Sv: Takhøyde i forum
Jeg har tenkt litt på den selvjustisen som nevnes, og jeg er ikke like overbevist om at den fungerer like bra som noen hevder. Jeg sitter noen ganger med en følelse av at flere ikke tør/gidder/orker å ta til motmæle mot noe de opplever som urettferdig, og det kan det sikkert være flere grunner til enn jeg vet med sikkerhet. Noen lar kanskje være å gjøre det, kanskje kloke av skade, andre i ren feighet (de liker ikke å risikere å bli upopulære?) mens andre igjen velger muligens sine kamper? Mens andre igjen sjelden kommer med egne motargumenter, men slenger seg på en signerer, du sa det, enig med deg-bølge. Den enig_med_deg_til_ krampa_tar_meg-tendensen syns jeg kanskje er den mest irriterende, det gir meg en følelse av at det er trygt å si noe så lenge man kan gjemme seg bak ryggen på noen... Og så må jeg jo ikke glemme de som sjelden klarer å holde seg unna konflikter (det finnes sikkert flere teorier altså, men jeg prøver å ikke skrive meg bort )
Nettopp fordi man er så forskjellige, og at det kan være vanskelig å tolke "riktig" over eteren, tror jeg diskusjoner som denne tråden kan være nyttige innimellom.