Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den nye operaen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 08:26   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye operaen ...

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

I tillegg til at det er viktig med kultur, er Operabygget et viktig ledd i byutviklingen i Oslo! Det skal bli flott å besøke Oslo om noen år fram i tid hvor Bjørvika er et eneste stort parkanlegg!

Ikke sant! Tenk når kulturhistorisk museum flytter dit, men hele samlingen fra Tullinløkka og vikingskipene, og kulturøya Snelda åpner! Det kommer til å bli et fantastisk område.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Bilder og pynt i hjemme... nope..aldri vært inntresert i kunst, det meste er stygt og bare rot. Da mener jeg Dagens moderne kunst. Hadde vi tatt et skrableri med malepenselen til en 2-3 åring og fått en kjent kunstner til å signere den, ja den hadde solgt....
Den gode gamle kunsten er noe annet.
Men det omgir jeg meg ikke i daglige heller, det hadde kosta skjorta..ikke verdt det.

Men kjære vakre vene, bare fordi du ikke forstår eller liker kunst så betyr ikke det at hele resten av Norge skal følge din smak. Det må gå an å være for en Opera selv om man ikke liker kunstarten selv.

Jeg sier som Sigrid Hvidsten i Dagbladet i går: "Opera er ikke for alle, men det er søren ikke Ole Ivars heller".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:53   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, jeg får ikke prikket Glitter.

Gammel 16-04-08, 09:11   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Missa, jeg synes bildene fra sjøsiden er fantastisk, men har ikke vært der selv enda. Fasaden mot Oslo S er ikke operaens beste side. Men den er laget med tanke på parken og sjøen. Tenk når det blir et fint grøntareal fra festningen rundt Vippetangen og den ligger der og troner i all sin prakt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:25   #44
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Takk for en fin tråd der jeg synes de virkelig flotte sidene av FP kommer frem! Personlig har jeg ikke hatt en mening om operaen fordi jeg har hatt for mange tøffe tak privat de siste årene og har vært litt utmeldt fra denne type debatter. Diskusjoner som denne minner meg på hvor viktig det er at jeg melder meg inn og blir en aktiv samfunnsborger igjen - tusen takk alle sammen!

(Signerer forøvrig Mim)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 14:56   #45
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke sant! Tenk når kulturhistorisk museum flytter dit, men hele samlingen fra Tullinløkka og vikingskipene, og kulturøya Snelda åpner! Det kommer til å bli et fantastisk område.

Men kjære vakre vene, bare fordi du ikke forstår eller liker kunst så betyr ikke det at hele resten av Norge skal følge din smak. Det må gå an å være for en Opera selv om man ikke liker kunstarten selv.

Jeg sier som Sigrid Hvidsten i Dagbladet i går: "Opera er ikke for alle, men det er søren ikke Ole Ivars heller".

Kan bare bygge operaer i hver kommune for min del, men da samtidid sørge for at alt annet blir tatt hånd om også..

Utsmykkning kunne de godt spart inn penger på, som da også er kunst.Og kunst er dyrt.
Operaen er da til for å høre musikk, ikke en kunstutstilling.
Da drar man på kunstutstilling hvis man vil det, det har de også i Oslo.
Unødig bruk av skattepenger.. Ja, det synes jeg. Operaen er dyr nok som den er. Kommer garantert til å dukke opp nye utgifter rundt det bygget, banna bein. Men det får nå tiden vise.

Har heller ikke sagt noe om at andre må ha min smak Jeg sier min mening, jeg tillegger ikke andre meninger og smak. Den er min.

Dessuten jeg har tilgode at det er MANGE som liker operaen.. hører mest fra den negative delen ja, genereltt fra nett og i RL.

Hver sin smak,

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 15:11   #46
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan bare bygge operaer i hver kommune for min del, men da samtidid sørge for at alt annet blir tatt hånd om også..

Utsmykkning kunne de godt spart inn penger på, som da også er kunst.Og kunst er dyrt.
Operaen er da til for å høre musikk, ikke en kunstutstilling.
Da drar man på kunstutstilling hvis man vil det, det har de også i Oslo.
Unødig bruk av skattepenger.. Ja, det synes jeg. Operaen er dyr nok som den er. Kommer garantert til å dukke opp nye utgifter rundt det bygget, banna bein. Men det får nå tiden vise.

