Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 20:39   #181
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er også helt enig i at man ikke gir inntrykk av å være skarpeste kniven i skuffen dersom man ikke forstår dialekter.

Det er ingenting i veien med min intelligens, men konsentrasjonen min henger ikke alltid så lett med. I perioder med mye smerter har jeg veldig lav konsentrasjon, og alle uromomenter gjør det vanskeligere for meg å lese. Dialekt glir mye vanskeligere.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:39   #182
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

ukens utfordring er å finne skjellsord som er minst en generasjon gamle og aller helst fra grisgrendte strøk.

Skåp, feks. Min mormor kaller sin svigerinne et skåp. Et realt skåp, endatil.

Har en god kamerat fra Trondheim som kaller alt og alle slags nek for skrævsylte....
Nekter å tro at det er dialekt, langt mindre et ord som står i noen ordliste. Men virkningsfullt er det...og skikkelig stygt!

Gammel 09-10-06, 20:39   #183
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Er også helt enig i at man ikke gir inntrykk av å være skarpeste kniven i skuffen dersom man ikke forstår dialekter.

Jeg vil tro at over halvparten her inne ikke hadde forstått min dialekt, vi skal ikke lenger enn et par mil herfra før mange har problemmer med det.

Gammel 09-10-06, 20:42   #184
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er ingenting i veien med min intelligens, men konsentrasjonen min henger ikke alltid så lett med. I perioder med mye smerter har jeg veldig lav konsentrasjon, og alle uromomenter gjør det vanskeligere for meg å lese. Dialekt glir mye vanskeligere.

Ok, du har god nok grunn til å ikke bli stemplet som uintelligent av ovennevnte grunn. Selvfølgelig er det også enkelte ganger man stusser og blir stående fast ved enkelte ord eller vendinger fra dialekter. Det gjelder vel oss alle vil jeg håpe og tro.

Gammel 09-10-06, 20:42   #185
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Å, ikke skryt. Vi vet jo alle at du er et skikkelig næpskræll.

Gammel 09-10-06, 20:42   #186
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen har vel sagt at en ikkje forstår? Men men, det som skjer er jo berre at dialektinnlegg får lavare oppslutning. Då har vi derimot mat til en "Forskjellsbehandling"-tråd.

Gammel 09-10-06, 20:42   #187
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

"Rabagast" er et ord jeg ikke har hørt siden farfar døde.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:43   #188
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg vil tro at over halvparten her inne ikke hadde forstått min dialekt, vi skal ikke lenger enn et par mil herfra før mange har problemmer med det.

Test oss! Test oss!
Hvor er du i fra forresten?

Gammel 09-10-06, 20:43   #189
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nek, høye hester og uttrykk som næsj og pøh er veldig oppbrukt. De går igjen og igjen og igjen til det kjedsommelige.... og ordet uintelligent også for den saks skyld.

Jeg syns faktisk det er mer stuerent å hevde at noen er uintelligente fremfor å kalle dem nek.

Gammel 09-10-06, 20:44   #190
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

å jo, det er et helt vanlig uttrykk i Kongsvinger-traktene. En rabagast er der en som bråker mye, og gjør mye ugang (Litt sånn Emil-uskyldig, men dog...)

Gammel 09-10-06, 20:44   #191
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Test oss! Test oss!
Hvor er du i fra forresten?

Det må vi vel nesten gjette oss til?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:44   #192
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del tror at Elin og Skremmern er hemmelig forelsket i hverandre og har savnet hverandre intenst etter at de fleste her forlot et annet sted som tidligere ble frekventert.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:44   #193
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, skjellsordmoter!

Det visste jeg ikke fantes en gang.

Jeg synes forøvrig at alle er sløkket. Og litt kårni.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:45   #194
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plutselig var ikke tråden like morsom.

Men jeg kan godt være med på å dra frem ny/gamle kallenavn, f.eks gode gamle suppegjøk. Det finnes en del av dem.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:45   #195
LilleVims
Aktiv

LilleVims sin avatar

LilleVims er litt kul
Standard

Når det gjelder å skrive på dialekt, så kan jeg jo si at jeg får problemer med å forstå min egen dialekt - når noen finner på å skrive dialekt til meg. Må konsentrere meg ekstra mye for å få med meg hva som står. Og konsentrasjon er noe jeg ikke har mye av fra før når det kommer til lesing.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:45   #196
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noko som slår Fitte? Eventuelt Alligatorfitte?

Gammel 09-10-06, 20:45   #197
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Å, ikke skryt. Vi vet jo alle at du er et skikkelig næpskræll.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:45   #198
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg bruker det av og til, men så er jeg da også moden om enn litt yngre enn din avdøde farfar.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:46   #199
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil også høre Mor til 4 sin dialekt!

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:47   #200
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Er det noko som slår Fitte? Eventuelt Alligatorfitte?

En jeg gikk i klasse med kalte læreren for samefitte en gang. Det likte han ikke noe særlig.

Emneord
klassiker, krangling, språk

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.