|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser
Ja, akkurat det har jeg fått med meg.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Jeg tror ikke jeg har sagt det akkurat her, men jeg kunne nok sagt noe sånt. Men da ville jeg ment at jeg ville synes det er bra at de har lekser og gjør dem hjemme, slik at jeg har mulighet til å se hva de lærer og hvordan de lærer det. Altså "ha kontroll på" i betydningen "kjenne godt til og ha oversikten over". Både av nysgjerrighet, for å kunne snakke med ham om hva de driver med på skolen for tiden (Poden er helt elendig til å fortelle "hva han har gjort i dag"), og ja, også for å se om læreren har en vinkling jeg synes er spinnvill eller om ungen åpenbart har misforstått, men det er på ingen måte hovedpoenget mitt. Mitt, altså.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg har ingen behov for å ha kontroll med hva ungene lærer, men jeg ønsker å vite at de får gjort leksene de har. Ja, elleveåringen aner jeg ikke hva har, men hun gjør alt alene og tilbakemeldingene er så gode at vi lar henne fortsette som hun holder på. Hva guttungen gjør er noe annet, men det er en fordel at han får bøkene med seg hjem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Den som gir seg...
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg får starte med å si at jeg ikke har lest igjennom alle innleggene i denne debatten.
|
|
|
#5 |
|
godt brukt
|
Godt poeng. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Jeg synes det er litt synd. Jeg tror at leksene i seg selv er bortkastet, men jeg tror det kan bli en bratt læringskurve for de "barna" (de vil jo ikke være barn da, men ...) som kommer på skoler hvor man faktisk må gjøre lekser.
Jeg vet ikke om du tenkte på meg? (Jeg har lest litt lett over tråden, og har egentlig ikke fått med meg noen som sier det som du hevder: At foreldrenen er glade for leksene pga kontrollen. Jeg tror jeg er den eneste som har sagt at jeg liker at ungen har lekser. Ikke spør meg på nytt om 5 år!
|
|
|
#7 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg forstår ikkje heilt kva du meiner. Dersom leksene i seg sjølv er bortkasta (noko eg er heilt samd med deg i) så kan eg jo ikkje la vere å drive pedagogikk etter eiga overbevisning av frykt for at ikkje andre gjer det same. Eg synest lekser kort og godt er å beslaglegge ein time eller to av ungdom si "fritid", og det ønsker eg ikkje å gjere. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|