Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vokal eller konsonant som siste bokstav i navnet?
Jeg har én eller flere jenter med konsonant som siste bokstav i navnet 30 17,44%
Jeg har én eller flere jenter med vokal som siste bokstav navnet 89 51,74%
Jeg har to eller flere jenter og de har både vokal og konsonant som siste bokstav i navnene 4 2,33%
Jeg har én eller flere gutter med konsonant som siste bokstav i navnet 101 58,72%
Jeg har én eller flere gutter med vokal som siste bokstav navnet 19 11,05%
Jeg har to eller flere gutter og de har både vokal og konsonant som siste bokstav i navnene 10 5,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 22:31   #61
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanter

Gutt 1: Konsonant
Jente: Konsonant
Gutt 2: Vokal

Vi har valgt navn som ikke er på noen topp-liste.

Gammel 02-05-08, 22:46   #62
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Eldstedatters navn slutter med en vokal, mens yngstedatter har konsonant.
Gutten har konsonantending.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 22:48   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fire gutter, som alle har navn som slutter på konsonant.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 00:46   #64
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Gutt med to navn, konsonantending i begge.

Gammel 03-05-08, 19:37   #65
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette har jeg faktisk ikke lagt merke til før, men ser både her, og når jeg tenker meg om ellers at det stemmer veldig ofte.

Har selv tre jenter med doble navn (som brukes til vanlig), og alle 6 navnene slutter på E.
Jeg slutter på A, og mine foreldre og min bror følger samme "strømmen"
Men mannen min, hans foreldre og to av hans tre brødre slutter på vokal.

Gammel 03-05-08, 19:38   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gutt, dobbeltnavn, begge ender på konsonant.
Jeg selv har et navn som ender med en vokal, mannen har dobbeltnavn, hvorav første ender på vokal og andre på konsonant.
Begge brødrene mine, og bror til min mann, har navn som ender med konsontant.
Det samme gjør begge mine foreldres, og svigerfar sitt navn. Svigermor har dobbeltnavn, begge navn ender med vokal.

:bidrar til statistikken:

(For øvrig deler Poden første bokstav i første navn, med min bror, min far, min farmor og min oldefar. Første bokstav i andre navn deler han med min svoger, min svigermor og hennes far, og gud vet hvor mange bakover i slekten. Ingenting av dette var planlagt. )

Gammel 03-05-08, 19:41   #67
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vokalending på begge jentene. Ett med E og ett med A.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 20:01   #68
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 20:10   #69
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg stemte jente med vokalending og gutt med konsonant. Det er jo ikke helt korrekt. Hannah sitt navn slutter jo på konsonant, men den siste h-en er jo stum, så de er vokallyd-ending.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 21:35   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trykka feil. Trykka på to gutter, både konsonant- og vokalending, men så husket jeg på at de jo har pretensiøse dobbeltnavn, og de ender på konsonanter begge to, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 21:35   #71
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Gutt med konsonantending.

Gammel 03-05-08, 21:40   #72
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutter med konsonantendinger.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 21:40   #73
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Tre stykk -e-jenter her.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 22:15   #74
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg trykka feil. Trykka på to gutter, både konsonant- og vokalending, men så husket jeg på at de jo har pretensiøse dobbeltnavn, og de ender på konsonanter begge to, gitt.

Appollonius?

Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 22:30   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Appollonius?

Er du en stalker?

Gammel 03-05-08, 22:40   #76
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Gutt 1: Vokal
Gutt 2: Konsonant
Gutt 3: Konsonant

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:19   #77
Nebbia
Passiv

Standard

Er du en stalker?

Ynsjyll! Neste gang du skriver noe, skal jeg slå på teflonfilteret miitt.

Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:25   #78
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Ynsjyll! Neste gang du skriver noe, skal jeg slå på teflonfilteret miitt.

Fnis. Jeg bare tenkte siden du vet hvilket andrenavn jeg har gitt BEGGE gutta mine, lissom.

Sånn til opplysning har skrivemåten nuh blitt Apholonhius.

Gammel 03-05-08, 23:40   #79
Nebbia
Passiv

Standard

Fnis. Jeg bare tenkte siden du vet hvilket andrenavn jeg har gitt BEGGE gutta mine, lissom.

Sånn til opplysning har skrivemåten nuh blitt Apholonhius.

Du har jo nevnt navnet i et par tråder tidligere. Slike navn går ikke upåaktet hen.

http://www.foreldreportalen.no/forum...41&postcount=2
http://www.foreldreportalen.no/forum...1&postcount=18

Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:44   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er sant, men at du visste at det var det jeg hadde kalt barna mine?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.