|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
trøtt
|
Sv: Er du en merkefreak?
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg bryr meg ikke om merker og flere av merkene som er nevnt her har jeg ikke hørt om engang. Mye av tøyet blir kjøpt på H&M. Jeg kjøper det ungene liker og derfor har lillemann både spiderman og svampebob på klærne sine.
|
|
|
#123 |
|
godt brukt
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg kjøper ikke mye "HM klær" til ungene. Men det kommer av at vi bruker mye ull og ellers ønsker vi oss mye klær til bursdager o.l så det er lite klær vi kjøper i grunn. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
En Som Trener
|
Sv: Er du en merkefreak?Absolutt ikke merkefreak. Jeg har vel knapt nok kjøpt et eneste plagg til noen av våre tre barn (korreksjon: jeg kjøpte to bodyer og to bukser i str 56 til veslejenta for et par uker siden fordi jeg trodde jeg hadde mer klær i den minste str enn jeg hadde). Vi har vært så heldige og arvet/lånt klær fra gode venner og de får arve/låne tilbake. Dessuten har vi stor familie så det blir endel klær til bursdager og jul også, så de får jo noe nytt også da. Samme med utetøy også, her har vi kjøpt endel brukt i tillegg, like fint!
|
|
|
#125 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Jeg kjøper hovedsaklig P.O.P, Benetton, Molo, Katvig, Miniature etc., og sønnen sørger selv for at vi til enhver tid har en oppdatert superheltkolleksjon fra H&M (han elsker H&M, må innom der støtt og stadig |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09 Sist redigert av ILY : 08-03-08 kl 01:14. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Hvilket merke klærne har er helt uinteressant, men jeg nekter å kjøpe f.eks Timberlandbukse til 700,-. Og guttungen får heller ikke klær fyllt med dødningehoder. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke så veldig bevisst, men synes det er moro at Komma har litt klær som ikke alle har. Snuppa har en del merketøy nå, men enda mer da hun var mindre tror jeg. Men det er lite som er kjøpt på fullpris i dyrere barneklærbutikker. Jeg har rygget baklengs ut av Zimba 3 ganger siden nyttår |
|
|
|
|
|
#129 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#130 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#131 |
|
Introvert optimist
|
Nja, de fleste unger er jo i barnehage og ser hva de andre har på seg da. Det hjelper ikke om jeg styrer dem klar av klær jeg ikke liker hvis bestekompisen i barnehagen elsker de samme plaggene.
|
|
|
#132 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#133 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du en merkefreak?....også er det val bare å innse at styringen blir det mindre og mindre av etterhvert som de blir eldre.
|
|
|
#134 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Nei, jeg er ikke en merkefreak. Jeg handler stort sett klær til jentene fra Usa, fra butikker som Children`s Place, Target, Old Navy, JC Penney osv., de store kjedene der borte. Det fordi det er billig og da får jeg klær som ikke alle andre har. Jeg handler også fra HM, Cubus, Exit, hvis jeg synes tøyet er fint. Synes det er unødvendig å handle dyre merkeklær, bare pga. navnet. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Leser
|
Hvilke barn er det du har som ikke svarer på direkte spørsmål?!
|
|
|
#136 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke merkeslave, og finnes ikke snobbete på området. Men jeg har merkeklær til ungene, mest arvet og noe kjøpt. F.eks en arvet Dior-sparkebukse som var utrolig ubehagelig med krage og veldig trang i halsen. Jeg finner det ganske fantastisk at man ikke finner noe man liker på H&M etc som tross alt er så oppdatert på trender og har veldig mye å velge mellom. Når det gjelder kvalitet mener jeg man ikke er garantert noe uansett pris, og jeg har hauger av klær fra billigkjeder som holder seg kjempegodt. Og motsatt. Men det er klart at noen dyre merker har vektlagt bedre søm og kvalitet enn billigere klær som er masseproduserte. I en viss alder rekker de uansett ikke å slite ut klær, og de vokser så fort ut av klærne i en del år, har jeg ser ikke helt sliteproblemet. Men nå regner jeg ikke med å skulle spare på alt barnehagetøy som slites daglig og som vaskes svært ofte.
|
|
|
#137 |
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg har aldri ungene med meg ut på klesshopping, og jeg spør i alle fall ikke om de vil ha genser med Spiderman på.
|
|
|
#138 |
|
ekstremt trøtt
|
For en uoppdragen unge du har.
Helt enig. Jeg kan fortsatt kjøpe klær til snart 13 åringen min, men jeg må styre unna mye som jeg syns er fint for jeg vet at hun ikke liker det samme som meg. Det eneste som er helt trygt å handle uten henne er jeans og undertøy, ellers må hun få være med selv.
|
|
|
#139 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Jeg kjøper stort sett klær fra HM til E. Yttertøy og ull er jeg litt mer kresen på så der går det i janus og reima/reflex/skogstad. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er du en merkefreak?Veslas H&M-klær blir vasket svært hyppig og tromlet hver gang, allikevel er de like fine.
|
![]() |
| Emneord |
| merkeklær |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|