Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-08, 14:19   #10
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg lurer på om du mener at det er greit å la noen kaller andre svarting, fordi de kan ha hatt en dårlig dag. Er ikke dette uakseptabel oppførsel for deg?

Siden vi også snakker om biler i denne tråden tar jeg et autofilt eksempel:Hvis sønnen min har en dårlig dag og kaster stein på en bil mens ditt barn ser på, ville du bare trukket på skulderne siden det ikke var din bil? Eller ville du grepet inn? Eller i det minste gitt ditt eget barn en indikasjon på at dette ikke var akseptabel oppførsel?
Og mener du at det å irettesette barnet mitt i denne situasjonen er det samme som å kalle ham "drittunge"? Er det ikke en forskjell på å irettesette en handling og å fordømme et individ?

Jeg forstår ikke dere som mener at det ikke har en følge å være passiv når noen oppfører seg helt uakseptabelt, uansett hva slags grunn de har. Hva tenker dere rundt grenseflytting og normalisering av uakseptabel atferd?

Nå leser du litt for mye her. Det er forskjell på baksnakking og steinkasting. Stoooor forskjell.
Baksnakkinga det her er snakk om går ut over en person som ikke var tilstede. I forhold til barna tilstede har jeg allerede sagt at jeg synes det forkastelig. Da vet jeg ikke mer hva jeg skal si.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.