Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 15:49   #1
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Tidenes teiteste da jeg gikk med Stutt-tjukken:

"Det er jo litt trist for dem da, at de aldri kan bli ekte søsken, siden de ikke har samme far!"

Jeg hadde syns det var langt tristere om de hadde samme far, jeg. Stælken har minimal kontakt med sin far, som i tillegg til å være en umoden slask som ikke bryr seg, er rusmisbruker.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 16:12   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Tidenes teiteste da jeg gikk med Stutt-tjukken:

"Det er jo litt trist for dem da, at de aldri kan bli ekte søsken, siden de ikke har samme far!"

Jeg hadde syns det var langt tristere om de hadde samme far, jeg. Stælken har minimal kontakt med sin far, som i tillegg til å være en umoden slask som ikke bryr seg, er rusmisbruker.

Hehe, enda et spørsmål vi har fått, gjerne mens ungene hører på: Er de ekte søsken? Jada, de er ekte søsken. Jammen har de samme foreldre? Jada, vi er foreldre til dem begge to. Jammen har de samme biologiske foreldre? Det er da man forsøker å gi et rolig svar, mens man egentlig har lyst til å frese "er det virkelig noe du synes du har noe med??".

Og så har man dem som setter seg ned på huk foran dem og sier "Så heldig du er som har fått komme til Norge. Se her har du 20 kr"....

Men nå sporer jeg av tråden .

Gammel 25-02-08, 16:21   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: Det minner meg om en kollega jeg hadde en gang som ofte ble spurt hvor hun kom fra, og folk ble alltid enten litt fornærmet eller litt flaue når hun svarte "Drammen" (eller hvor det nå var) - for det var jo ikke det de lurte på, selv om hun i likhet med sin far var født og oppvokst der. Det de egentlig ville ha svar på. var selvsagt "hvorfor ser du sånn ut?", men det ville jo være frekt å spørre om det, så derfor spurte og grov de i stedet om hennes barndom og opphav og familieforhold inntil de fikk det svaret de var ute etter (som var at moren hennes opprinnelig var fra Paraguay, eller hvor det nå var.) Og min veldig blonde venninne med mørk, indisk mann får ofte lignende spørsmål om sine to døtre (i alle fall dersom ikke pappaen er med).

Det verste er jo at folk ikke skjønner at dette ikke er noe de har noe med.

Gammel 25-02-08, 18:02   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Milfrid: Det minner meg om en kollega jeg hadde en gang som ofte ble spurt hvor hun kom fra, og folk ble alltid enten litt fornærmet eller litt flaue når hun svarte "Drammen" (eller hvor det nå var) - for det var jo ikke det de lurte på, selv om hun i likhet med sin far var født og oppvokst der. Det de egentlig ville ha svar på. var selvsagt "hvorfor ser du sånn ut?", men det ville jo være frekt å spørre om det, så derfor spurte og grov de i stedet om hennes barndom og opphav og familieforhold inntil de fikk det svaret de var ute etter (som var at moren hennes opprinnelig var fra Paraguay, eller hvor det nå var.) Og min veldig blonde venninne med mørk, indisk mann får ofte lignende spørsmål om sine to døtre (i alle fall dersom ikke pappaen er med).

Amen!

Gammel 25-02-08, 18:31   #5
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ble tilsvarende flau da jeg spurte ei jeg traff i Åpen barnhage hvor hun var fra, og hun svarte at hun var adoptert fra Sri Lanka. Jeg hadde derimot hørt et snev av Romsdalsdialekt, og det var i grunn det jeg lurte på. Det er ikke så lett alltid.

Jeg har forøvrig hørt mye rart av kommentarer jeg også, men som regel synes jeg de blir sagt med humor. Eneste som får meg til å tenne er det evinnelige "graviditet er ingen sykdom". Og det er jo sant, men det hjelper fryktelig lite.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.