Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Denne kjolen i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 10:54   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne kjolen i bryllup?

Skikk og bruk sier at svart, hvitt og rødt er forbudte farger for bryllupsgjester. Det står så mye rart og dumt i skikk og bruk, så det ville jeg ikke lagt så stor vekt på. Greit å styre unna fargen bruden skal ha på kjolen. Siden bruden syns det er greit at du går i svart kjole, så er det ikke noe å lure på.

Selv er jeg glad i svart, men skal ikke ha svart kjole i bryllup jeg skal i til høsten.

Når det gjelder begravelsesfarger så har jeg alltid fått høre at det ikke er klærne man sørger med. Tror ikke jeg har sett noen med glade, sterke farger på en sånn dag, men grå og bruntoner er mye brukt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:20   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når på året skal du i bryllup da? I og med at du ser på kjole nå, vil jeg anta du skal i et sommerbryllup?
helsort passer ikke i bryllup synes jeg - og sort, lang gallakjole blir liksom veldig lite sommerlig også

Hva med kjole som dette da? I og med at det er legg på magen, så kan det jo være flatterende - kan det ikke?

Ebay-kjole dette altså...(se på shippingkostnader før man kjøper noe her altså )
http://cgi.ebay.com/Perfect-womens-w...QQcmdZViewItem

Kjolene på siden annKi la ved var også kjempefin!

Gammel 15-04-08, 11:35   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Når på året skal du i bryllup da? I og med at du ser på kjole nå, vil jeg anta du skal i et sommerbryllup?
helsort passer ikke i bryllup synes jeg - og sort, lang gallakjole blir liksom veldig lite sommerlig også

Takk for innspill, dette var forøvrig et veldig godt argument imot...:i tenkeboksen:

Ellers vil jeg gjerne ha fotsid kjole, jeg ser så utrolig snodig ut i en slik lengde som det bildet du la ved.

Gammel 15-04-08, 11:21   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke gått i svart i bryllup. Jeg ville heller ikke ha spurt brudeparet om "lov". Jeg ville i hvert fall ikke ha kjøpt en svart kjole spesielt for et bryllup.

Ellers var kjolen pen den, men jeg tror ikke at jeg ville ha vurdert svart galla i det hele tatt. Jeg bruker ikke gallakjole så ofte og ville ha gått for mer farge på den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:24   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Skikk og bruk sier at svart, hvitt og rødt er forbudte farger for bryllupsgjester.

Rødt? Det må vel være en utdatert regel? Hvis ikke, har jeg intetanende gjort meg skyldig i grove etikettebrudd ved flere anledninger.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 15:54   #6
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Rødt? Det må vel være en utdatert regel? Hvis ikke, har jeg intetanende gjort meg skyldig i grove etikettebrudd ved flere anledninger.

Som jeg sa så står det mye rart og dumt i skikk og bruk. Det må være lov å bruke sunt vett og egen mening, mener jeg. Men hvit kjole er greit å styre unna for gjestene i et bryllup.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bryllup, kjole

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.