|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Vi har ca 200 kvadrat. Vi har 130 på hovedplan og en kjeller under deler av huset. Vi har nettopp pusset opp kjelleren slik at det ble litt mindre bod og storebror fikk rom i kjelleren og vi fikk en kjellerstue som var hyggeligere enn den forrige, bad nede og litt forskjellig. Kjelleren er blitt en drøm og det er fantastisk å ha tenåringen der nede. Her oppe har vi andre soverom og storebrors gamle rom er blitt til kontor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Vi flyttet i sommer, og selv om jeg savner å bo veldig sentralt så synes jeg det er til stor hjelp å ha fått 2 bad og 2 stuer. Eldste har masse besøk, og det er deilig at de ikke lenger "sitter oppå oss". Og jeg liker at hun har besøk. (Selv om det tidvis blir i meste laget.)
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?
He-he, nordmenn er bortskjemte, altså! Jeg har aldri bodd i enebolig, og synes vårt hus på 190 kvadrat nå er rene palasset. Vi bodde 4 på 65 kvadrat, og det tror jeg hadde gått helt greit (når vi bare hadde kommet oss over vognbag-, vippestol- og badebaljealderen - følte at vi vasset i utstyr på et tidspunkt).
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Vi står i en situasjon nå at vi antakelig skal flytte i løpet av et gitt tidsrom, men vi har ikke noe press verken på tid eller på å selge huset vi bor i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Haha, soulmate, Pøblis!!
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Det er jo smart å sondere terrenget på Finn.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Enig, Blondie, stemning har mye å si.
05 og 08 Sist redigert av millact : 06-01-19 kl 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Me har ca 130 kva det no heiter boareal. På to stykke. Det er mye, men me bur på landet. Eg synest størrelsen er heilt konge, unntatt når eg skal vaske.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?I går dukket det opp et nyere rekkehus fra 2006, vårt område. Terrasse, men ikke hage. To toalett og tv stue. Tre etasjer, men liten grunnflate per etasje. Ca 110 kvadrat. Kan det fungere? Soverom i 1. og 3. etasje.
![]() |
#10 |
Drømmer
|
Hvorfor skal ikke det kunne fungere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tenker mest på at vi ikke sover i samme etasje.
![]() |
#12 |
Droppet å se på det. Ikke nok skjermet uteplass og for små etasjer. Venter til noe mer perfekt dukker opp, et sted der jeg også kan bo etter at barna har flyttet ut. Har god tid. I mellomtiden fikser jeg opp mer på nåværende hus. Ønske om nytt kjøkken før konfirmasjon neste sommer.
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Det burde da fungere mer enn greit nok, millact?
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Jeg synes det høres ut som en fordel å ikke sove i samme etasje når ungene begynner å bli større.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Jeg er ekstremt opptatt av dette med å sove i samme etasje, men kun frem til ungene er store nok til å komme seg ut selv ved brann. Det er ikke aktuelt for meg å la 2010-barnet sove i egen etasje, men jeg kunne vurdert det om et par år, gitt at han våkner av brannalarm. Det gjør han ikke nå. Det er også, for meg, en viktig forskjell på om barnet er på bakkeplan og jeg er i 2. etg, eller omvendt. Om han var på bakkeplan kunne jeg kanskje vurdert å la ham sove i egen etasje nå.
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Det er ift brann jeg også tenker på, Input. De sover tungt begge to. En av dem måtte fått rommet i 1.etasje. Det er størst. Mulig de to i 3. kun har takvindu.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Jeg synes huset hørtes veldig praktisk ut for dere, millact. Vi pusset opp kjelleren ifjor og storebror flyttet ned dit. Det er deilig for alle og jeg synes det er greit med en som er så stor. Tenker også han kan nås utenfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Vi har 300 kvadratmeter leilighet på ett plan og jeg er definitivt fornøyd. Trenger selvsagt ikke all den plassen, men det er herlig. Sist redigert av liefje : 26-05-19 kl 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Vi har 160 kvm fordelt på 3 etasjer. Skulle gjerne sett at soverommene var litt større, men vi har 4 soverom i det minste. Og så har jeg okkupert loftstua, det har blitt sy/hobbyrom med gjesteseng hvis behovet er akutt.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?Vi flytter til et toetasjes rekkehus på 160 kvadrat på fredag, med fire soverom. Skulle gjerne hatt en slags kjeller/loftstue, men til neste år har vi bare en hjemmeboende unge og da har vi egentlig mer enn nok med rom.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|