|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?Jeg reparerer ulltøy, farmor lærte meg å stoppe og selv om jeg ikke gjør det så pent som hun gjorde, så blir det jammen bra nok.
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?
Jammen det er jo ikke bare snakk om kostnader. Jeg mener at det er mer miljøvennlig å reparere enn å kjøpe nytt og kaste. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?
Greit nok, men tida mi er verdifull også og det er jo ikke moro å reparere klær akkurat.
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?Om alle tenker slikt er det ikke rart at vi lever i et bruk og kast samfunn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?Jeg får hjelp av mamma til å sy. Hun driver med lappe-teknikk og har ikke gitt fra seg et eneste "sy-gen" til meg.....
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?Det kommer an på plagget. Men, hull i strømpebukser (som ellers ikke er utslitt) stopper jeg. Hull i jeans syr jeg. Da klipper jeg meg en lapp av en annen jeans som er utslitt og for liten, legger lappen på innsiden av buksen og kjører over med sikksakksøm på forsiden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?Jeg reparerer. Uteklær og inneklær, skifter glidelåser og lapper. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Reparere eller kjøpe nytt?Jeg reparerer klær som ellers er fine og brukbare, men vurderer selvfølgelig om det er bryet verd. Billige strømpebukser er en av de tingene som ikke blir reparert når det går hull på tåa. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|