Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Flisespikkere, hjelp meg!

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 14:24   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikkere, hjelp meg!

Jeg er så enig, så enig, og noen ganger må man rett og slett si fra!

Har jeg fortalt deg om den gangen en kollega "rettet" i mine slides rett før vi skulle presentere noe sammen. Trenger jeg å fortelle at jeg ble mektig irritert?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 14:24   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Trenger jeg å fortelle at jeg ble mektig irritert?

Nei, det trenger du ikke.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 14:28   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Kvasiavsnitt? Hva er det? Jeg har aldri hørt ordet før. :sekretær:

Gammel 15-04-08, 14:33   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Kvasiavsnitt? Hva er det? Jeg har aldri hørt ordet før. :sekretær:

Det er nok ingen etablert term, akkurat, men MinaX forklarer det i øverste linje:
For å markere nytt avsnitt, trykker man bare én gang på Enter og fortsetter å skrive.
Her har jeg tre fine avsnitt, som du ser.

Ulempen med denne avsnittsinndelingen er jo, i tillegg til at den er lite leservennlig fordi alt står i én blokk, at det kan være vanskelig å se hvor ett avsnitt slutter og det neste begynner. Det er jo ikke alltid man står sånn ca. halvveis på en linje når man ønsker å starte på et nytt avsnitt. Står man nesten helt til høyre på linja, er det nesten uråd å få øye på avsnittsmarkeringen.

Min erfaring er at noen bruker slike kvasiavsnitt som en mellomting mellom ordentlige avsnitt og ny setning, kanskje når de er usikre. I en og samme tekst kan det altså opptre både kvasiavsnitt og skikkelig avsnittsmarkering med blanke linjer.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 14:56   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Står ikke dette hjemlet i NS 4133? Har også hatt maskinskriving Men NS brukes kanskje ikke i USA, når jeg tenker meg om

Gammel 15-04-08, 15:21   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg antar at det er preprint (på godt norsk ) dere skriver nå, som skal kommenteres på av review'ere (mer godt norsk) og at det er grunnen til kravet om dobbel linjeavstand? I såfall spiller det jo liten rolle hvordan det hele ser ut nå, bortsett fra at det er vesentlig at review'erne eller layout-folka ser hvor nytt avsnitt begynner. Det blir vanskelig hvis dere har det dere kaller kvasiavsnitt.

Generelt synes jeg kvasiavsnitt er ødeleggende for helhetsinntrykket.

Jepp, du har rett, dette skal til reviewere og det er derfor det er dobbel linjeavstand. Kvasiavsnitt er ødeleggende for helhetsinntrykket og det vil vi IKKE. Som jeg skrev ovenfor, det er bare så irriterende å bli flisespikket feil om og om igjen.

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Står ikke dette hjemlet i NS 4133? Har også hatt maskinskriving Men NS brukes kanskje ikke i USA, når jeg tenker meg om

Ah! NS, det var noe sånt jeg var ute etter.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.