sitter oppå oss". Og jeg liker at hun har besøk. (Selv om det tidvis blir i meste laget.)

Men dette med plass er en relativ sak. Vi har nå 120 kvadratmeter og synes at vi har masse plass, mens slekt og venner som ikke bor i Oslo uttrykker forundring over at det lar seg gjøre å bo 4 stykker på så liten plass. (Det samme syntes de da vi bodde på 80 pg 90 kvadratmeter.)

Gammel 04-01-19, 09:11   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men dette med plass er en relativ sak. Vi har nå 120 kvadratmeter og synes at vi har masse plass, mens slekt og venner som ikke bor i Oslo uttrykker forundring over at det lar seg gjøre å bo 4 stykker på så liten plass. (Det samme syntes de da vi bodde på 80 pg 90 kvadratmeter.)

He-he, nordmenn er bortskjemte, altså! Jeg har aldri bodd i enebolig, og synes vårt hus på 190 kvadrat nå er rene palasset. Vi bodde 4 på 65 kvadrat, og det tror jeg hadde gått helt greit (når vi bare hadde kommet oss over vognbag-, vippestol- og badebaljealderen - følte at vi vasset i utstyr på et tidspunkt).

Gammel 04-01-19, 10:41   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi står i en situasjon nå at vi antakelig skal flytte i løpet av et gitt tidsrom, men vi har ikke noe press verken på tid eller på å selge huset vi bor i.
Så jeg tilbringer masse tid på Finn og drømmer meg inn i
-leilighet med stort kjøkken og stuer på rad i gammel bygård sentral i Oslo,
-hus med utsikt ikke-så-sentralt i Oslo-området,
-moderne leilighet i nybygg med grei avstand til jobb,
-leilighet med utsikt rett ved marka, men ikke supersentralt
-flytte til kystby på Østlandet med pendleravstand til Oslo

Det er blitt min nye hobby - som har gjort meg veldig bevisst på hva jeg vil ha når jeg flytter fra her vi bor nå. En av de absolutte må-ha-kriteriene er plass til flygelet, så det begrenser utvalget noe. Men det er utrolig gøy å lese boligannonser på Finn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 12:15   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, soulmate, Pøblis!!

Jeg er også sånn, suser rundt på Finn og funderer på hvordan livet kunne blitt her eller der, en gang når barna flytter ut. Eller, ikke akkurat nå, nå planlegger og tegner jeg huset jeg skal bygge i hagen.

Gammel 04-01-19, 12:29   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo smart å sondere terrenget på Finn. Jeg vet at jeg skal kjøpe leilighet om ca et år, da er det jo fint å vite hvordan markedet er. Utover våren kommer jeg sikkert til å valse på noen visninger også, for meg handler mye om stemningen i rommene.

Gammel 04-01-19, 22:26   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Enig, Blondie, stemning har mye å si.

Har vært og sett på utsiden på huset. De ligger svært tett. Det er mye mindre sol enn jeg har nå. Dropper dette.

Sist redigert av millact : 06-01-19 kl 10:41.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 09:34   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Me har ca 130 kva det no heiter boareal. På to stykke. Det er mye, men me bur på landet. Eg synest størrelsen er heilt konge, unntatt når eg skal vaske.

Gammel 25-05-19, 12:01   #9
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I går dukket det opp et nyere rekkehus fra 2006, vårt område. Terrasse, men ikke hage. To toalett og tv stue. Tre etasjer, men liten grunnflate per etasje. Ca 110 kvadrat. Kan det fungere? Soverom i 1. og 3. etasje.

Gammel 25-05-19, 12:38   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I går dukket det opp et nyere rekkehus fra 2006, vårt område. Terrasse, men ikke hage. To toalett og tv stue. Tre etasjer, men liten grunnflate per etasje. Ca 110 kvadrat. Kan det fungere? Soverom i 1. og 3. etasje.

Hvorfor skal ikke det kunne fungere?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 16:21   #11
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hvorfor skal ikke det kunne fungere?

Tenker mest på at vi ikke sover i samme etasje.

Kjørte opp og kikket på det fra utsiden. Fin sol på terrassen i ettermiddag. Ingen hage, men det er jo det jeg på en måte ønsker meg bort fra.

Gammel 30-05-19, 10:48   #12
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Droppet å se på det. Ikke nok skjermet uteplass og for små etasjer. Venter til noe mer perfekt dukker opp, et sted der jeg også kan bo etter at barna har flyttet ut. Har god tid. I mellomtiden fikser jeg opp mer på nåværende hus. Ønske om nytt kjøkken før konfirmasjon neste sommer.

Gammel 25-05-19, 12:44   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde da fungere mer enn greit nok, millact?
Jeg har to tenåringer (den ene riktignok utflyttet, men hjemme i ferier) og en 11-åring. Vi har det fint på 77 kvm. Stua (med spisebord og salong) er naturlig midtpunkt.

Gammel 25-05-19, 16:37   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres ut som en fordel å ikke sove i samme etasje når ungene begynner å bli større.

Gammel 25-05-19, 17:39   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ekstremt opptatt av dette med å sove i samme etasje, men kun frem til ungene er store nok til å komme seg ut selv ved brann. Det er ikke aktuelt for meg å la 2010-barnet sove i egen etasje, men jeg kunne vurdert det om et par år, gitt at han våkner av brannalarm. Det gjør han ikke nå. Det er også, for meg, en viktig forskjell på om barnet er på bakkeplan og jeg er i 2. etg, eller omvendt. Om han var på bakkeplan kunne jeg kanskje vurdert å la ham sove i egen etasje nå.

Vi lot noen fine leiligheter gå fra oss pga. dette da vi kjøpte nå nettopp.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 17:51   #16
millact

Standard

Det er ift brann jeg også tenker på, Input. De sover tungt begge to. En av dem måtte fått rommet i 1.etasje. Det er størst. Mulig de to i 3. kun har takvindu.

Nå har vi tre soverom i 1. etasje, praktisk. Det er også den kjøligste etasjen og var veldig greit med fjorårets varme sommer. Vi har tre utgangsdører i den etasjen. Det føles trygt, mange rømningsveier.

Gammel 26-05-19, 09:24   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes huset hørtes veldig praktisk ut for dere, millact. Vi pusset opp kjelleren ifjor og storebror flyttet ned dit. Det er deilig for alle og jeg synes det er greit med en som er så stor. Tenker også han kan nås utenfra.
Ville latt eldste hos deg bo i første etasje.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 10:48   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 300 kvadratmeter leilighet på ett plan og jeg er definitivt fornøyd. Trenger selvsagt ikke all den plassen, men det er herlig.

Sist redigert av liefje : 26-05-19 kl 15:46.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 15:45   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 160 kvm fordelt på 3 etasjer. Skulle gjerne sett at soverommene var litt større, men vi har 4 soverom i det minste. Og så har jeg okkupert loftstua, det har blitt sy/hobbyrom med gjesteseng hvis behovet er akutt.
Det jeg er mest fornøyd med er at vi har 3 bad, ett i hver etasje. Det trengs med tre barn og huset fullt av unger konstant.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 15:58   #20
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Vi flytter til et toetasjes rekkehus på 160 kvadrat på fredag, med fire soverom. Skulle gjerne hatt en slags kjeller/loftstue, men til neste år har vi bare en hjemmeboende unge og da har vi egentlig mer enn nok med rom.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.