Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?
Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.
Og da mente foreldrene at vi burde bytte om på tallerknene, og om vi ikke gjorde det så var det vår skyld at Hennes Høyhet gikk helt i vranglås. Slik var det med alt, det var et evig styr med å bytte rundt på stoler og sitteplasser, skifte tre ganger før vi kunne dra ut på noe, la treåringens luner avgjøre det meste. Ville hun være lenger et sted måtte alle vente, ville hun hjem fra dyrehagen etter 10 min måtte vi dra. Jeg var mektig lei både ungen og foreldrene etter et par dager.

Stakkars dere, stakkars barn og stakkars voksne! I en sånn situasjon tror jeg jammen ikke at jeg (som jo egentlig er litt konfliktsky ) hadde klart å la være å si noe. Det går virkelig ikke an!
Vi skal på tur i sommer med venner og barn, og gleder oss. Etter å ha vært på flere turer sammen vet vi sånn omtrent hva vi kan forvente, og hva som kan være lurt for å gjøre ferien lettere for alle. F.eks. er utreisevask av hytte/hus helt genialt der man kan få det. Det hjelper også at man har litt felles oppfatninger om måltider og sånt, og at det går an å finne på noe uten at alle absolutt skal gjøre det samme hele tiden. Dessuten må man huske å bestille fint vær i god tid, slik at man ikke må sitte oppå hverandre inni ei trang hytte i dagevis! 
|