Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Spinoff fra Sitrons BH-tråd; noen som har erfaring med brystreduksjon?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 13:06   #1
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Sitrons BH-tråd; noen som har erfaring med brystreduksjon?

En kjip kommentar: Fra tiden på barsel (som personale altså) har jeg opplevd at de fleste i dag blir fortalt at de skal kunne amme etter brystreduksjon, men at de i virkeligheten ikke kan det. Jeg har ikke møtt noen som har klart å fullamme etter reduksjon, mange kan imidlertid koseamme litt, dvs noen få melkeganger er intakte og noe melk kan passere.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:20   #2
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

En kjip kommentar: Fra tiden på barsel (som personale altså) har jeg opplevd at de fleste i dag blir fortalt at de skal kunne amme etter brystreduksjon, men at de i virkeligheten ikke kan det. Jeg har ikke møtt noen som har klart å fullamme etter reduksjon, mange kan imidlertid koseamme litt, dvs noen få melkeganger er intakte og noe melk kan passere.

Legen jeg snakket med på Volvat sa også at jeg kunne amme som normalt etterpå, men jeg vet ikke helt om jeg greier å tro på han
Mulig de mener dette i teorien,men har ennå ikke hørt noen som har greid å fullamme ennå

Valgets kvaler! Skal jeg tenke egoistisk å kvitte meg med et problem eller skal jeg ta tiden til hjelp, bli ferdig med å amme barn først?!

Gammel 21-04-08, 20:30   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Legen jeg snakket med på Volvat sa også at jeg kunne amme som normalt etterpå, men jeg vet ikke helt om jeg greier å tro på han

Det sa de ikke til meg (på Volvat). De sa at de gjorde så godt de kunne, særlig på unge som ikke var ferdig med barn. Og så sa de at jeg måtte prøve hardt i 3 uker før jeg kunne si at "det ikke gikk". Tok derfor til meg alle råd jeg fikk på ammesenteret på riksen (siden sønnen vår lå der en god del uker), men det funket ikke på meg. Så etter to uker bestemte sykehuset at vi kunne begynne med flaske (hadde fått sonde til da).

Jeg pumpet totalt i 5 uker, men sluttet da jeg fikk verdens verste brystbetennelse med abcess som måtte tømmes med nål kirurgisk. Da syntes jeg at prisen var for høy for ca 40 ml i døgnet (i tillegg til alle andre psykiske komplikasjoner som følge av for tidlig fødsel og barn som deretter holdt på å dø av infeksjon) og sluttet med velsignelse fra jordmor. Hadde ikke melkespreng eller lekkasjer et sekund etterpå (og ikke før heller).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.