Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-08, 22:06   #141
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Snuppa ville ikke mer da hun var rundt 10-11 mnd. Jeg trappet ned på ammingen litt fortere enn jeg burde, og fikk veldig fort lite melk. Hun fikk en liten sup morgen og kveld, men så ble hun syk og ville ikke spise fast føde. Da måtte vi gi henne flaske med MME for at hun skulle få i seg næring. Da oppdaget hun at puppen var treig, og ville etter det kun ha flaske.

Gammel 26-01-08, 22:32   #142
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg fullammet i ca 2 mnd, da måtte vi spe på med MME. Ammet videre til han var 7-8 mnd tror jeg, da ville han ikke mere. Når lillebaby kommer til verden så håper jeg at jeg kan fullamme lengre og gjerne amme lengre også. Sannsynligvis kommer lillebaby til å få plass i samme barnehage som jeg jobbe slik at det kommer ikke til å bli noe problem med amming da heller.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:18   #143
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror mistet interessen 9 mnd. gammel
Lillesøster holdt på til hun var 10 mnd.

Gammel 31-01-08, 03:01   #144
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Førstemann 3 år ca, andre mann(damen)ca 2 1/2.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:50   #145
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Storebror i 11 mnd, lillesøster i 13 mnd.

Gammel 05-02-08, 11:07   #146
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Her ammes det liiiitt ennå, 19 mnd.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:08   #147
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine fire ble ammet i 16, 20, 17 og 22 mnd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:11   #148
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

3 uker med begge. De gikk ned i vekt og jeg hadde et smertehelvete, så da ble det MME.

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:20   #149
Dali
Glad

Dali sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stoppet vel etter ca 9 måneder jeg - da var det så godt som tomt og snuppa ville heller stå opp enn å kose seg i senga...

Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:25   #150
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

I morgen har jeg ammet i 4,5 år!
Ammet storesøster til dagen før lillesøster ble født.
Storesøster ble ammet i 2 år og 9 mnd. Lillesøster ammes ennda og er 1 år og 10 mnd!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:29   #151
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

I morgen har jeg ammet i 4,5 år!

Å dæven! Å jeg som synes jeg har holdt på en hel evighet (det føles iallefall sånn), 22.5mnd..

Sist redigert av ILY : 18-02-08 kl 23:39. Årsak: skriveleif
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:31   #152
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kan jeg snart svare på min egen undersøkelse selv også: 16 måneder blir det.

Gammel 18-02-08, 23:41   #153
carmenzita

carmenzita sin avatar

Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden vi holder på å slutte så blir det vel 13-17 mnd.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:45   #154
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

4 år til sammen hittil, og hvem vet - kanskje blir det 5 år til sammen før jeg er ferdig? Rart å tenke på!

Gammel 19-02-08, 13:10   #155
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Største tulla ammet jeg til hun var 12 måneder og mellomste til hun var 20 måneder. Minstemann til han var 8 måneder, da han rett og slett avvente seg selv og ikke ville ha mer. Det blir jammen mange måneder amming til sammen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 13:13   #156
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi sluttet på dagen da hun var 15 månder. Da gadd ikke hun eller jeg noe mer.

Gammel 20-02-08, 15:48   #157
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hhv 9 og 10 måneder. De sluttet av seg selv, var ikke filla interessert.

Gammel 20-02-08, 17:37   #158
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke amme guttene mine, så den gleden har jeg aldri hatt.

Gammel 20-02-08, 18:39   #159
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa ble ammet til hun var 10,5 måned. Da ville hun ikke mer. Skrek hysterisk når puppen nærmet seg. Hun spiste godt med "normal" mat på det tidspunktet, så vi syntes det var greit nok. Tror at hun fikk litt mme i tillegg, for vi var nøye med å ikke gi kumelk før hun godt og vel hadde passert året.

Knerten fullammes fremdeles. Han er 4,5 måned nå, og virker veldig fornøyd med min produksjon. Håpet er at vi kan holde på til noen måneder etter at han har begynt i barnehagen. Men hvis han ikke vil, så kommer vi ikke til å stresse det.

Gammel 20-02-08, 20:23   #160
Lorien
Pauset

Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ammet førstemann til han var ti mnd. Minsten er straks to mnd og fullammes, og det har jeg planer om å gjøre så lenge det går, minst i to mnd til, og gjerne til 6 mnd.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.