Sv: Partnerspionasje ...
Jeg leser mannens sms hvis det skulle passe seg sånn og jeg har lyst - og motsatt. Jeg bedriver overhodet ikke partnerspionasje, men føler at det er en naturlig del av forholdet vårt. Ingen av oss har et veldig personlig forhold til mobiltelefonene våre.
Jeg åpner også posten hans når jeg vet det er regninger (de er det jeg som har ansvaret for å betale). Jeg kunne faktisk ikke ha vært i et forhold hvor det var forbudt å lese den andres sms. Jeg har overhodet ingenting å skjule, og det har forhåpentligvis ikke han heller. Men det er ikke så svart/hvitt som at vi sjekker den andres sms for innhold i troen om at det kanskje kan være en sms fra en beundrer eller elsker. Det er bare helt naturlig for oss. Når det er sagt, så kan jeg faktisk ikke huske sist jeg så på mannens mobil...
Allikevel er jeg med på greia om at det kanskje kan være noe med den "fortrolige venninne-greia". Kinkig om mannen leser noe han ikke skal vite om mine venninner. Av den grunn er mine venner klar over at mannen og jeg har et fritt fram forhold til hverandres mobiler. Trenger de å betro seg til meg, så møtes vi eller snakkes på telefonen.
|