|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Tidenes teiteste da jeg gikk med Stutt-tjukken: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?
Hehe, enda et spørsmål vi har fått, gjerne mens ungene hører på: Er de ekte søsken? Jada, de er ekte søsken. Jammen har de samme foreldre? Jada, vi er foreldre til dem begge to. Jammen har de samme biologiske foreldre? Det er da man forsøker å gi et rolig svar, mens man egentlig har lyst til å frese "er det virkelig noe du synes du har noe med??".
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Milfrid: Det minner meg om en kollega jeg hadde en gang som ofte ble spurt hvor hun kom fra, og folk ble alltid enten litt fornærmet eller litt flaue når hun svarte "Drammen" (eller hvor det nå var) - for det var jo ikke det de lurte på, selv om hun i likhet med sin far var født og oppvokst der. Det de egentlig ville ha svar på. var selvsagt "hvorfor ser du sånn ut?", men det ville jo være frekt å spørre om det, så derfor spurte og grov de i stedet om hennes barndom og opphav og familieforhold inntil de fikk det svaret de var ute etter (som var at moren hennes opprinnelig var fra Paraguay, eller hvor det nå var.) Og min veldig blonde venninne med mørk, indisk mann får ofte lignende spørsmål om sine to døtre (i alle fall dersom ikke pappaen er med).
|
|
|
#4 |
|
Come what may...
|
Amen!
|
|
|
#5 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble tilsvarende flau da jeg spurte ei jeg traff i Åpen barnhage hvor hun var fra, og hun svarte at hun var adoptert fra Sri Lanka. Jeg hadde derimot hørt et snev av Romsdalsdialekt, og det var i grunn det jeg lurte på. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|