Sv: Anbefal meg en vogn!
Når har du termin igjen? Du må antakelig velge hva som er aller viktigst for deg. Etter min mening er det noen vogner som veldig gode, men litt forskjellige. Altså må man ta en nytteanalyse.
Hvis vekten er den viktigste: Buggis, OTH UJ/MT, Easywalker Sky eller Teutonia S3 (den er også lett, er den ikke?). Etter min erfaring (alt fra drog til superlette) spiller vekten ikke så kjempestor rolle hvis man ikke skal lempe vognen mye inn og ut av bil eller opp trapper. Dvs. det påvirker jo trilleegenskapene, men om den er 10 eller 13 spiller liten rolle, så lenge den har svingbart fremhjul. :Påstand:
Hvis det viktigste er å kunne velge sportsdelen mot det er det vel bare Buggis og Teut S3 av de aktuelle vognene som oppfyller det? Men har Buggisen bare den bilstolaktige sportsvognaktige delen? Det synes ikke jeg virker bra nok.
Hvis du skal ha plass til voksi i bagen, kan du glemme OTH. Mitt oktoberbarn kunne ikke brukt bagen mer enn 3-4 mnd (og ja, jeg prøvde). Siden jeg var avhengig av å kunne bære ham opp trappene i bagen, hadde det vært et ekstremt dumt valg for meg. OTH MT synes jeg dessuten er for ustabil. Det skal ingenting til å vippe den bakover hvis barnet ligger i sportsvognen med stelleveske på styret. UJ har et helt annet vippepunkt. Teut S3 er temmelig liten i sportsvogndelen, er den ikke? Det hadde heller ikke nyttet for mine langelabaner.
TFK synes jeg virker som en veldig god vogn som kombinerer bra vekt, gode kjøreegenskaper og god plass. Bagen er stor og lun, og sportsvogndelen er utrolig romslig. Jeg hadde valgt den eller Easywalker, tror jeg, evt. OTH UJ hvis jeg fikk et tidlig sommerbarn.
Ellers er jeg jo veldig fornøyd med P&T også, men jeg tror kanskje ikke jeg hadde valgt den hvis jeg ikke hadde hatt bruk for søskendelen innimellom. Jeg er nok farget av at jeg bruker veldig mye tid på å sette opp den /&&%¤# ryggen for tiden.
|