Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 22:27   #161
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg reagerte ikke på hva som var tema eller ikke, men hvordan nykomlingen ble behandlet.

Ja nettopp. Som jeg skrev tidligere, så var du en av dem som fikk kritikk i en av trådene Siri lenket til som eksempel på at man kan være for kvass til en ny.

Det er ok det, at du likevel reagerer på en annen måte i en annen tråd, for sånn er det jo, noen blir irritert av én ting, andre av noe annet og derfor må vi korrigere hverandre.

Gammel 15-04-08, 22:28   #162
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig flink som ikke sier de veldig frekke tingene jeg hadde tenkt til å si.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:29   #163
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sånn apropos:
Jeg har fått masse grønne prikker () nå assa, så det er mange som er enig med meg også! :lagerdrama: : potensieltmobbeoffer:

Fnis.

Gammel 15-04-08, 22:30   #164
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniste også.

Gammel 15-04-08, 22:32   #165
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er veldig flink som ikke sier de veldig frekke tingene jeg hadde tenkt til å si.

Kanskje du har lært noe av denne tråden .

Gammel 15-04-08, 22:33   #166
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Kanskje du har lært noe av denne tråden .

Nei. Jeg har kunnet det hele tiden. Er det skummelt å vite det? TENK på alt det drittet jeg kunne slengt av meg i alle andre tråder som jeg har oppført meg noenlunde pent i.

Gammel 15-04-08, 22:35   #167
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Nei. Jeg har kunnet det hele tiden. Er det skummelt å vite det? TENK på alt det drittet jeg kunne slengt av meg i alle andre tråder som jeg har oppført meg noenlunde pent i.

Ok. Da håper jeg du har lært noe annet i dag, for det ville jo vært synd å gå å legge seg og måtte konkludere med at man ikke har lært noe nytt .

Gammel 15-04-08, 22:35   #168
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men kjære deg, det er da mange ting ved dette forumet jeg liker godt. At det til tider hersker lynsjestemning her er ikke det jeg vektlegger tyngst. Det blir for dumt å svare at en kan "gå en annen plass" bare fordi en svarer "negativt" i en tråd som denne.

Hvorfor er det for dumt?
Hvis takhøyden er for høy eller for liten så kan man jo bare gå en annen plass? Jeg emner... istedenfor å sutre over mangel på takhøyde? Eller for mye takhøyde.

Er dette egentlig en meta-krangel?

Gammel 15-04-08, 22:35   #169
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hva legger du i "negative utsagn mot mørkhudete mennesker"?

Det er langt fra alt som er positivt med norsk innvandringspolitikk, men takhøyden på forumet er selvfølgelig avhengig av hvordan man ønsker å debatere temaet. Å diskutere hva som er årsaken til at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken er det mer enn takhøyde for her inne. Starter man tråden "Hvorfor er innvandrere så kriminelle?" tror jeg man vil oppleve en helt annen takhøyde. Man kan lese mye mellom linjene basert på hvordan noen ordlegger seg. Når du selv bruker mørkhudede som en samlebetegnelse synes jeg du har en usedvanlig klønete måte å uttrykke deg på, og dette kan tolkes i en retning som det er, og bør være, lav takhøyde for.

Jeg la ikke noe spesielt annet i det enn det det står. Det var et eksempel. Selvøflgelig kommer det an på hvordan man ordlegger seg i en diskusjon, såpass skjønner jeg også.

Og ja, jeg kan nok være klønete til å uttrykke meg. Er ikke like flink som enkelte andre her inne. Å hoste opp et ord som beskriver mørkhudete mennesker er jammen ikke lett. Noen blir fornærmet uansett. Mørkhudete, innvandrere (kan jo være hvite), fargede, benevne nasjonalitet (der er jeg grønn) osv.

Dette er f.eks et område jeg nesten ikke tør snakke om, for jeg føler det er lav takhøyde når det gjelder dette temaet. Jeg mener ikke noe vondt i mine uttaleleser, og likevel føler jeg at jeg nå må forsvare og forklare meg.

Gammel 15-04-08, 22:37   #170
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Er dette egentlig en meta-krangel?

Nei, det er ikke egentlig en krangel i det hele tatt, og den er kanskje ikke egentlig så veldig meta heller. Eller litt meta, kanskje. Men ikke så veldig krangel. Vi er veldig glade i å diskutere hvordan forumet skal drives og hvordan det faktisk drives - slike diskusjoner er faktisk en vesentlig del av måten forumet drives på. Så da er den kanskje ganske meta likevel.

