Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du lusekam?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bør alle husstander ha en lusekam
Ja, seffern!! 93 72,66%
Aner ikke??? 3 2,34%
Nei, det holder å titte i hodebunnen/håret 20 15,63%
Dustepoll/du har for lite å gjøre/tenk på noe annet enn lus 12 9,38%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-08, 21:52   #1
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du lusekam?

Vi har ikke det og jeg ser ingen grunn til det heller, vi har aldri hatt lus.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:03   #2
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Har du lusekam?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vi har ikke det og jeg ser ingen grunn til det heller, vi har aldri hatt lus.

Så fint. Det er jo en slik innstilling som gjør at vi får epedemier på skoler og i barnehager hvert eneste år.

Vi har, og vi sjekker ungene rutinemessig en gang i uken, oftere ved utbrudd i skole/barnehage.

Vi hadde heller ikke hatt lus før vi fikk det første gangen.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:07   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har du lusekam?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Så fint. Det er jo en slik innstilling som gjør at vi får epedemier på skoler og i barnehager hvert eneste år.

Vi har aldri opplevd en eneste epidemi heller, verken i bhg. eller på skolen.
Hadde vi opplevd det er det mulig vi hadde tenkt på det.
Hadde det blitt oppdaget i bhg./skole så bor vi så sentralt at vi får tak i lusekam og middel på 5 min. uansett når det er, så da skal vi nok få undersøkt ungene og evnt. behandlet dem fort.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 12:54   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har du lusekam?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vi har aldri opplevd en eneste epidemi heller, verken i bhg. eller på skolen.
Hadde vi opplevd det er det mulig vi hadde tenkt på det.
Hadde det blitt oppdaget i bhg./skole så bor vi så sentralt at vi får tak i lusekam og middel på 5 min. uansett når det er, så da skal vi nok få undersøkt ungene og evnt. behandlet dem fort.

Mulig du får tak i fort, men hvor mange har dere smittet før da? Hvis alle tenker som dere - at det ikke har vært noe i skolen/barnehagen, så vi trenger ikke sjekke - da kan det gå måneder før det oppdages... Kan ta lang tid før det klør.
Jeg sjekker jentene ved brev fra skole/barnehage, og selv uten epidemier gjør vi det ca hver/annen hver uke på vinteren (ikke så ofte på sommeren).
Ei venninne trodde hun ikke trengte å sjekke, siden de var i svømmehall og badstue hver uke og da mente hun de enten druknet, eller ble "kokt" (siden det kan være langt over 60 grader i badstue...)

Gammel 10-05-08, 13:13   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Mulig du får tak i fort, men hvor mange har dere smittet før da? Hvis alle tenker som dere - at det ikke har vært noe i skolen/barnehagen, så vi trenger ikke sjekke - da kan det gå måneder før det oppdages... Kan ta lang tid før det klør.
Jeg sjekker jentene ved brev fra skole/barnehage, og selv uten epidemier gjør vi det ca hver/annen hver uke på vinteren (ikke så ofte på sommeren).
Ei venninne trodde hun ikke trengte å sjekke, siden de var i svømmehall og badstue hver uke og da mente hun de enten druknet, eller ble "kokt" (siden det kan være langt over 60 grader i badstue...)

Etter 4 år med barnehage og null lusalarmer i barnehagen så synes jeg det blir vel hysterisk å sjekke ukentlig. Hadde det en gang vært oppdaget lus ville det vært noe annet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 13:19   #6
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Etter 4 år med barnehage og null lusalarmer i barnehagen så synes jeg det blir vel hysterisk å sjekke ukentlig. Hadde det en gang vært oppdaget lus ville det vært noe annet.

Innrømmer glatt at her er jeg hysterisk og fortsetter kammingen selv om kammingen min som ofte er en gang pr uke er vel hyppig. Mulig jeg lar det går to uker eller tre. Bedre å kamme en gang eller hundre fror mye.
Skulle bare ønske at endel kammet overhode. Enda er det nemlig de som tror at dette skjer ikke oss.
.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.