|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sitronen
Som med alt anna kjem det vel heilt an på konteksten og korleis setninga kjem til uttrykk: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
|
Det står akkurat det samme om du tar bort smiliene, enten ved å deaktivere bildevisning eller å mentalt ignorere dem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Jepp, det gjer det, og det er nettopp det som er poenget |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Administrator
|
Men hvis du ikke ønsker at mottaker skal feiltolke det du skriver så er det ikke lurt å la betydningen hvile på et uttrykksikon alene, nettopp fordi mottaker kanskje ikke ser ikonen - eller betydningen av det.
Her er det like mye et spørsmål om hvor mange høner som sto i nærheten når dritten traff viften. Hvor mange som treffes av det som skrives. Ta denne tråden som eksempel, her er mange lesere og mange som kan føle sterkt for å uttrykke akkurat det de måtte mene om en ting som er skrevet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Poenget er at all tekst som kan tolkast kan også mistolkast. Eg let vel sjendan meiningsinnhaldet i innlegga mine kvile på eitt eller fleire ikon, men dei kan vere med på å understreke kva eg meinar. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|