Sv: Vår og tid for å begynne med hagen igjen
Vi har også et villniss. Vi begynte lukingen i fjor med å fjerne 30 trær. Tomta er 1/2 mål, så dere kan tenke dere hvordan det så ut. I år har vi hittil saget ned 4, og det er vel et 2-5 til som ryker senere. De har stått så tett av de er helt misformete. I mai kommer hageforeningen og tar med seg mesteparten av staudene, så utover i juni tenker jeg at hagen begynner å ta form.
Noen forberedelser kan jeg begynne med nå. To store buskroser skal skjæres helt ned, siden de skal flyttes og deles. Kaprifolien skal også skjæres helt ned slik at den kan få blomstre i år. Og så skal jeg få tatt unna løvetannen i år, det er mer av den enn av gress i plenen.
Alle de store staudene som vokser helt inntil huset skal vekk, og jeg skal legge de fine flate steinene, som nå bare er stablet opp som et stygt gjerde, rundt terrassen til en platting. Men det må gjøres etter at hageforeningen har vært her.
Krattskogen på den andre siden av veien skal også vekk, slik at vi får tilbake det lille som er av utsikt. Det er noen kubikk med ved der, så vi har nok å henge fingrene i...
Og så har jeg jo ryddet plass til et lekestativ, så det må vi få tak i