Det er mange ting vi kunne kuttet ut fra budsjettet fordi helse og omsorg er viktigere. Fotballbaner, for eksempel. Eller hvorfor bygge broer når ferjene har tatt unna trafikken i alle år? Det er ikke slik at noen gamle blir stående uten sykehjemsplass fordi vi bygget operaen. Vi har ikke mangel på penger her til lands. Vi har faktisk 2000 milliarder kroner plassert i aksjer og obligasjoner rundt omkring. Problemene innen omsorg er ikke nødvendigvis knyttet til penger. Joda, det står jo på manglende bevilgninger også, men mye er rettet mot hvordan institusjonene driftes. Det viser seg gang på gang at det er visse situasjoner som faktisk ikke kan løses ved å kaste penger på problemet. Landet vårt hadde ikke vært noe særlig å leve i dersom alle prosjekter måtte fryses inntil alle problemer høyere oppe i prioriteringsskalaen måtte løses først. Det går an å fokusere på to ting samtidig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 15:13   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten jeg har tilgode at det er MANGE som liker operaen.. hører mest fra den negative delen ja, genereltt fra nett og i RL.

Det sier jo egentlig ingenting om hvem og hvor mange som liker operaen, kun din omgangskrets.

Ang. utsmykning, så er det allerede sagt mye i denne tråden om hvordan mennesker fungerer, at man faktisk blir gladere av å omgi seg med pene ting. Kunst er viktig. Ikke bare pen kunst, men kunst som får en til å tenke, til å assosiere, til å starte indre prosesser hos den som ser på. Jeg syns det er fryktelig trist å mene at man ikke trenger å ha det pent rundt seg, eller kreativitet, at man kun trenger praktiske løsninger. Slike tanker driver ikke et samfunn fremover.

Det er også gjort endel forskning på at man trenger kulturelle foregangmiljøer som utfordrer samfunnet for å drive annen utvikling og tankegang fremover. Richard Florida har skrevet mye om dette, bl.a. Rise of the Creative Class. Steder som har en høy konsentrasjon av mennesker innen denne klassen er de som opplever mest vekst. Sjekk denne reklamen fra BMW, den forklarer ganske mye om denne teorien til tross for å være en reklame, eller dette ganske morsomme intervjuet fra The Colbert Report (som er et humorprogram, for dem som ikke skjønte det).

Selvfølgelig skal "alt annet" ordnes også, men det er et mye mer komplekst bilde enn at alle pengene som gikk til operaen og utsmykningen av den kunne gått til skoler og gamlehjem.

Sist redigert av Tallulah : 16-04-08 kl 15:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 15:44   #48
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner ingen tall noen sted. Er det noen som vet hvor mye operaen har kostet i forhold til helse-og sosialbudsjettet da?

Gammel 16-04-08, 15:44   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man skal kutte helt ned til scratch her, så mener jeg at kultur er det som skiller oss fra dyrene. Det bygger identitet, det utvikler sinnet, sjelslivet, om du vil. Nå er jeg veldig glad i kunst, litteratur og film - alt som får meg til å tenke nye tanker og føle meg levende. JEG hadde definitivt følt meg mye fattigere hvis jeg ikke hadde hatt kunst på veggene (selv om jeg langt i fra har råd til etablerte kunstnere). Jeg kan ingenting om opera, men jeg gleder meg til å lære. Og jeg er jammen glad for at det er så mange sjelefrender i dette (kanskje) litt trange landet at vi har tatt oss råd til å prioritere kultur på denne måten.

- No. 4 -
Gammel 16-04-08, 15:45   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Oi, jeg er nesten åndelig, jo.

- No. 4 -
Gammel 16-04-08, 16:22   #51
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Æsj, jeg får ikke prikket Glitter.

Jeg prikket henne fra oss begge jeg, liksågodt.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi tok forresten båten og inspiserte bygget fra sjøsiden, men det var i sommer og det er jo lenge siden. Mye har sikkert skjedd siden den gang. Jeg gleder meg altså til omvisning og konsert i mai og håper (og tror nok egentlig) jeg blir skikkelig imponert.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:39   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten at bygget er vakkert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:57   #53
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bygget er virkelig vakkert, jeg var skikkelig overrasket da jeg så det skikkelig for første gang. Spesielt pent er det når man får se det fra lufra.

