Sv: Spinoff: Hvor mange har samme etternavn som deg?
Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.
Grunnen til at det ikke blir oppgitt om det er færre enn tre, er en teori de har , om at noen kan bli svært opphengt, få ekstreme tvangstanker eller lignende(?) av å finne se at det er bare én til so heter det samme... Har vært på seminar hvor dette ble nevnt spesielt 
Jeg har hørt at det er på grunn av personvern jeg da, mulig det er flere grunner.
Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.
Ha! Det er 6 personer i Norge som har samme etternavn som meg, og alle er i min (dvs mannen min sin) familie. Det er både kjekt og ikke så kjekt. Ingen kan skrive eller uttale det navnet riktig, ikke engang om vi staver det tre ganger først.
Kjedelig å stave og si navnet sitt oppatt og oppatt, det har jeg GOD erfaring med... Blir ikke bedre av at jeg hadde to store bokstaver i navnet, men at det likevel skrives i ett og skulle alfabetiseres etter den første. Ble vant til å be forskjellige kontor å se etter på begge bokstavene for å finne meg.
Trodde jeg skulle bli "kvitt" det problemet da jeg giftet meg, men det hender faktisk noen spør hvordan det jeg har nå staves (og det er jo så rett frem, at det kan jeg ikke skjønne kan skrives så annerledes).