|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Det hadde også noe med lukt å gjøre for meg. De dagene jeg ammet hadde ztjerna en helt spesiell lukt - den var helt vanvittig oppslukende og personlig. Og den forsvant da jeg begynte å gi MME. Ved å gi han noen annens morsmelk ville jeg vært redd for at han skulle begynne å lukte en annen dame, og få en lukt som jeg ikke kunne knytte meg til. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?
Jeg husker denne lukten. Den forsvant da jeg begynte å gi mme, men kom tilbake da jeg gikk tilbake til fullamming. Fullt mulig at den har med hormoner å gjøre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Gikk du over til å bare gi MME eller delammet du da den forsvant? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Jeg synes også at ungene luktet spesielt deilig når de ble fullammet. "Alle" er vel enige om at spedbarn har en spesiell lukt?
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Han luktet fortsatt spedbarn, seg selv og helt spesielt da jeg sluttet å amme - i mitt hode er det dermed ikke spedbarnslukten jeg snakker om. Ikke er jeg sikker på at den lukten han hadde da han ble fullammet var deilig heller. Den var bare intens. Og melkesprengende |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Her sliter jeg med å forklare meg helt rasjonelt tror jeg. Har tenkt på denne situasjonen mange ganger, uten å bli helt enig med meg selv.
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Jeg kunne helt klart gitt barna enn annens mm, på flaske vel og merke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Jeg ga faktisk morsmelk til en baby i 6 mnd, etter at hun hadde mistet moren sin i en bilulykke. Det ble et par måltider om dagen som hun fikk på flaske. Jeg hadde mye melk, og synes det var fint å hjelpe til.
|
|
|
#10 |
|
er her
|
Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Å ta i mot mm til barnet mitt fra noen kjente eller fra bank for å gi på flaske (spesielt dersom barnet er prematur), hadde jeg ikke sagt nei til. Men å la mitt barn die ved en annens bryst hadde jeg ikke taklet, jo kanskje et engangstilfelle i krise eller nød, men ikke til vanlig.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|