|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?
Sorry, det var den eneste jeg glemte å oversette. Det var kopper, dvs. 3 dl vann.
|
|
|
#22 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Det gleder jeg meg til å høre. Jeg skal dobbelsjekke målene i kveld, oversettelsen gikk litt fort.
|
|
|
#24 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Næsj, jeg har da cup-mål i skapet jeg da, med en amerikofil mann som får tilsendt oppskrifter fra sin amerikanske "mum" titt og ofte.
|
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Åh, det var bra. Jeg har også en amerikansk "mum". Men hun var gal, desverre.
|
|
|
#26 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Et par spørsmål: |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
1) Du kan bruke helt vanlig brunt sukker, bare klem det sammen, slik at du får plass til mer.
|
|
|
#29 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Tja, jeg liker seigmenn på kake jeg, så sant de ikke legges på for tidlig og smelter. Selv om det har en litt makaber-morsom effekt. Voksenpynt kan jo bare være fudgekremen med mønster av en gaffel f. eks? Den kaka er så himmelsk god at den ikke trenger mer.
|
|
|
#31 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Det var ikke mye. Jeg brukte en litt sånn medium langpanne, sånn som må stå på rist inne i ovnen. Jeg satte timeren på 40 min, da var det fremdeles antydning til skvulping i formen. Etter 48 min var det ikke noe som hang fast på strikkepinnen.
|
|
|
|
#33 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Problemet med marengsboksene fra Grønn er at det er så mange oppi. Og hva skjer med restene? Går de i søpla? Neeei. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?
På hvor?
|
|
|
#37 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Grønn er en kafé slæsh interiørbutikk i Lilleakerveien. De selger masse digg, som disse marengsboksene, i tillegg til verdens beste sjokolade, mørk med kardemomme og appelsin. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Åh, ville jeg egentlig vite det.
|
|
|
#39 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?1,9 dl. usaltet smør (og 2,5 dl. i glasuren), det er smeltet ja?
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Sv: Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?
Nei, det som skal i glasuren skal ikke være smeltet. Det skal være romtemperert og mykt. Det står da der, gjør det ikke? *må dobbelsjekke*
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|