|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Storebror kunne ikke komme i bursdag idag pga sykdom, men vi har jo gaven liggende her. Han ville gi den til bursdagsbarnet etter påskeferien og skal selvfølgelig få lov til å gjøre det.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Jeg hadde gitt hvis vi opprinnelig hadde takket ja til å komme i bursdag.
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Om jeg allerede hadde kjøpt gaven, og var blitt forhindret på grunn av sykdom, så hadde vi nok gitt den.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Nei, det synes jeg ikke man trenger. (Til familie gir man kanskje uansett, men det blir jo noe annet.) Men har han kjøpt inn gave og har lyst til å gi den, så er jo det bare hyggelig.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?I et scenario som det du beskriver, der det var meninga at han skulle gå i bursdagen og gaven var kjøpt, ville jeg ha gitt den i ettertid. Jeg ville ikke kjøpt gave hvis det var klart fra starten at ungene ikke kunne gå i selskapet.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Vi gjorde det i barnehagen. "Bedt er hatt" sier vi på her omkring.
![]() |
#7 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?
Samme tenker jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Dersom vi har kjøpt gave som ligger klar gir de den senere. Da mellomste hadde bursdag sist fikk han to gaver i etterkant av kamerater som ikke kunne komme på selve dagen pga sykdom. Det er første gang det har skjedd hos oss.
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?
Signerer hvert ord. Men det er vanskelig - og ikke minst vanskelig å skjønne for storesøster. Jeg mener, når vi VOKSNE synes det er kronglete å vurdere, så er det enda vanskeligere å forklare dem hvilken "logikk" som gjelder i grensetilfellene. Hun har bare lyst å gi gaver til alle hun, og det er jo søtt det - men funker dårlig når man prøver å følge et slags system sammen med "alle andre"...
![]() |
![]() |
#10 |
Come what may...
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Er det familie så gir vi uannset. Er det klassevenner, så gjør vi ikke det.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Lillemann feiret bursdagen sin forrige helg. Det var to som meldte avbud i siste liten og en av dem ga en gave over helgen - noe jeg ikke hadde ventet i det hele tatt. Men det var veldig hyggelig gjort, syns jeg.
![]() |
#13 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Gir alltid til familien. Men ikke til kompisene deres. Bortsett fra en gang da to'ern var bedt i bursdag rett fra skolen, guttens foreldre skulle hente hele guttegjengen på skolen, så gaven var med i sekken. Halvveis ut i skoledagen spydde to'ern og jeg ble tilkallt for å hente han. Da ga han gaven til bursdagsbarnet før vi reiste hjem. Faren ringe på kvelden og var rørt og takknemmelig, mente det ikke var nødvendig og helt uvanlig
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Gir alltid til familie.
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Med mindre vi hadde gitt direkte beskjed om at vi kommer, så hadde vi nok ikke gitt gave. Men det kommer litt an på hvem det er. Er det en nære venn, så hadde vi nok gitt, åkke som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi gave når man ikke kan komme i bursdag?Hvis det er familie eller de nærmeste vennene, så gir vi gaver likevel.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|