Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg syns det er interessant og trist å se at vi er så mange som er passe eller bare litt i pluss, og som ikke klarer å slå oss til ro med det. Det er helt sant, som Sitronen sier, at vi burde ta oss sammen og slutte å være misfornøyd. Burde. Men jeg får det i hvert fall ikke til. Jeg er helt ok, men vet at jeg er penere og klærne sitter penere, når jeg veier 3-6 kilo mindre enn nå. Og jeg klarer ikke så slippe tanken på at det er der jeg vil være. Når det tross alt BURDE gå an. Jeg har det ikke sånn med andre ting i livet, tross alt. Jeg slår meg fint til ro med at huset bare er nesten ferdig oppusset, og når andre sier at vi har det fint så tar jeg det til meg og blir glad. Hvorfor har jeg det ikke på samme måte med vekt?
NB: Dette er filleproblemer, for min del, og sikkert for de fleste som driver og vaker bare noen få kilo over matchvekt. Men det er irriterende at det er sånn. Og at jeg ikke klarer å bestemme meg for å enten A) være happy som jeg er eller B) gå ned de lusne kiloene, da for pokker! 
Og det er akkurat dette som er problemet. Det står ikke på viljen hos meg ihvertfall. Jeg vil så gjerne og jeg prøver ganske så hardt å være fornøyd. Det er ingen bryter man kan skru av og på.