|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Hvis vi er hjemme, pleier vi å invitere til 17.mai brunch, og så går vi ut etterpå. I fjor gikk vi i tog med barnehagen, så det gjør vi nok i år igjen.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Det varierer litt fra år til år, men vi pleier nå å starte dagen med å dra til byen for å se på toget. Diller litt rundt i slottsparken, kjøper pølse, is og gassballong, for deretter å ta turen dit vi måtte være invitert. Jeg håper vi blir invitert et sted i år også, hvis ikke må jeg ta initiativ. Og det passer dårlig i år. Tidligere år har det vært grillparty på ettermiddagen, med god mat, gode venner og god vin. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?17. mai brunch med gode venner, den varer gjerne en fem-seks timer. Så hjem til foreldrene mine for å få litt rømmegrøt. Vi bruker å forsøke å få med oss et eller annet tog i løpet av dagen også, såfremt det er vær til det. Jeg er for bedagelig anlagt til å frivillig stå stille utendørs når det sludder. :hutre:
Så herlig! Det blir sikkert kjempestas, tenk så heldig å kunne ha like bunader.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?For meg har dette blitt et pes fordi det alltid skal feires her og det blir så mye styr for meg. Og dessuten har det blitt til at alle skal på naboskolen på leker siden nevøene sogner til der så vi selv har rett og slett ikke rukket å gå på "vår" skole.
|
|
|
|
#5 |
|
er her
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?
Først er det brunch hos familien Ru, så er det tog, til slutt er det grilling med oss etter toget.
|
|
|
|
#6 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Første gang i fjor at storebror gikk i toget sammen med barnehagen. Regner med at vi gjør det i år også, men fortsatt litt usikkert siden mannen typisk nok er på jobb da. Etter toget drar vi hjem og koser oss med koldtbord, pølse med brød, is og brus.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|