|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Sv: Elektrosmoghttp://www.foreldreportalen.no/forum...663#post867663 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Elektrosmog
|
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
Mengde stråling er jo et viktig moment. Trådløst er enda en strålingskilde vi utsettes for i tillegg til alt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
Jada, det blir ytterligere en strålingskilde, men strålingseffekten i trådløse nettverk er som flere andre har påpekt forsvinnende lav i forhold til f.eks. radiosignaler. Å angripe trådløse nettverk i jakten på unødvendig stråling blir som å skyte spurv med kanoner. |
![]() |
![]() |
#6 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mengden stråling øker i takt med teknologisk utvikling og vi utsettes for flere og flere typer stråling. For meg er det logisk at jo mer og forskjellig stråling vi utsettes for, jo farligere er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Du kan bare ikke si at alle som er uenige med deg har skylapper for øynene altså, den er pinadø drøy. Jeg har garantert brukt 100 ganger så mye tid og energi på å sette meg inn i dette enn hva du har. At jeg er uenig er ikke fordi jeg er for dum til å ikke innse "den store sannhet" eller noe sånn, det er fordi jeg er uenig.
![]() |
#8 |
Sperret
Hva vet du om hva jeg kan og har satt meg inn i? Selv om jeg ikke har tid til å sitte her dag ut og dag inn for å skrive lange avhandlinger om emnet, så betyr det ikke at jeg ikke vet hva jeg snakker om og hva jeg tror på. Du aner virkelig ingenting, og du formelig hoverer på en arrogant måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
Du mener at det ikke er arrogant å si at andre har skylapper for øynene?
![]() |
#10 |
Sperret
Nei, ikke så lenge jeg blir beskyldt for å ikke kunne noe om hva jeg uttaler meg om. Da er det ikke arrogant lenger - da er det på sin plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
For ordens skyld: jeg har ikke sagt at du ikke har peiling, det jeg sa var at jeg har brukt 100 x så mye tid og energi enn deg på dette feltet. Da jeg er siv.ing i fysikk med diplom fra institutt for elektron og ionefysikk, NTH som det het dengang, så er det en ganske trygg påstand altså.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Det er kuler fra de snille som ikke dreper.
"Med respekt å melde, jeg er Fruktflue og kan like mye om stråling som deg, siving i fysikk-esme." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er mye som omfattes av begrepet elektromagnetisk stråling, alle mulige bølgelengder fra høyfrekvent gammastråling til røntgen, UV, synlig lys, infrarødt, mikrobølger og radiobølger. Livet på jorden har utviklet seg med dette som en del av omgivelsene, og mye av det er dessuten livsnødvendig. Så å si energien som inngår i livets sykluser på jorda har en eller annen gang kommet i form av stråling fra sola.
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Et sakiig og godt innlegg!
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)
Nei, så lenge det ikke finnes gode nok måter å sikre sensitive opplysninger ved bruk av trådløst nettverk, må lærere og annet personale bruke stasjonære PC-er i all kontakt med elever, andre lærere, administrasjonen og andre som har med elevene å gøre. Sier IKT-avdelingen.
Nå er det vel sånn at de fleste ikke forbinder den type plager i svangerskapet med stråling da...
![]() |
#16 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
Det skal jeg love deg er en underholdende, men ellers blandet opplevelse.
![]() |
#18 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
Jepp, det er mitt inntrykk også. Han foreleste i kjemi da jeg gikk første året der oppe, og begynte andre forelesningen i semesteret til å gjøre narr av alle feilene som studentene året før hadde gjort på eksamen. Veldig motiverende. Det beste var egentlig den fantastiske teknikken han hadde med den rulleoverheaden han skrev på.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
Og i mellomtiden benytter kommunene anledningen til å kjøre ut trådløse nettverk på alle skolene?
![]() |
Emneord |
klassiker, kreft, stråling |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|