Gammel 15-04-08, 22:40   #171
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ok. Da håper jeg du har lært noe annet i dag, for det ville jo vært synd å gå å legge seg og måtte konkludere med at man ikke har lært noe nytt .

Føler du selv at denne tråden har vært lærerik, Nooria?

Jeg har lært at jeg må slutte å kalle reflektorer for blendeskjermer. Det fører bare til forvirring. Ja, og så har jeg lært at jeg må lære hvordan man lager en god rom-og-vodka. Noen som har noen tips?

Gammel 15-04-08, 22:41   #172
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn apropos:
Jeg har fått masse grønne prikker () nå assa, så det er mange som er enig med meg også! :lagerdrama: : potensieltmobbeoffer:

Alle mener sånn som meg, assa, joda, det er helt sant assa. Har fått masse grønne prikker, assa. Helt sant, assa!

Gammel 15-04-08, 22:42   #173
Frantzen
Passiv

Standard

Ja, og så har jeg lært at jeg må lære hvordan man lager en god rom-og-vodka. Noen som har noen tips?

Jeg føler at AC bør lære at rom-og-vodka aldri kan bli godt.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:43   #174
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Hvordan var entreen min da?

Du entrèt FP med å fortelle om din manns observasjon om hvor mange utlendinger han hadde sett på Nav og du og han fikk en tankevekker pga det.

Hva det måtte ligge bak den tråden aner jeg ikke, du forklarte ikke så mye videre. Som sagt mangel på utdypning av hva du egentlig mener gjør at man blir forvirret av hva slags signal er det egentlig du prøver å sende ut.

Gammel 15-04-08, 22:44   #175
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker heller ikke masse sånne tråder, men det legitimerer ikke å latterliggjøre folk. Det er hva jeg reagerte på, ikke hva som var tema.
Det og at personen faktisk var helt fersk her.
Hva "vi på FP mener" gjelder ikke alle. Jeg har ikke noen formening om dette i allefall, så syntes hver enkelt må få snakke for seg selv.
Det er nok av de som ikke deltok på dette også, så det er ikke noen vedtatt sak at man ikke skal lage tråder om ditt og datt.

Om noen nye begynner på jobben din og sier noe som ikke er PK, ler du av vedkomne da? Morer du deg på vedkomnes bekostning i timesvis? Jeg er ganske sikker på at du ikke gjør det.

Hvis en ny på jobben min kommer og klager høylytt og usaklig når noen har gitt han konstruktiv kritikk så fniser jeg nok, ja. Av og til i årevis faktisk. Folk som blir indignert av sånt er som regel ganske komiske. Om enn ufrivillig. Ikke at jeg gjør det åpen og ut, men jeg gjør det i høyeste grad for meg selv.

Forresten så var innlegget mitt et forsøk på å være ærlig i forhold til hvorfor akkurat den tråden ble som den ble, ikke noen oppfordring til le høyt og lenge av nye brukere som klager på røde prikker eller skriver med rare fonter. Jeg syns dine innlegg er litt på siden av det jeg diskuterer. :sutre:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:45   #176
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Jeg har lært at jeg må slutte å kalle reflektorer for blendeskjermer. Det fører bare til forvirring. Ja, og så har jeg lært at jeg må lære hvordan man lager en god rom-og-vodka. Noen som har noen tips?

Den gjør meg hvertfall veldig undrende.

Jeg er ikke så god på rom-og-vodka, men jeg kan sjekke med svigermor ved anledning.

Hmm... må oppsummere for meg selv hva jeg har lært i dag.

Gammel 15-04-08, 22:46   #177
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det er ikke jeg som skal drikke det.

Gammel 15-04-08, 22:47   #178
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Rom-og-vodka ble vel litt smør på flesk? Høres i alle fall ganske sterkt og dårlig ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:48   #179
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Rom-og-vodka ble vel litt smør på flesk? Høres i alle fall ganske sterkt og dårlig ut.

Han kan ikke ha ment rom-og-vodka.

Gammel 15-04-08, 22:48   #180
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Han kan ikke ha ment rom-og-vodka.

Når jeg tenker meg om er det rom og cola min svigermor drikker.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.