Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 22:15   #101
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Pappa: Det er mange barn der ute som trenger foreldre vet du. Når jeg for en time siden hadde fått beskjed om at jeg muligens ikke kunne få egne barn. (noe som ikke stemte) Stakkar pappa som egentlig bare er god, unnskyldte seg veldig da jeg brøt ut i enda mere krampegråt.

Eller på jobben da en kunde pekte på magen min og ropte utover hele butikken: Næmen, harru knulla? Eller sjefen min under personalmøte med rundt 100 tilstedeværende: Var det planlagt eller?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:18   #102
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir helt sjokkert over hva folk kan få seg til å si, som dere forteller om! Mine kommentarer er jo bare barnemat, men her kommer de læll:
"Har du fått i deg noe du ikke har spist?" ja he he *tørr latter*
"Var det planlagt?" Ja - i 3 år...
"En liten Jesus ja" (termin like før jul) Ja he he *tørr latter*
Alle fra samme person på jobben, som jeg virkelig trodde hadde bedre humor!

Men den som tok kaka var her om dagen i lunsjen, da jeg satt sammen med blant annet personalsjefen (nyansatt, dame nær 60) og driftssjefen (mann, over 60). Først fikk personalsjefen meg til å se rødt, men kommentaren husker jeg ikke fordi den neste fra Mann 60+ fikk meg til å se enda mer rødt: "Man blir ikke ansatt for å få barn!" Da var det ikke meg vi snakket om, men ei i firmaet som nettopp var kommet tilbake fra permisjon, men som skal ut i ny permisjon nesten med en gang. *illsint rødstrømpe*

Gammel 26-02-08, 10:19   #103
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Min 7 år gamle nevø skulle være hos meg et par timer, jeg var da ca 6 måneder gravid. Han hadde tydeligvis fått beskjed av sin mor om å være høflig og hyggelig, så han var svært konverserende da han kom. Jeg tok ham i mot i vindfanget, han tok av seg jakken, og jeg snudde meg og gikk inn i stua. Da utbrøt han med koselig og veslevoksen stemme: "Jøje meg, nå har du jammen meg fått stor rumpe, tante!". "Ja, det har du sannelig rett i", var min umiddelbare kommentar.

Min nevø på 9 år sa til meg da jeg var 5-6 mnd på vei: "Tante X, jeg trodde du hadde blitt feit jeg, men så kom jeg på at du er jo gravid!" Jeg måtte le litt, men tenkte at han bør nok legge av seg slike kommentarer snart, ellers vil han nok få sterkere reaksjoner. Det er ikke så sjarmerende når han blir en 18-20 år... Jeg fortalte til søsteren min, hans mor, hva han hadde sagt, og hun ble flau på hans vegne...

noen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 13:59   #104
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ettersom jeg har blitt graivd med prev.midler begge gangene, begynte jeg å erte gubben litt på slutten av siste svagerskapet, med at vi sikkert ender opp med en eller to til, minst, før jeg kommer i overgansalderen, og dette klarte jeg å vrenge ut av meg til hans mor (som er ribba for den typen galgenhumor jeg har vokst opp med), hvorpå hun vrenger tilbake at "det er vel ikke om å gjøre å få så mange unger man kan, vel? !?"

Gammel 26-02-08, 14:40   #105
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne kommentaren er så ekkel at jeg nesten ikke klarer å fortelle det.
Det verste er at den kom fra min like ekle svigerfar. Vi fortalte at vi ventet barn,han henveder seg til mannen min og sier. "Jasså,du har fått klysa til å henge" :kvalm:

Skammer meg over at han kunne si noe slikt.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:42   #106
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Denne kommentaren er så ekkel at jeg nesten ikke klarer å fortelle det.
Det verste er at den kom fra min like ekle svigerfar. Vi fortalte at vi ventet barn,han henveder seg til mannen min og sier. "Jasså,du har fått klysa til å henge" :kvalm:

Skammer meg over at han kunne si noe slikt.

EEEEW! Hva feiler det enkelte mennesker? Noen er det lov å kleppe tak i, dra de inn på badet og vaske munnen deres med såpe altså.

Gammel 26-02-08, 15:06   #107
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

EEEEW! Hva feiler det enkelte mennesker? Noen er det lov å kleppe tak i, dra de inn på badet og vaske munnen deres med såpe altså.

Ja det er flere ganger jeg har hatt lyst å gjøre det med svigerfar. Min veninne har en sønn med en afrikaner. Vet du ,han kalte ungen for "bakgårdsmiks" Han er virkelig ikke helt god.