Og siden Glitter og andre har argumentert så bra for hvorfor vi skal ha en opera, så jeg nøyer meg med å signere det kloke som allerede har blitt sagt.

Gammel 16-04-08, 21:28   #54
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er fryktelig trist å mene at man ikke trenger å ha det pent rundt seg, eller kreativitet, at man kun trenger praktiske løsninger. Slike tanker driver ikke et samfunn fremover.

Lurer fælt på hvor du klarer å lese av det jeg har skrevet at jeg ikke liker å ha det pent rundt meg?

Jeg tenker prioriteringer generelt i landet.

Opera huset var ikke en god prioritering når man ser rundt seg hvordan folk lever og har det.

Enkelt å greit.

Hvis norge er så forbasket rikt, ja da lurer jeg på hvorfor tilstandene er slike de er rundt om.

Om staten hadde ordnet for alle kommunene og fordelt pengene rett hadde det ennå ikke vært nok penger til der det trengs, da bevillningene ikke er høye nok. Alt skal spares på...

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:12   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har visstnok aldri blitt brukt mer penger på helse og omsorg enn i år, hørte jeg i et bruddstykke i nyhetene på radioen i dag. Og ja, jeg er stor fan av operaen. Og at den ligger i gamlebyen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:17   #56
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opera huset var ikke en god prioritering når man ser rundt seg hvordan folk lever og har det.

Enkelt å greit.

Hvis norge er så forbasket rikt, ja da lurer jeg på hvorfor tilstandene er slike de er rundt om.

Jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen i virkelighetsbeskrivelsen din. Det er da ikke så dårlig stilt i Norge! Det er sikkert noen kommuner som er skakkjørte, men det tror jeg skyldes inkompetente kommunepolitikere og ikke størrelsen på bevilgningene.

Her jeg bor har vi bortimot nok barnehager, de fleste skolene er i god stand, det er nok sykehjemsplasser og brukbare sykehus. Perfekt? Nei, men veldig bra.

Og den nye operaen ser utrolig flott ut - både inne og ute. Synes jeg.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:54   #57
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen i virkelighetsbeskrivelsen din. Det er da ikke så dårlig stilt i Norge!

Da tror jeg du må høre bedre etter når Siv Jensen snakker så kjenner du det nok igjen.

Operabygget er flott, programmet virker dessvere sviskete og kjedelig så langt (jeg skal vel passe meg, for det har jo også har blitt en tabloid oppfatning nå forstår jeg), men det er vel håp om det vil bli satt opp spennende ting der etter hvert også tenker jeg.

Vi har da ikke bruk for barnehager, skole, helsevesen og eldreomsorg av høy kvalitet hvis vi ikke sørger for at det er verdt å leve i dette landet også, så de tingene kan vi justere opp kvaliteten på hvis det er penger igjen etter at vi har bygd opera og finansiert kultur.

Ben "Einstein on the Beach please" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:42   #58
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Da tror jeg du må høre bedre etter når Siv Jensen snakker så kjenner du det nok igjen.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:10   #59
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tenkte nettopp samme tanken.
( Du er forresten i godt selskap observerer jeg. )

Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig for operaen, selv om jeg skulle ønske den var bygget i vakker norsk granitt.

Sitat:

En nasjon trenger mer enn det som er nederst på behovspyramiden, kultur er viktig for selvfølelse, for glede og for mental helse.

Dette blir en flott tråd å dra frem ved neste "åndelige debatt".

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:36   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke noe ukjent at kultur brukes som åndelig føde? I den forrige åndelig-debatten, og egentlig i de fleste andre også, så kunne jeg lese at det måtte være forferdelig kjedelig å ikke tro på noe annet enn det man kan se og som er vitenskapelig bevist. Jeg må si at mitt behov for åndelighet og åndelig føde fylles til gangs ved min interesse for musikk, litteratur, kunst og andre former for kultur. Mitt liv er alt annet enn kjedelig for meg, jeg føler meg ikke fattig til sinns eller at noe mangler i livet mitt selv jeg ikke tror på andre dimensjoner og overnaturlige fenomener. Mitt behov for åndelig føde tilfredsstilles ved en stor kulturinteresse. Alle bør ha muligheten til å berike sinnet sitt på ting som er virkelige, og nettopp derfor er kultur så viktig og derfor er kulturell utvikling viktig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.