Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 18:33   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Hvilken praktisk funksjon har et donorkort egentlig? Er det ikke nok å informere sine nærmeste - det er jo de som kontaktes dersom det skulle være aktuelt å høste organer.

Selve donorkortet i seg selv har ingen praktisk funksjon. Det er ikke slik at om man omkommer i en ulykke og de finner donorkortet, så setter de bare rett i gang med å donere bort organer. De pårørende må uansett gi samtykke. Derfor står det også på kortene at man skal snakke med pårørende om at det er det man ønsker. Det er uansett de pårørende som har det siste ordet i saken, men det er mye lettere for pårørende å si ja dersom det er noe man har snakket om på forhånd. Ofte er det knapt med tid, og det er ikke en enkel avgjørelse å ta i en krisesituasjon for pårørende, og dersom man er usikker, så sier man gjerne heller nei enn ja.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:01   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Selve donorkortet i seg selv har ingen praktisk funksjon. Det er ikke slik at om man omkommer i en ulykke og de finner donorkortet, så setter de bare rett i gang med å donere bort organer. De pårørende må uansett gi samtykke. Derfor står det også på kortene at man skal snakke med pårørende om at det er det man ønsker. Det er uansett de pårørende som har det siste ordet i saken, men det er mye lettere for pårørende å si ja dersom det er noe man har snakket om på forhånd. Ofte er det knapt med tid, og det er ikke en enkel avgjørelse å ta i en krisesituasjon for pårørende, og dersom man er usikker, så sier man gjerne heller nei enn ja.

Det var nettopp det jeg mente og lurte på om jeg hadde gått glipp av noe ifm donorkortene.
Jeg har snakket med mine nærmeste om dette så da trenger jeg ikke donorkort i tillegg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:51   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om dere har/hadde spontanabortert da, ville dere donert fosteret til forskning?

Ja det har jeg gjort!
Man bidrar der man kan.

Emneord
organdonasjon

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.