|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den nye operaen ...Hadde man tenkt som noen her skriver så hadde vi aldri hatt Frognerparken, vakre offentlige rom, "paradegater", en vakker universitetsbygning, Nidarosdomen, utallige vakre kirker, lokalt kulturliv med alt fra korps til musikkskoler til barneteater til sogespel, Munch og Munchmuseum, Griegmusikk, osv. i det uendelige.
![]() |
#62 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Den nye operaen ...
Er du sikker på at du har tenkt ut dette selv, eller gjentar du andre, for jeg får en slags déjà vu-opplevelse jeg nå. Det er akkurat som om jeg har hørt de ordene før.
![]() |
#63 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra et valgprogram kanskje? Eller en politiker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
kamerat
|
![]() Sv: Den nye operaen ...Jeg synes operabygget er fantastisk vakkert og er lykkelig for at vi tar oss råd til den slags. Det er et sunnhetstegn at man innimellom prioriterer ting som ikke er umiddelbart matnyttige.
![]() |
#65 |
Glamorøs
|
![]() |
#66 |
geskjeftig
|
![]() |
#67 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Den nye operaen ...Personlig så har jeg veldig lite bruk for en opera i Oslo. Personlig har jeg andre hjertesaker som kunne nytt godt av pengene istedenfor - viktigere saker. Det å bruke penger på lite umiddelbart matnyttige ting vet jeg alt om, jeg kjøpte meg en skinnjakke her om dagen jeg helt klart ikke trenger, men den var fin og jeg hadde lyst på den. Hadde nok helt klart kunne brukt de pengene på andre, viktigere ting, men nå har det seg sånn at jeg ville ha den jakken. Noe sånt er det vel med operaen også. Jakken får støvlettene mine til å komme til sin rett, operaen får operasangerne til komme mer til sin rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den nye operaen ...Jeg vil forresten oppfordre alle som ikke er interessert i opera til å ta seg en tur allikevel. Kanskje ikke på en forestilling, men på huset. Ta en kaffe og en sandwich i brasseriet og nyt utsikten over fjorden. Se på den flotte foajeen og kunstverkene. Ikke prøv å "forstå", bare nyt, og vær åpen for de inntrykkene form, farger og bevegelse gir deg. Be om en anbefaling på CD fra butikken (de som jobber der skal ha peil), hør på den en dag du har tid, og så kanskje, kanskje! du får lyst til å ta en tur på en forestilling en dag også.
![]() |
#69 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Den nye operaen ...Syns det er bortkasting av penger. Vi har mye annet vi heller kunne brukt pengene på.
![]() |
#70 |
Prettiest mess ever seen
|
Nei, ikke egentlig. Ikke for den typen musikk. :stoler på ekspertisen:
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
Nettopp. Jeg vet faktisk ikke om en eneste sal i Oslo som er bygget for musikk i utgangspunktet, bortsett fra operaen og konserthuset. Og Konserthuset funker desverre dårlig, det er velkjent.
![]() |
#72 |
Epikur
|
Å, ja! Jeg elsker Philip Glass (Kilde: youtube.com)
![]() |
#73 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Epikur
|
Å, ja! Våpenproduksjon og barnearbeid!
![]() |
#75 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye operaen ...Jeg er nok veldig småborgerlig og ikke så finkulturell av meg. Men jeg synes det er flott om operaen kan gjøre ting litt mere tilgjengelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
...we have cookies
|
Og det skal vi gjøre. Og vi skal også få med oss en forestilling også, rett og slett for å kunne gjøre oss opp vår egen mening om både opera, bygg og verdi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Erfaren nok
|
For meg er det ikke det det handler om iallefall.
![]() |
#79 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye operaen ...Jeg synes det er flott at Norge har fått et Operabygg og jammen har det blitt flott også :sett fra Tv-stolen:
![]() |
#80 |
*_*
|
Forhåpentligvis skal jeg sitte på gamlehjemmet og ralle og tenke på hvor gøy det var å gå i operaen da jeg var yngre. Gode minner er kanskje alt jeg har igjen da.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|