|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?3 av mine besteforeldre er fra ulike gårder på Hedmarken (Stange, Rudshøgda, Nes), så min tilknytning til Hedmarksbunaden er grei. Jeg er født og oppvokst i Østerdalen og den eneste besteforeldren jeg har som ikke var fra Hedmarken hadde mor fra Elverum, så det er innafor, på alle vis.
|
|
|
#3 |
|
Unik
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Født og oppvokst her som bunaden min kjem i frå. Mors slekta mi høyrer og til her.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?
Da kjente kanskje en av dine besteforeldre også Alf Prøysen, i likhet med Blåmanns mormor?
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?
Min farmor (født 1913) gikk 3 klasser over Alf Prøysen på Furu skole. Og hun hadde en raus med yngre søsken, yngste 19 år yngre enn henne, så det kan godt hende at dine svigers kjenner en del fra min familie. Har mye slekt rundt om i Ringsaker og ellers på Hedmarken.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|