Sv: Når barn strekker grenser de ikke forstår konsekvensene av...
Opprinnelig lagt inn av HP, her.
Jeg tror dette oppstår som et problem fordi foreldrene ikke er på banen. Foreldrene er ikke oppdaterte på teknologien, og mange hverken skjønner seg på eller tar på alvor den møteplassen som internett har blitt på kun få år. Med mindreårige barn så er det viktig at foreldrene overvåker og har kontroll med deler av nettaktiviteten, men dette forutsetter at foreldrene har kompetansen som skal til for å gjøre det.
Dette tror jeg også! Det er for enkelt å si at man har full tillit til barnet sitt på 15 år, og la det surfe fritt på nettet uten kontroll!
Det var faktisk min datter som lærte meg å legge inn bilder når jeg var på SnartMamma-forumet. Hun er mer tålmodig med meg enn min mann
Mannen min er datafreak, så vi har hatt data i alle de år også internett! Eldste fikk friere tøyler etter eldre hun ble, men hun har aldri fått lov å slette loggen etter seg på nettet, senere irc og msn osv. De samme reglene gjaldt når hun fikk egen pc også. Har aldri hatt behov for å sjekke den, men hun visste at vi hadde muligheten.
Men jeg har venninner, hvis barn har hatt mye pes på msn, begge veier.
Det er mye skummelt våre håpefulle blir utsett for underveis mot de voksnes rekker. Det gjør vondt langt inni hjerteroten å sette grenser av og til, men det er vår oppgave og det er verdt det når alt kommer til alt.
(Tøff i tryne siden jeg har fått ett barn myndig, og glemmer av og til at jeg har to til)