Gammel 26-02-08, 15:09   #108
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Ja det er flere ganger jeg har hatt lyst å gjøre det med svigerfar. Min veninne har en sønn med en afrikaner. Vet du ,han kalte ungen for "bakgårdsmiks" Han er virkelig ikke helt god.

Har han alltid vært sånn, eller har han blitt sånn etterhvert? En del får jo frontallappsskader og blir sånn helt uhemmet ufine.

Gammel 26-02-08, 15:28   #109
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har han alltid vært sånn, eller har han blitt sånn etterhvert? En del får jo frontallappsskader og blir sånn helt uhemmet ufine.

Han har vært sånn så lenge jeg har kjent ham. Han har ingen skade som jeg vet om,men det er jo helt tydelig at han feiler noe.

Gammel 26-02-08, 16:44   #110
tiril
Passiv

Standard

1)Ha ha bolle i ovnen ja!?(finnes det eit meir blodharry utrykk?)

2) Eg kjenner ei som har termin rett etter deg og ho syner det ikkje på i det heile tatt...(takk skal du faen meg ha)

Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 16:48   #111
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

-Det har jo ikke noe å si hvilket kjønn det blir, siden dere har gutt og jente fra før

Ja den har jeg fått høre også.

I tillegg til at:
"Så svær du er da!"

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 16:50   #112
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Når er terminen din igjen?" - tre måneder ETTER fødselen ...

Gammel 26-02-08, 20:16   #113
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Det blir visst aldri rett i enkeltes øyne.

Vi strevde også med å få barn, og fikk til stadihet høre "når skal dere få barn da". Etter at førstemann kom, begynte neste runde, slik som du opplevde: "nå må dere lage søsken, ellers blir det for langt sprang i mellom".

Sambo stoppet kjeften på ei som gnålte om søsken til førstemann, for han sa bare "det er ikke bestandig like enkelt å bli gravid".

Ja- er det ikke rart hva andre mener at de har noe med!!??

Ei venninne "jobba" litt for å få til nr 2. Ei godt voksen dame hun jobbet sammen med sa hver gang de var på jobb sammen: "Nå A- Kommer ikke nr 2 snart?" "Dere må da få en til snart!" osv. En dag rant begeret over for venninna mi. Hun svarte dama (som er litt prippen og ordentlig) som følger: "Joda- vi pu... hver kveld vi, men det blir da fa.. ikke noe likevel!!"
Damen stilte ikke sp.mål om saken etter det!

Gammel 26-02-08, 20:18   #114
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Ja den har jeg fått høre også.

I tillegg til at:
"Så svær du er da!"

Og gjerne det superteite sp.målet når du står der diger som en flodhest (i alle fall var jeg det!): "Næmen- har du ikke reist enda??"

Gammel 26-02-08, 20:19   #115
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

"Ååå så heldig du er. Du har jo baby lenge". Etter å ha fått mitt premature barn.

"Du må jo komme i gang med å få flere barn". Ja, det får jeg nok til på egenhånd.

Gammel 26-02-08, 20:36   #116
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

"Ååå så heldig du er. Du har jo baby lenge". Etter å ha fått mitt premature barn.

Gammel 26-02-08, 20:37   #117
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

"Å så heldig du er som får gratis Oslotur". Jepp, for jeg bedriver med så mye moro når vi er på lungekontroll i oslo..

Gammel 26-02-08, 20:43   #118
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

"Å så heldig du er som får gratis Oslotur". Jepp, for jeg bedriver med så mye moro når vi er på lungekontroll i oslo..

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:08   #119
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Uff, så mange usmaklige kommentarer mange får, spesielt dere med adopterte barn! Jeg blir litt matt her jeg. Jeg forstår også at dere tar dere nær av lite gjennomtenkte kommentarer i prøvetiden, den kan være tøff nok uten at noen slenger med leppa.

Men mange av de kommentarene som dere skriver synes jeg bare er sjarmerende. En kollega av meg plystrer spontant på sangen "nei så tjukk du har blitt" når han ser meg. Det er nesten så heiet har blitt erstattet med den melodien, eller en strofe fra "ikke mere pudding tjukken"

Broren min kaller meg opprdettsannlegget, de på jobb kommenterer størrelsen på magen min med ujevne mellomrom, mange spør etter termindatoen, og tidligere var det mange som var sikre på at det var to der inne, og at det er en jente til siden magen ser sånn og sånn ut. Til tross for ultralyd som viser en guttebaby. Joda, jeg får vel høre alle klisjeene, og det synes jeg er koselig!

Mulig jeg er veldig tolerant jeg da.

Gammel 26-02-08, 21:13   #120
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk mest kommentarer på at jeg var "veldig ung".. noe jeg egentlig ikke var.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.