Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å kjøpe brukt piano

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-08, 01:47   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kjøpe brukt piano

Jeg tror jeg hadde kjøpt et sånt elektronisk hvor man kan bruke hodetelefoner og justere lyd og sånn, og som tar litt mindre plass enn et gigapiano. (Banner jeg i kirken nå? )

Gammel 11-04-08, 08:33   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror jeg hadde kjøpt et sånt elektronisk hvor man kan bruke hodetelefoner og justere lyd og sånn, og som tar litt mindre plass enn et gigapiano. (Banner jeg i kirken nå? )

Ja det gjør du I følge vår gamle pianolærer så må det være et ordentlig piano for å kunne lære å spille på riktig måte. Men det kommer jo ann på hvilke ambisjoner du har osv og hvilken type musikk du vil spille.
Skal jeg være ærlig så blir det nok et elektronisk om vi må bytte ut vårt gamle engang. Det er lettere og tar mye mindre plass. Håper det ikke er nødvendig på lenge.
Lurer bare på hvordan vi skal få det gamle ned fra loftsstuen for det var et puslespill å få det opp dit.
Sist vi stemte pianoet så kostet det 1500 kr men det er noen år siden sist. Vi har syndet grovt der på dette punktet.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 09:20   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis et gammelt piano skal være bra, må det være et topp-merke. Steinway for eksempel. De er gode når de er 100 år gamle også. Men de koster deretter.

Ellers skal visst pianoer spilles inn, og er best om de er noen år gamle.

Aspheim i Oslo selger brukte pianoer de har pusset opp, og de er veldig hjelpsomme med å informere om hva som er lurt å kjøpe. Du kan jo ta en prat?

Sist jeg stemte mitt piano, kostet det ca. 600 kroner. Det bør nok stemmes etter flytting, men jeg mener å huske at det skal stå en stund først. Da er det jo bra om det ikke låter helt forferdelig. Jeg tror det er enklere å stemme også, hvis det ikke er fullstendig på bærtur på forhånd.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 13:33   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

I så fall har jeg bannet i tråden før deg
Vi har elektronisk piano, og selv om det ikke er optimalt slik jeg ser det så er det veldig praktisk. Keyboard som ble nevnt over blir ikke det samme. Vi har nemlig et rimelig bra keyboard og det blir noe helt annet enn å spille på et piano.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 13:40   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mest lyst på et ikke-elektronisk piano.
Men hva er som gammelt å regne, da? 60-tallet?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 14:09   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldres 60-tallspiano er ihvertfall helt utmerket. Jeg tror nok "gammelt" er atskillig eldre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.