Sv: Overdriver foreldrene? (VG)
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
I mine øyne er rotter skadedyr uansett om man kaller dem tamme.
Tamme rotter er tamme, like tamme som andre kjæledyr - det er ikke bare det at man "kaller" dem tamme. Jeg skjønner at du ikke liker rotter, det er det mange som ikke gjør, men jeg synes vel ikke det at du ikke liker et dyr er en god grunn til å bli sur dersom barnehagen lar barna hilse på et slikt dyr (hvis det ellers gjøres under trygge forhold).
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Jeg ville ikke likt at man tok med dyr av noe slag i barnehagen, det er ikke en god situasjon for noe dyr å være i med en masse unger over seg på én gang og dyret vil reagere annerledes enn man normalt kunne forvente. Jeg synes ikke det er forsvarlig. Selv den snilleste, mest saktmodige hund ville kunne bli stresset av en stor barneflokk.
Det kan det være noe i, ja. Jeg synes det er fint å lære barn hvordan man møter dyr, men da bør det gjøres i små grupper og med litt forberedelse, og man må passe på at barna ikke plager eller skremmer dyret. Særlig hvordan man forholder seg til hunder synes jeg det er veldig fint å lære barn, for de fleste treffer hunder innimellom, og da er det en fordel å ha lært hvordan man skal og ikke skal behandle dem.