Sv: Hva er forskjellen på design og ikke design?
Jeg syns "design"-begrepet er tøysete. Alle ting er formgitt, av en designer eller flere i et team. Det er meningsløst å bruke til å kategorisere noe som helst
Ordet brukes nå som synonymt med "lekkert" eller "moderne" eller "glass og børstet stål og sånn". Noe av det dummeste jeg ser er uttrykket "designleilighet". 
Noen designere er mer kjente enn andre, og har laget møbler som er formgitt slik at de er klassikere og blir kjøpt og likt av generasjon etter generasjon. "Klassikere" er et mye mer dekkende begrep enn "designermøbler", syns jeg. Arne Jacobsen er ett eksempel. Han lagde ting som er utrolig vakre i formen - fant helt nye måter å formgi på.
Jeg kan godt forstå at man ønsker å eie ting og møbler som er veldig, veldig vakre. Og som man VET vil overleve i flere generasjoner, både smaksmessig og kvalitetsmessig. Det syns jeg ikke det er noe umoralsk i. Og det er i hvert fall veldig langt unna "bruk og kast"-mentaliteten som IKEA i større grad oppfordrer til.